Gå til innhold

Overganger og øvrige spekulasjoner - Arsenal

invalid_user

Anbefalte innlegg

Men Wilshere er en annen type midtbanespiller enn de andre i troppen. Wilshere er definitivt en jeg ønsker vi skal beholde. 

Ser heller ikke at alle vil kvitte seg med Jenkinson. Fin squadplayer som har fått enda mer erfaring i PL. 

Ønsker å beholde begge, men det ligger litt i kortene at Jenkinson kommer til å dra nå som han definitivt har Debuchy og Bellerin framfor seg i køen. Samme gjelder forsåvidt også Wilshere (Özil, Santi, Ramsey) selv om de er forskjellige spillere så spiller de i samme området på banen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men Wilshere er en annen type midtbanespiller enn de andre i troppen. Wilshere er definitivt en jeg ønsker vi skal beholde. 

Ser heller ikke at alle vil kvitte seg med Jenkinson. Fin squadplayer som har fått enda mer erfaring i PL. 

Synes vi kan beholde Wilshere, men det er forbeholdt at han faktisk blir brukt riktig med riktige spillere i fremtiden. For hvis ikke er han helt ubrukelig. Ser ikke noe grunn i å selge han akkurat nå. Sålenge vi har god nok dekning på den posisjonen så er det jo greit. I tillfelle han blir enda mer skadet..

Hva skal vi med Jenkinson..? Vi har Debuchy som antageligvis har "førsteretten" på høyrebacken, så har vi Bellerìn som er et sinnsykt bra talent og etter min mening bedre enn Debuchy, og attpå der igjen har vi Chambers som både er en god erstatter som HB og midtstopper. Ingen vits å ha 4 høyrebacker i stallen.

Endret av Adrax
Lenke til kommentar

Synes vi kan beholde Wilshere, men det er forbeholdt at han faktisk blir brukt riktig med riktige spillere i fremtiden. For hvis ikke er han helt ubrukelig. Ser ikke noe grunn i å selge han akkurat nå. Sålenge vi har god nok dekning på den posisjonen så er det jo greit. I tillfelle han blir enda mer skadet..

Hva skal vi med Jenkinson..? Vi har Debuchy som antageligvis har "førsteretten" på høyrebacken, så har vi Bellerìn som er et sinnsykt bra talent og etter min mening bedre enn Debuchy, og attpå der igjen har vi Chambers som både er en god erstatter som HB og midtstopper. Ingen vits å ha 4 høyrebacker i stallen.

Det der mener du egentlig ikke, Chambers er midtstopper. Altfor temposvak til HB å være... Ikke at det er Jenkinson sin sterke side heller, men han er bedre. 

Allikevel har du gode poeng. Jeg er litt usikker på Bellerin. Ja, han har hatt noen gode kamper, men han er bare 20-år, og form kan snu fort. Han har hatt noen veldig dårlige kamper også. Litt usikker på om han holder nivået over lengre tid. Debuchy og Bellerin, isolert sett, synes jeg ser tynt ut.

Lenke til kommentar
Det der mener du egentlig ikke, Chambers er midtstopper. Altfor temposvak til HB å være... Ikke at det er Jenkinson sin sterke side heller, men han er bedre. 

Allikevel har du gode poeng. Jeg er litt usikker på Bellerin. Ja, han har hatt noen gode kamper, men han er bare 20-år, og form kan snu fort. Han har hatt noen veldig dårlige kamper også. Litt usikker på om han holder nivået over lengre tid. Debuchy og Bellerin, isolert sett, synes jeg ser tynt ut.

Chambers spiller best som midtstopper, ja, men i teorien ER han en høyreback. Noe temposvak kan jeg være enig i, men alt i alt en middels god høyreback med en bra innleggsfot som passer fint som et tredjevalg/andrevalg. Jenkinson er ikke akkurat noe særlig bedre enn noen av de vi allerede har, så ser ikke hvorfor vi skal hente han tilbake. Ventrebackene trenger konkurranse da Monreal er alt for passiv i spillestilen og eier ikke innleggsfot. Gibbs er ofte skadet og mindre god defansivt. Ville kjøpt inn noe skikkelig kvalitet på venstrebacken enn å hente tilbake Jenkinson på HB som for meg bare er en unødvendighet..

Dessuten har Jenkinson tilbrakt nok tid på benken i Arsenal til at han forlater fast plass i start elleveren hos West Ham. Tviler på han er interessert i å komme tilbake for å eventuelt være benkesliter igjen.

Endret av Adrax
Lenke til kommentar

Szczesny/Ospina

Debuchy/Bellerin - Mertesacker/Chambers - Koscielny/Gabriel - Monreal/Gibbs

Coquelin/Arteta - Ramsey/Cazorla

Walcott/Ox/Gnabry - Ozil/Wilshere - Sanchez/Rosicky 
Giroud/Welbeck

Litt random satt opp, men dette er de 23 vi sitter igjen med om kun de som har utgående kontrakt stikker, og de som er ute på lån ikke kommer tilbake. Er vel kanskje rimelig å forvente at enten Sanogo eller Akpom blir involvert om det ikke kjøpes en spiss? Digg å se at dybden i troppen har forbedret seg kraftig de siste årene.

Synes fortsatt det er DM-posisjonen som peker seg mest ut mtp. behov for forsterkning. Arteta kan ikke spille en hel sesong, og litt for risky å satse på Coq?. Hadde vært perfekt med en spiller av høyt nivå her. Noen som ser mye La Liga og kan si noe om Khedira? Er grunnen til lite spilletid den ekstreme konkurransen på midtbanen der, eller har han tapt seg? 

Lenke til kommentar

Vi kan nok glemme midtstopper. I hvert fall en som går rett inn i laget og umiddelbart forsterker. Wenger er ikke hensynsløs nok til å vrake Per. Hva vil så skje med Gabriel? 4. valg plutselig? Skeptisk. 

Nei, henter vi en midtstopper blir det en ung spiller, men vi har jo Chambers, og Hayden og Ajayi. De to siste er jeg litt usikker på status til. 

Håper også på en DM. Joda, Coquelin har vært god han, men vi mangler bredde. Tror dog ikke en DM handles. Vi har på en måte 3 stk i Arteta, Flamini og Coquelin. Arteta kommer ikke til å vrakes. Han er jo i ferd med å få ny kontrakt og er kaptein. 

Lenke til kommentar

Vi trenger en offensiv midtbanespiller av bedre kvalitet enn Özil. Han er ikke god nok for en så viktig rolle som han har, det er faktisk realiteten. Og han har ikke vært god hele denne sesongen untatt kampen mot Aston Villa tidligere.

Özil er ikke den han engang var i Real Madrid og er ikke i nærheten av verdt markedsverdien sin akkurat nå. Enten må vi selge han eller så må vi benke han og kjøpe inn en bedre spiller i den rollen. Sånn er det bare.

Vi kan heller ikke fortsette med Cazorla som DM, det er faktisk skandale. Egentlig er det skandale at han i det hele tatt er på banen i utgangspunktet for han er regelrett elendig. ALLE avsluttningene hans går utenfor, det har det gjort det siste året. Det siste fine målet han hadde var mot Hull i FA Cup-finalen ifjor, det er temmelig lenge siden. Han skal liksom være en av våre frispark-spesialister men om noen sjekker statistikken på de frisparkene hans tror jeg de får seg en bakoversveis. I tillegg kunne jeg skrevet en hel liste over alle feilene han gjør og antall ganger han mister ballen.

En erstatter for Özil er viktigere enn en midtstopper, DM og spiss. Vi kan ikke bare skylde på Giroud, men jeg er enig i at Giroud kunne trengt mere konkurranse på toppen. Det er viktigere å finne en ny offensiv midtbanespiller enn å kjøpe en DM, for det er ikke i forsvaret eller DM som er problemene våre om dagen. Det er faktisk kreativetet fremfor mål og mangel på en individuelt god spiller som ikke er redd for å skyte.

On to other news..:

"Hevder Arsenal sikler på Pedro

Ifølge The Telegraph er Arsenal interessert i å sikre seg Pedro i løpet av sommeren. Barcelona-spilleren sliter med å få spilletid hos den spanske ligalederen, og skal vi tro den engelske avisen, kan altså være et klubbskifte være løsningen.

Prislappen skal være på drøyt 280 millioner kroner.

Samtidig skriver The Mirror at Jack Wilshere kan forsvinner fra London-laget - hvis Manchester City får det som de vil. De lyseblå skal være interessert i å betale over 350 millioner kroner for 23-åringen."

Nei nei nei. La oss håpe dette ikke skjer. Nå har ikke jeg sett Pedro spille så mye det siste året, men om han er like elendig som han var i VM ifjor så kan jeg godt skjønne Barca vil selge han.

Endret av Adrax
Lenke til kommentar

Vi kan heller ikke fortsette med Cazorla som DM, det er faktisk skandale. Egentlig er det skandale at han i det hele tatt er på banen i utgangspunktet for han er regelrett elendig. ALLE avsluttningene hans går utenfor, det har det gjort det siste året. Det siste fine målet han hadde var mot Hull i FA Cup-finalen ifjor, det er temmelig lenge siden. Han skal liksom være en av våre frispark-spesialister men om noen sjekker statistikken på de frisparkene hans tror jeg de får seg en bakoversveis. I tillegg kunne jeg skrevet en hel liste over alle feilene han gjør og antall ganger han mister ballen.

Cazorla er en av våre viktigste spillere. Han er veldig lite skadet og er veldig god på spanskspillestil. Jeg trur ikke du må henge deg opp i at han ikke scorer mål, når oppgaven hans er å gi andre muligheten til å score, det samme gjelder Özil forøvrig. 

En erstatter for Özil er viktigere enn en midtstopper, DM og spiss. Vi kan ikke bare skylde på Giroud, men jeg er enig i at Giroud kunne trengt mere konkurranse på toppen. Det er viktigere å finne en ny offensiv midtbanespiller enn å kjøpe en DM, for det er ikke i forsvaret eller DM som er problemene våre om dagen. Det er faktisk kreativetet fremfor mål og mangel på en individuelt god spiller som ikke er redd for å skyte.

Ikke enig. Vi har flere spillere som kan spille i den posisjon, men Özil kler den best. Samridig har vi en god DM, og det er fordi han er i form og har vokst i rollen. Arteta of Flamini har vært katastrofe, og burde selges, dermed skulle vi kjøpt ny pga breddeproblemer. 

Nei nei nei. La oss håpe dette ikke skjer. Nå har ikke jeg sett Pedro spille så mye det siste året, men om han er like elendig som han var i VM ifjor så kan jeg godt skjønne Barca vil selge han.

Enig, en spiller har trolig blitt lite prioritert og har stagnert utviklingsmessig..

Lenke til kommentar

Vi trenger en offensiv midtbanespiller av bedre kvalitet enn Özil. Han er ikke god nok for en så viktig rolle som han har, det er faktisk realiteten. Og han har ikke vært god hele denne sesongen untatt kampen mot Aston Villa tidligere.

er ikke den han engang var i Real Madrid og er ikke i nærheten av verdt markedsverdien sin akkurat nå. Enten må vi selge han eller så må vi benke han og kjøpe inn en bedre spiller i den rollen. Sånn er det bare.

Lykke til med å finne en bedre spiller enn Özil som både ønsker seg til klubben, er innenfor budsjettet og samtidig skaper flere sjanser enn han gjør. Jeg mener du bommer grovt på din vurdering av både Özil og Cazorla, selv om jeg til dels kan være enig i at det ikke er ideellt å spille sistnevnte som DM. Regner med at om man går over alle målene til Arsenal denne sesongen vil du finne enten Özil eller Cazorla på nest siste eller tredje siste berøring, og som den som startet angrepet som ledet til mål. Uten de to hadde denne sesongen sett langt dystrere ut enn den gjør.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Hovedproblemet med Ozil spesielt er at han forsvinner totalt i toppkampene. Har 2 assist og 1 mål mot topp 6 siden han kom til oss eller noe slikt? Har totalt mindre assists på 2 sesonger enn det Fabregas har bare første halvdel av sesongen for Chelsea. 

Lenke til kommentar

Nå må du reflektere over at Chelsea har spisser som holder seg på topp, mens Özil jobber med en spiss som trekker seg ned mot midten. 

Det jeg prøver å få fram er at alle våre spillere har ulike oppgaver i forhold til spillestil sammenlignet med Chelsea...tikitaka...

Endret av #Wengerout
Lenke til kommentar

Nå må du reflektere over at Chelsea har spisser som holder seg på topp, mens Özil jobber med en spiss som trekker seg ned mot midten. 

Det jeg prøver å få fram er at alle våre spillere har ulike oppgaver i forhold til spillestil sammenlignet med Chelsea...tikitaka...

Så en dum artikkel på Mirror (ja..mirror..) om at "floppen" Özil, kunne forlate oss i sommer, for å bli erstattet av Draxler. Er den dummeste artikkelen jeg har lest. Sett bort i fra at Özil drar, sier jeg ja takk til Draxler. Fantastisk spiller

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...