Gå til innhold

Overganger og øvrige spekulasjoner - Arsenal

invalid_user

Anbefalte innlegg

Tror ikke på disse ryktene før det er bekreftet på Arsenal.com. Han har fortsatt mange år igjen av kontrakten og vi har ingen grunn til å selge han. Dessuten er det bare en mnd siden Wenger sa dette:

"I believe that this team is on the way up. We don't work for four or five years with young players, stand up for them, let them come through and, when they are ready to perform, sell them. That would be irresponsible. But I cannot stop them from talking in Spain."

"You want to see the length of his contract?" asked the manager. "The players who are at the end of their contract can sign where they want but, with the players under contract, we decide on their future.

"We are not under any financial need, we are well-managed and that gives you one luxury in that you can decide about the future of your players.

"Secondly, we want to be a better team next year than we have been this year and that means we always want to keep our best players."

http://www.arsenal.com/news/news-archive/wenger-the-reasons-why-fabregas-will-stay

Dette sa han vel om Henry også. han ble solgt. Wenger var også helt sikker på at Flamini skulle bli. Han dro. Hvert år selger vi noen av våre beste spillere fordi det trengs penger til å betale ned stadion. At Wenger lyver endrer ikke realiteten.

Det er uansett ikke noe å beholde fabregas for om han ønsker seg bort.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-140898

Ja, enig. Ingen trodde at Henry skulle stikke fra oss ?

Men, det jeg vet hvis Fabregas stikker, så kommer Wenger til å kjøpe en veldig god erstatter.

Lenke til kommentar

Alle trenere og spillere sier jo alltid de skal bli i klubben, helt frem til papirene er i orden.

At Wenger sier det ikke blir salg er like mye verdt som ryktene i spanske aviser om dagen,,

Nå er det derimot så mange rykter, og da pleier det som regel være et snev av sannhet et sted inni der, og mye tilsier vel at tiden med Fabregas går mot slutten.

Lenke til kommentar

Ja, enig. Ingen trodde at Henry skulle stikke fra oss ?

Men, det jeg vet hvis Fabregas stikker, så kommer Wenger til å kjøpe en veldig god erstatter.

Neppe, vi har jo Rosicky, Nasri og Ramsey. Der penger spares kan, penger spares vil.

John Cross, en Arsenal insider, sier på sin twitterpage at Cesc forsvinner i sommer og at det kommer til å bli "messy".

John Cross;

Sorry, but he's going and it may get messy. Shame to end like this for Arsenal. The story is well sourced, believe me

Endret av Benbjo
Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898

Tror neppe Wenger gjør de samme tabbene som før. Solgte Henry, hentet ikke ef verdig erstatter. Denne gangen kommer han til å gjøre det..

Lenke til kommentar

[quote name='Benbjo' date='18. mai 2010 - 19:29'

Dette sa han vel om Henry også. han ble solgt. Wenger var også helt sikker på at Flamini skulle bli. Han dro. Hvert år selger vi noen av våre beste spillere fordi det trengs penger til å betale ned stadion. At Wenger lyver endrer ikke realiteten.

Det er uansett ikke noe å beholde fabregas for om han ønsker seg bort.

Ser den, men Henry hadde vel 1 år igjen av kontrakten og hadde allerede gitt oss de beste årene av sin karriere. Flamini gikk på free transfer så det blir litt annerledes.

Cesc er fortsatt bare 23 år og har 4 år igjen av kontrakten sin, og da er det han skal forholde seg til. Viss det stemmer at han har sagt han vil bort, så betyr ikke det at vi må selge han. Vi vil ikke og vi trenger ikke. Viss det derimot blir salg, håper eg vi har baller nok til å presse prisen i været. Om det igjen skulle føre til at han blir her i 4 nye år og stikker på free transfer så er det absolutt vrrdt det.

Lenke til kommentar

Kom til å tenke på de enorme ringvirkningene salget av Cesc kommer til å ha. Ikke bare blir vi svakere, men det oser lave ambisjoner av hele klubben dersom det går gjennom. Klubben blir mindre attraktiv og spillerene som har blitt lovet at vi skal kjempe om titler vil føle seg stukket i ryggen/løyet til. Da tenker jeg spesielt på RvP, men også spillere som Arshavin og Vermaelen blir berørt. Resten av spillerene er strengt tatt middemoldigheter og er heldige som spiller i Arsenal. Kanskje med unntak av Clichy.

Sist men ikke minst vil dette salget symbolisere at Wengers ungdomsprosjekt har failet totalt. Om Fabregas går er Wenger også nesten nødt til å gå. Klubben trenger et nytt og friskt syn. Hvis ikke er jeg redd for at klubben kommer til å bli nevnt i samme åndedrag som Aston Villa, Tottenham og Everton om ikke mange år.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898

Om fabregas forlater oss (gud forby), så er jeg ganske sikker på at Wenger kjøper en god erstatter. Hvis han ikke gjør det, så burde han bare forlate klubben.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-PJ426FqLv6

- Ny prislapp på Fabregas: 740 millioner

:dribble:

Det fine med at han har så langt kontrakt er at Wenger kan selge han når han føler Arsenal er klar for det.

Endret av Slettet-PJ426FqLv6
Lenke til kommentar

Alle spillere har en pris en klubb ikke kan si nei til, og 80 millioner pund er en stiv pris selv Barca nok vil avstå fra å betale.

Når Cesc tydeligvis ønsker seg en retur en eller annen gang er det like greit å si hva vi skal ha for i det hele tatt tenke tanken, så kanskje vi slipper alle spekulasjonene.

Skulle Barca bla opp denne summen for han synes faktisk jeg de skal la han gå, for man får kjøpt mye bra spillere for den summen der.

Spesiellt om Cesc ikke er 100% motivert for å bli i klubben er det et varp å få slike summer.

Endret av archongamer
Lenke til kommentar

For 80m pund kan vi faktisk kjøpe 2-3 klassespillere, blant annet en god erstatter for Cesc. Siden vi kjenner Wenger, vil han ikke gjøre det.

Derfor er jeg imot det, fordi Wenger er upålitelig

Endret av Fox
Lenke til kommentar

Det som er greia er jo at Wenger ikke vil ersattte Fabregas ved et evt salg. Slik som han alltid har gjort vil den være en person vi allerede har i stallen som blir Fabregas' erstatter. På kort sikt blir det nok Nasri eller Rosicky, mens Ramsey etterhvert vil ta over.

Salg eller ikke salg endrer nok ikke Wengers planer vesentlig. Han må fokusere på å få stablet opp et forsvar på beina.

Merk mine ord, Arsene henter bare en spiller til i tillegg til Chamakh. Kanskje 2. Hvem vet hvem som følger Fabregas ut døra?

Lenke til kommentar

Så du tror han nøyer seg med Chamakh og en keeper?

For keeper må det inn i sommer, og det bekrefter vel Wenger langt på vei i siste mailen sin til fansen også.

Selv han innser at å slippe inn over 40 mål på en sesong ikke gir deg noen titler, og en skremmende stor andel av disse baklengsmålene har vært tabber fra sisteskansene våres i sesongen som gikk.

Han må styrke forsvar i tillegg, så jeg har troen på at det kommer flere enn to nye spillere i sommer.

Går Cesc i tillegg tror jeg nok han bare må finne erstatter til han, vel og merke om han er alvorlig om at han vil kjempe om gullet.

Ingenting hadde vært bedre om noen i stallen hadde hevet seg til et nivå så de kunne erstattet han, men det tviler jeg på er tilfelle nå, og det tror og håper jeg Wenger innser også.

Det beste som kunne skje nå er om Cesc kunne kommet med en uttalelse om hva han faktisk vil og hvordan han ser for seg det skal skje.

Så slipper man å spekulere om fyren er motivert eller ei, og evt nye folk kan komme inn i laget så tidlig i pre season som mulig.

Endret av archongamer
Lenke til kommentar

Enig med Bennyboy. Om man skal tolke den mailen hinter vel Wenger mer om at Fabianski får sjansen i starten av neste sesong. Han skriver jo "he reacted well to the atmosphere and had a quality game. I am still convinced that he will be a top class keeper", eller noe i den duren. Tror ikke vi får se en ny keeper på Emirates, dessverre.

Endret av iRoman
Lenke til kommentar

Sa ikke Wenger i et eller annet intervju rett før serieslutt at han syntes Fabianski var for ung og urutinert for å bli førstekeeper allerede?

Jeg tolket det i mailen som en fortsettelse av dette, at det er en fyr han har troen på, men som enda trenger tid.

Gjør vi ikke noe med keepersituasjonen våres er det jo ett fett hvem som blir handlet inn, for da vil jo målene renne inn uansett.

Keeper er det stedet vi har forsømt i alt for mange år, og jeg har hatt inntrykk på Wenger som at han endelig har skjønt det samme selv.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tror egentlig ikke Cesc drar i sommer, om det ikke kommer enorme summer på bordet. Vi er avhengige av å ha han, samt at han har mange år igjen av kontrakten. Siden Arsenal også har økonomien i orden, vil Wenger selv bestemme om han går eller ikke. Det som bekymrer i større grad er hva Cesc føler om dette. Om han har lyst til å forlate balløya, tror jeg egentlig at Wenger lar han gå om de får nok penger på bordet.

Erstatter for fabregas tror jeg ikke vi får om han drar. Derimot tror jeg ny midstopper kommer, samt Chamakh. Muligvis en keeper. Han var jo allerede frempå i januarvinduet med keeperproblemet, og det har ikke blitt mindre utover våren. Wenger veit dette, men om han er villig til å bla opp midler er en annen sak.

Endret av -Lasse
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...