Gå til innhold

Overganger og øvrige spekulasjoner - Arsenal

invalid_user

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg syntes begge gjør alt perfekt bortsett fra innleggene. Derfor håper jeg at Wenger legger dem i hardtrening i sommer, slik at inneleggene endelig sitter. Så får vi spare pengene, og heller hente en keeper og en stopper i tillegg til Chamakh.

Lenke til kommentar

Clichy er bedre offensivt enn defensivt. Og det eneste de virkelig mangler er innleggsfoten, selv om de har sine øyeblikk de også. F. eks. Sagna hadde et perfekt innlegg til Bendtner da han scoret på overtid mot Wolves. Backene presterte bedre i 07/08, men det var fordi vi spilte 4-4-2. Clichy har selv sagt at han har trengt tilvenningstid til det nye systemet, og at han nå må velge ut løpene sine mye klokere, og han kan ikke lenger bare pøse på fremover like hodeløst, for da etterlater han mye rom bak seg. Så backene har mye mindre å si for Arsenals angrepsspill nå enn for ett år siden.

Og foreslår du virkelig å bytte ut 3/4 av forsvaret på én sommer? Er du klar over hvor lang tid det vil ta for alle å bli samspilt igjen? Og jeg ser virkelig ikke at deres ulemper er større enn fordelene, for Clichy og Sagna er to klassebacker i min bok.

Lenke til kommentar

I natt drømte jeg at Silvestre hadde signert for et fransk lag som het "Versailles". Vet ikke om dette teller som en "spekulasjon" da laget ikke finnes :p

EDIT: Hmm, tydeligvis gjør de det: http://en.wikipedia.org/wiki/FC_Versailles

Versailles play in the Division Supériore Régionale (DSR) Paris Île-de-France Group A, the seventh tier of the French football league system.

Er vel der han hører hjemme? :p

Endret av Benbjo
Lenke til kommentar

Tja, utsagnet var kanskje et resultat frustrasjon. Jeg er enig i det dere skriver - er bare meget lei gode angrep som ødelegges av det siste leddet. En del av meg ønsker en total omveltning, mye positivt kan komme ut av det. Når det er sagt er jeg mer fornøyd med gibbs/traore på venstresiden når det kommer til innlegg, og jeg ser for meg at de to kan komme til å bli viktige.

Lenke til kommentar

Jeg vil hente inn to forsvarsspillere neste sesong, samtidig som vi gir slipp på to.

Inn: Hangeland, Sakho/Tomkins

Ut: SILVESTRE, Gallas

Da sitter vi igjen med to veldig habile midtstoppere som mest sannsynligvis utfyller hverandre veldig bra i Hangeland og Vermaelen, samtidig som vi da har utmerket backup i Campbell, Djorou, Nordtveit, og Sakho/Tomkins.

Jeg regner med at Gallas går til slutten av sesongen, og det gjør meg ikke stort. Fyren blir 33 år, og selv om han har vært strålende denne sesongen kan vi ikke stole på at han skal holde nivået neste sesong.

Hangeland er utmerket for oss. Langt ifra like offensiv som Vermaelen og Gallas, utmerket fysikk(-fart, men etter mitt inntrykk posisjonerer han seg bra, og gjør mer enn nok opp for farten sin. Kan dog få litt problemer med vår høye backfirer.), gode lederegenskaper, veldig flink til å dekke for beckene når de hjelper til framover og han er norsk som er best av alt. Jeg ser for meg at Hangland tar en mentor rolle for Nordtveit og om 3-5 år så bytter de da plass da Nordtveit blir førstevalg og Hangeland backup.

Sakho/Tomkins er to unge spennende talenter, som passer godt inn i backlinjen vår til neste sesong forhåpentligvis. Vi har da god deking på midtstopper plassen, samtidig som en skade på et av førstevalgene våre ikke blir krise, slik som i år.

Det + en keeper så tror jeg vi er ganske good to go neste sesong.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Wenger pulled out of deal for Russian number 1

Sport.co.uk can exclusively reveal that Arsenal manager Arsene Wenger reneged at the eleventh hour on a deal to sign CSKA Moscow goalkeeper Igor Akinfeev in the January transfer window. Sources close to the deal have revealed that the French coach decided against signing the 24-year-old goalkeeper, in favour of sticking with Spaniard Manuel Almunia and Pole Lukasz Fabianski, despite personal terms being agreed.

Vet ikke helt hva jeg skal si om dette stemmer. Vi husker jo Wenger påstod at han var svært nærme ved å signere noen, så dette her er jo ikke akkurat usannsynlig. Om han trakk seg i 11. time har vi gooners all grunn til å være rasende mtp. hvor mange poeng keeperne har kostet oss i innspurten, men dette kan også være et positivt tegn. Hvis Wenger var så nære ved å avslutte Arsenal-karrierene til Almunia og Fabianski allerede i januar, har han jo enda større grunn for å gjøre det nå. Kommer til å danse av glede dersom vi henter en toppkeeper i sommer. $P£A$H TH€ CA$H W€NG€R!

Edit:

Haha, Arsenal.com har gått tabloid: Transfer Linked: Toure and SWP

Den var ny fra en veldig lite spekulativ side.

Endret av iRoman
Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898

Det vi vet til nå, er jo at Wenger kommer til å hente inn spillere :D

Det er viktig nå at vi ikke mister nøkkelspillerne våres, som vi har egentlig gjort hvert år.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-PJ426FqLv6

Fabregas enig med Barcelona

Hvis dette er sandt, er det vel bye bye til Fabregas :/

Gallas facing Arsenal exit

Lenke til kommentar

Jo, men ikke om Cesc. Det er lite vits å spekulere hans avgang hver eneste dag, det er det media ønsker. For det tjener de på. Overse rykter om ham og heller fokusere på andre rykter som er mer interessante og kanskje mer pålitelige.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-PJ426FqLv6

Så det du sier er at denne tråden ikke er for Cesc for de vi har hørt så mange rykter om han ? Og hva er mer intressant en at vår kanskje beste spiller skal bort ?

Syns dette var en ganske tåpelig diskusjon egentlig :wee:

Lenke til kommentar

Noen som har sett på Antonio Di Natale i Udinese. Desidert den mestscorende i Serie A, og det med et lag som ligger på 15-plass. Det kan jo ikke være noe annet en en utrolig prestasjon? 29 nettkjenninger har gammern på 38 kamper.

Endret av -Lasse
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...