Gå til innhold

Overganger og øvrige spekulasjoner - Arsenal


invalid_user

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Arsenal FC ‏@Arsenal 32m

Wenger: "We have three and a half weeks until the transfer market closes - we could still strengthen, but we have a big squad" #AFCvMCFC

 

Liker ikke det. Blir mer og mer vag. Ikke et godt tegn. For at bare dager siden var det snakk om 1-2 spillere til, nå er det kanskje, muligens og at troppen allerede er stor.

 

Blir svært overrasket om vi henter noen andre enn en Vermaelen erstatter. Helt dødt rundt en eventuell midtbanespiller også. Går vi sesongen med Arteta og Flamini har vi et stort problem

 

 

 

Wenger rules out Sami Khedira move: "We were never close to signing him because we have quite a few offensive box-to-box players.” #AFC
Endret av Benbjo
Lenke til kommentar

 

 

 

Wenger rules out Sami Khedira move: "We were never close to signing him because we have quite a few offensive box-to-box players.” #AFC

 

 

Fair enough. Det gir mening. Skal vi bruke en box-to-box spiller ved siden av Ramsey kunne vi like gjerne brukt Wilshere. Tror fortsatt vi det er sant at vi er interessert i Carvalho. Han tjener faktisk mindre enn Ryo Miyaichy der han er nå, så han har nok ikke veldig høye lønnskrav.

Lenke til kommentar

Tror ikke vi henter en midtbanespiller med mindre noen blir solgt. Vi har ekstremt mange som kjemper om en plass på midtbanen. Wenger sa jo også det samme mer eller mindre.

Det er sikkert interesse, men tror det drøyer til neste år når Arteta og Diaby er kontraktsløse.

 

Og vi kan ikke spille Ramsey og Wilshere sammen. Det funker ikke. Vi har prøvd mange ganger. Det er selvmord på det defensive plan. Ikke gitt at det hadde fungert med Ramsey - Khedira heller, men Khedira er en bedre spiller en Wilshere på alle plan.

Lenke til kommentar

Fullt sitat:

 

Wenger, who has yet to make a decision on who will replace Vermaelen as captain should he leave, says he is still open to further business.

"It could happen, yes," he said. "I cannot give you any names specifically who will join us at the moment. We are not close to signing anybody and it will be the wrong information.

"We have still three-and-a-half weeks before the transfer market is closed and we are open to it. But it has to be a player who can strengthen our squad because let's not forget that Joel Campbell has come back plus the addition of Debuchy, Chambers and [Alexis] Sanchez who have joined us.

"We have already bought four players, we have not lost players until now so we have a big squad at the moment. At the moment I can’t give you any news but we have not closed the door."

However, Wenger ruled out a move for Germany international Sami Khedira. "We were never close to signing him because Jack Wilshere has come back fit and in midfield we have quite a few offensive box-to-box players," he explained.

Høres for meg ut som han her interessert i å hente en defensiv midtbanespiller. Magefølelsen din Benbjo stoler jeg hvertfall ikke på, for du var sikker på at vi ikke kom til å signere Chambers, så signerte han 5 timer senere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Interessant sitat fra Wenger om Chambers:

 

“He can play a major role because in what I observe he has the qualities to impose himself in this part of the team. I believe he can play in defensive midfield and that's where I see him.”

 

Kanskje Chambers er løsningen våres der? Han virker å ha alle kvalitetene til å bli en god defensiv midtbanespiller, og det var jo der han spilte opprinnelig. Ble litt mer skeptisk til om vi henter en midtbanespiller når jeg leste det der, men jeg synes det er litt rart at Chambers ikke fikk prøvd seg i midtbanerollen i Emirates Cup om det er der Wenger har tenkt til å spille han denne sesongen.

Lenke til kommentar

Han sier jo overhodet ingenting om en defensiv midtbanespiller? I hvert fall ikke noe som kan tolkes som at han er interessert i en, eller mener du fordi han sier vi har mange box-to-box spillere? Må legge godvilja ting ganske mye for å få det til å høres ut som at vi er interessert i en defensiv midtbanespiller, men men.

 

Wenger har sagt mange mange ganger før ca det samme som han sier nå: "We are only looking a top top quality", "Only looking at a player who will strengthen us", "We are open to buying", "We have a big squad", etc uten at det har skjedd noe.

 

Du trenger ikke stole på magefølelsen min, har som oftest en dårlig magefølelse. På tidspunktet så synes jeg ikke det ga mening å hente Chambers, men siden vi sendte Jenks på lån var det jo greit nok. Forstår heller ikke Southamptons side av den overgangen.

 

Jeg synes ikke det er noe akkurat nå som tyder på at vi er ute etter en midtbanespiller. Kanskje på deadline day on Wenger finner en god deal, men ellers ikke. Han pleier ikke akkurat å være raskt ute med å fikse problemene våre heller.

Lenke til kommentar

Interessant sitat fra Wenger om Chambers:

 

“He can play a major role because in what I observe he has the qualities to impose himself in this part of the team. I believe he can play in defensive midfield and that's where I see him.”

 

Kanskje Chambers er løsningen våres der? Han virker å ha alle kvalitetene til å bli en god defensiv midtbanespiller, og det var jo der han spilte opprinnelig. Ble litt mer skeptisk til om vi henter en midtbanespiller når jeg leste det der, men jeg synes det er litt rart at Chambers ikke fikk prøvd seg i midtbanerollen i Emirates Cup om det er der Wenger har tenkt til å spille han denne sesongen.

 

Fordi det antagelig er på sikt. Han sier jo også at han ser Wilshere som en DM. Dessuten så har/hadde vi et problem på midtstopperplass. Bedre å spille Chambers and f.eks Miquel og Hayden som antagelig ikke kommer til å spille noe særlig for A-laget denne sesongen. Det kommer Chambers til å gjøre. Starter mest sannsynlig sammen med Kos de første håndfulle kampene.

Lenke til kommentar

Som jeg sa så har Chambers vært midtbanespiller lengre enn han har vært høyreback og midtstopper. Om han spiller like bra der som han viste på midtstopperplassen i helgen, så er det helt greit for meg at han er løsningen våres der. Han virker vanvittig disiplinert for alderen og har alle kvalitetene. Om det er der Wenger ser han i fremtiden så tviler jeg på at vi henter Carvalho ettersom han er bare 3 år eldre.

Lenke til kommentar

Pressen har jo grilla og mast på Wenger om en ny defensiv midtbanespiller de siste ukene. Han har fått masse spørsmål om Khedira, Schneiderlin, Carvalho osv.

 

Han vet at fansen, pressen og alle forventer at han henter en ny DM. Alle andre ser et problem på midtbanen og vil kjøpe inn en ny DM.. Spørsmålet er bare om han hører på folket og innser problemet selv.

Lenke til kommentar

Ikke lurt å bruke en spiller overalt på banen. Stakkars Phil Jones sliter jo som bare det pga. all roteringen han har vært utsatt for.

 

At Wenger vet at fansen og media forventer en DM betyr ingenting. SAF viste i mange (MANGE) år at vi var svake på midten, det samme gjorde Moyes. Alle forventet at det skulle komme inn en SM sånn at vi kunne få litt kontroll der igjen, uten at noe skjedde. Wenger gjør det han føler er best (og det han får lov til, økonomisk sett).

Lenke til kommentar

Pressen har jo grilla og mast på Wenger om en ny defensiv midtbanespiller de siste ukene. Han har fått masse spørsmål om Khedira, Schneiderlin, Carvalho osv.

 

Han vet at fansen, pressen og alle forventer at han henter en ny DM. Alle andre ser et problem på midtbanen og vil kjøpe inn en ny DM.. Spørsmålet er bare om han hører på folket og innser problemet selv.

 

Wenger driter i hva fansen eller pressen vil ha. Det er han som styrer laget og har planene for det, ikke de.

Lenke til kommentar

Wenger er som kjent en luring, som jeg ikke forstår hvorfor dere tar sine uttalelser til media så seriøst som dere gjør.

Han kan sitte å si at ingenting vil skje, troppen er stor og god nok, for neste dag overraske alle og enhver med en storsignering.

 

At Wenger sier han ikke skal hente spillere er akkurat like troverdig som at han sier at vi skal hente spillere. Ikke veldig med andre ord.

 

Det er nok også slik at om han går ut å sier han MÅ ha inn en DM av stjernekvalitet øker bare prisen på de han evt forhører seg om, da selgende klubb vet han er desperat. Så Wenger vil nok at færrest mulig vet hva han tenker om overganger før overgangen er i boks.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...