Gå til innhold

Overganger og øvrige spekulasjoner - Arsenal


invalid_user

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Denne du tenker på med "Arsenal are closing in..." ?

 

https://twitter.com/thearsenalhorse/status/494980965492871169

 

Ellers finner jeg ikke noe som ligner det du sier.

 

Nei, det var ikke den jeg tenkte på, men den sier omtrent mye det samme. Ingenting konkret, vag påstand og holder flere muligheter åpne. Han er god til få de lettlurte til å tro at han har informasjon fra innsiden.

 

Jeg 110% sikker på at jeg han har tweetet alt det jeg har skrevet, mer eller mindre likt formulert. Jeg har som sagt fulgt med på hva han har skrevet i en god stund nå; siden det ble så mye oppstyr rundt han. Jeg orker ikke å bruke tid på å lete frem tweetsene hans bare for å vise at du tar feil, for han skriver 30+ tweets per dag. Det er også godt mulig han sletter tweets. Det er ikke veldig uvanlig for "ITKs" å gjøre dersom de har en tweet som kan brukes mot de.

 

 

Ellers ser jeg ikke noe feil med de 4 du har linket. Det er rimelig tydelig at vi for øyeblikket har en liste med noen midtbanespillere. Vi venter på at den øverste eventuelt blir tilgjengelig før vi går videre på listen. Kanskje vi til og med at begynt å forhandle med nr 2 eller 3 på listen også. Det er relativt normalt for Wenger å trekke seg fra en deal om han ombestemmer seg også. Altså hesten kan ikke si noe fra eller til når man venter. Han sa jo også for en stund siden at midtbanespiller er "waiting game" og nå nettopp at det ikke vil skje noe på noen dager.

 

Hva får deg til å tro at vi har en "liste"? Det er ingenting som tyder på det. Det som er gale med de tweetsene er at hesten tar avisnakket, og prøver å få det til å virke som han har insideinformasjon. Hvem som helst kan se på hvilke rykten som har mest hold i avisene, og skrive at vi for eksempel er kommet lengre i forhandlinger med de.

 

 

Ganske spenstig å gjette på at Källström skulle komme i januar. Han avkreftet også Quintero og Balotelli når media sa at disse var "klare". Avkreftet også Jenkinson til Hull.

 

Jeg har gjerne lyst til å se noen konkrete eksempler hvor han snakker om disse potensielle overgangene før for eksempel noen andre pålitelige kilder har nevnt det. Jeg har ikke lyst til å se vag kvalifisert gjetting som kan tolkes i den ene og andre retningen utifra hvordan utfallet til slutt ble. Jeg har til gode å se hesten i det hele tatt si noe konkret som til slutt viste seg å stemme FØR noen andre, mer pålitelige kilder, har sagt noenlunde det samme. Jeg er åpen for å bli motbevist, men det blir jeg ikke av at du nevner noen av overgangene som han visstnok skal ha "bekreftet", og som med stor sannsynlighet har oppstått som hans "CV" som er blitt spredt rundt av folk han har lurt. "Wow, Kim Kallstrom signed! The horse said yesterday that we could expect news from the club in the coming days! This guy sure knows alot". Er det vanskelig å tro at hans résumé kan ha bygget seg slik?

 

 

Du får tro hva du vil, men jeg mener han er en av de mer pålitelige på twittah. Spyr i hvertfall ikke ut piss som Geoff.

 

Forskjellen på Geoff og hesten, er at hesten er mye dyktigere å være uklar og tilbakeholden, holder flere muligheter åpne og er rett og slett mye flinkere enn Geoff til å være en falsk ITK. Men de vet akkurat like mye. Jeg ville anbefalt deg til å kun tro på folk som tydelig har kontakter, som for eksempel Ornstein. Men du får gjøre hva du vil. Ignorance is bliss.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har mer lyst på Carvalho enn Khedira. Bedre defensivt, disiplinert (trer sjeldent langt over midtbanen), god pasningsfot, høy, ung og i tillegg er han gooner og forbildet hans var Vieira. Akkurat det vi trenger ved siden av Ramsey. Kan også spille midtstopper om jeg ikke tar feil. Tror ikke han har den beste farten, men posisjoneringen hans gjør visstnok opp for det.

Endret av Mr. Brightside
Lenke til kommentar

Carvalho er et mye bedre valg for dere enn Khedira, hvis det er en DM dere trenger. Han er en ren DM, med potensialet til å bli en verdensstjerne. Det han har levert for Sporting har vært solid i flere år nå, men det er jo alltid litt risiko om unge spillere takler neste nivå. Uansett så vil han nok bli en god spiller.

Lenke til kommentar

Protesterer ikke på den overgangen.. Håper han får mer spilletid. :)

 

Ikke jeg heller, han har vært profesjonell for Arsenal gjennom siste året. Lite spilletid, likevel ingen klaging eller syting. Har holdt kjeft i hele veien inn. En verdig kaptein, synd at skader har hindret ham å vinne plassen hans tilbake hos Arsenal første 11er. Han er fortsatt god og fortjener å være førstevalg.

Lenke til kommentar

Håper vi casher inn på Vermaelen i år. Er en spiller vi lett kan erstatte, og mye bedre å bruke de £10m+ vi kan få for han i år, pluss lønningene hans på en yngre midtstopper for fremtiden. Foretrekker at han går til Barca eller en annen klubb utenfor England, men synes det er bedre at vi selger til United enn å ikke selge i det hele tatt. Vermaelen er ikke en spiller av unik kvalitet, og hvis Untied er ute etter en spiller av hans kaliber klarer de å finne det andre steder hvis ikke hos oss (mao. stor forskjell fra situasjonen med RVP).

Endret av jlf
Lenke til kommentar

Vermaelen kan bare forsvinne, men ikke til Utd. Selv om han ikke passer inn her hadde han vært perfekt for Van Gaal pga lederegenskapene, erfaringa i PL og CL samt det at han kan spille flere posisjoner. Så selv om han ikke får spille her så er det en spiller som hadde styrket Utd, og da burde vi heller selge til utlandet eller beholde et år imo.

Lenke til kommentar

men synes det er bedre at vi selger til United enn å ikke selge i det hele tatt. Vermaelen er ikke en spiller av unik kvalitet, og hvis Untied er ute etter en spiller av hans kaliber klarer de å finne det andre steder hvis ikke hos oss (mao. stor forskjell fra situasjonen med RVP).

 

Overhodet ikke greit å selge til United. Selv om det er snakk om å selge tredjevalget våres, så handler det om hva slags signaler man sender ut. Vi trenger ikke pengene lengre, og vi må nå vise at vi nekter å selge til rivaler uansett hva. Slik som Mourinho som nektet oss å låne Demba Ba. Om Gaal har lyst på han så er jo han en del av planene hans, og da kan vi ikke hjelpe han med å følge de planene. Selg han til utlandet, om han ikke vil (noe som jeg tviler på fordi han virker som en veldig anstendig fyr med respekt for klubben) så kan vi stoppe han fra å spille fotball i over et år. Så får han heller dra til United neste år gratis om han har lyst til å være en drittsekk.

Lenke til kommentar

 

men synes det er bedre at vi selger til United enn å ikke selge i det hele tatt. Vermaelen er ikke en spiller av unik kvalitet, og hvis Untied er ute etter en spiller av hans kaliber klarer de å finne det andre steder hvis ikke hos oss (mao. stor forskjell fra situasjonen med RVP).

 

Overhodet ikke greit å selge til United. Selv om det er snakk om å selge tredjevalget våres, så handler det om hva slags signaler man sender ut. Vi trenger ikke pengene lengre, og vi må nå vise at vi nekter å selge til rivaler uansett hva. Slik som Mourinho som nektet oss å låne Demba Ba. Om Gaal har lyst på han så er jo han en del av planene hans, og da kan vi ikke hjelpe han med å følge de planene. Selg han til utlandet, om han ikke vil (noe som jeg tviler på fordi han virker som en veldig anstendig fyr med respekt for klubben) så kan vi stoppe han fra å spille fotball i over et år. Så får han heller dra til United neste år gratis om han har lyst til å være en drittsekk.

 

 

Det er snakk om et tap på over 100 millioner norske kroner hvis vi ikke selger i år. Er helt enig i at det ikke er ideelt å selge til United, men det er bedre å cashe inn de kronene på en spiller som ikke er en nøkkelspiller for oss. Hvis LVG virkelig vil ha Vermaelen, men vi nekter å selge, er jeg ganske sikker på at han går for en annen løsning som vil styrke dem like mye, eller tilnærmet like mye. Da sitter vi der med en spiller som mest sannsynlig ikke har vært avgjørende for vår sesong, uten at vi har "svekket" United. I tillegg mister vi Vermaelen til United sesongen etter.

 

Det var vel ingen i United-leiren som klagde da de solgte oss Silvestre? :)

Endret av jlf
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...