Gå til innhold

Overganger og øvrige spekulasjoner - Arsenal


invalid_user

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Helt utrolig hvor "thick-skulled" PL-følgere skal være. Reus og Hummels "ryktes" oppkjøp av Liverpool, Arsenal, Manchester United -- og dette er ikke første gang dere sier dette. Til og med Klopp har vært en del av diskusjoner om "mulig trenerjobb i England". For det første er det viktig å få ned begge beina på jordet og LYTTE til seriøse kilder der ute. Når BvB gjør det uttrykkelig klart at verken Reus eller Hummels er til salgs, er det ganske tydelig at de ikke er det. Og når Klopp selv repeterer dette og latterliggjør disse ryktene (i tillegg til utkjøpsprisen til Hummels), så bør det gi noen signaler til dere. Borussia Dortmund har kanskje ikke ræva full av innsprøyta penger som topplagene i PL, men de er fortsatt økonomisk solide og er nivåmessig bedre enn de britiske topplagene. Så når de klart og tydelig staterer at to av deres viktigste spillere blir i klubben, så blir de i klubben.




Det okker meg å måtte poste dette i denne tråden, da Arsenal er det eneste topplaget i PL jeg har appetitt for, og som fortjener stempelet "kjøpelag" minst av dem alle.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Helt utrolig hvor "thick-skulled" PL-følgere skal være. Reus og Hummels "ryktes" oppkjøp av Liverpool, Arsenal, Manchester United -- og dette er ikke første gang dere sier dette. Til og med Klopp har vært en del av diskusjoner om "mulig trenerjobb i England". For det første er det viktig å få ned begge beina på jordet og LYTTE til seriøse kilder der ute. Når BvB gjør det uttrykkelig klart at verken Reus eller Hummels er til salgs, er det ganske tydelig at de ikke er det. Og når Klopp selv repeterer dette og latterliggjør disse ryktene (i tillegg til utkjøpsprisen til Hummels), så bør det gi noen signaler til dere. Borussia Dortmund har kanskje ikke ræva full av innsprøyta penger som topplagene i PL, men de er fortsatt økonomisk solide og er nivåmessig bedre enn de britiske topplagene. Så når de klart og tydelig staterer at to av deres viktigste spillere blir i klubben, så blir de i klubben.

 

http://www.bild.de/sport/fussball/juergen-klopp/reus-und-hummels-bleiben-36937272.bild.html

 

Det okker meg å måtte poste dette i denne tråden, da Arsenal er det eneste topplaget i PL jeg har appetitt for, og som fortjener stempelet "kjøpelag" minst av dem alle.

Det er jo ikke vanskligere enn å betale utkjøpsklausulen og overbevise spillerne. Men er enig i at folk biter på alt for lett.

Lenke til kommentar

Helt utrolig hvor "thick-skulled" PL-følgere skal være. Reus og Hummels "ryktes" oppkjøp av Liverpool, Arsenal, Manchester United -- og dette er ikke første gang dere sier dette. Til og med Klopp har vært en del av diskusjoner om "mulig trenerjobb i England". For det første er det viktig å få ned begge beina på jordet og LYTTE til seriøse kilder der ute. Når BvB gjør det uttrykkelig klart at verken Reus eller Hummels er til salgs, er det ganske tydelig at de ikke er det. Og når Klopp selv repeterer dette og latterliggjør disse ryktene (i tillegg til utkjøpsprisen til Hummels), så bør det gi noen signaler til dere. Borussia Dortmund har kanskje ikke ræva full av innsprøyta penger som topplagene i PL, men de er fortsatt økonomisk solide og er nivåmessig bedre enn de britiske topplagene. Så når de klart og tydelig staterer at to av deres viktigste spillere blir i klubben, så blir de i klubben.

 

http://www.bild.de/sport/fussball/juergen-klopp/reus-und-hummels-bleiben-36937272.bild.html

 

Det okker meg å måtte poste dette i denne tråden, da Arsenal er det eneste topplaget i PL jeg har appetitt for, og som fortjener stempelet "kjøpelag" minst av dem alle.

Skjønner ikke at du gidder dette, hvorfor? Sesongen i England er over og da er silly season alt vi sitter igjen med. En tid med teite rykter hele døgnet. Rykter media finner opp for å skape klikk og rykter som har et snev av sannhet i seg. Uansett hvilken av de grunnene ryktet er basert på, så er det de eneste vi har på av engelsk fotball på sommeren. Det er gøy, spennende, teit, oppturer og nedturer - hver eneste sommer er slik. Det skaper spenning og drømmer frem til sesongen starter og er et lite tidsfordriv mens man venter.

 

Jeg er ganske skeptisk til rykter, men finner det spennede uansett. Realistisk eller ei, det er gøy :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hesten påstår at det er Carvalho eller Khedira. To ganske ulike spillere vil jeg påstå. Vet ikke helt hvem jeg foretrekker. Carvalho har enormt potensiale, men er bare 22 år og har mye å gå på. Tørr Wenger gamble?

 

Khedira er en meget god spiller og har god forståelse sammen med f.eks Ozil. Men er han og Ramsey gode nok defensivt til at det holder?

 

Er godt fornøyd uansett hvem vi ender opp med så lenger vi faktisk får inn en forsterkning på midten

Lenke til kommentar

Ville gått for Khedira faktisk, selv om han er b2b. Han er vant med og vinne, senest VM og Champions League. Jeg tror den erfaringen er viktig å ha. I tillegg ville han sikkert linket fint sammen med Özil og de andre tyskerne.

 

Carvalho ville for all del også vært fint. Mange gode kvaliteter og er ung fortsatt men tror Khedira hadde vært hakket bedre å ha i laget.

Lenke til kommentar

Klarer ikke finne igjen linken, men leste at Chelsea må selge unna noen utenlandske spillere og at Mikel var til salgs.

Han kunne jo passet og sikkert ikke vært for dyr heller. Han har jo PL nivået allerede også.

 

Ellers er jeg vel egentlig mest for Carvalho enn å betale blodpris for Khedira som ikke akkurat er fremtiden.

Lenke til kommentar

Tror både Khedira og Carvalho ville vært meget gode i Arsenal, men jeg foretrekker Carvalho av den enkle grunn at Khedira siden 06/07 sesongen aldri har klart å spille mer enn 28 ligakamper og at jeg er ekstremt lei av å ha spillere som er utilgjengelige støtt og stadig (Abou jeg nistirrer på deg!).

Lenke til kommentar

 

Hesten vet ikke en dritt.

Han har 100% trackrecord så langt. Vet i hvertfall mer enn deg og meg. Stoler mer på ham enn Geoff

 

 

Ikke la deg lure. Han har overhodet ikke noen informasjon og vet ikke mer enn deg, meg eller noen av de andre twitter ITK-ene. Jeg har fulgt med på tweetsene hans i lang stund nå etter det ble så mye oppstyr rundt han, og det er åpenbart at det han "hevder" ikke er mer en såkalte educated guess.

 

Skal komme med et par eksempler.

 

https://twitter.com/thearsenalhorse/status/496068554559873024

 

https://twitter.com/thearsenalhorse/status/496068901013565441

 

https://twitter.com/thearsenalhorse/status/496069082429804544

 

https://twitter.com/thearsenalhorse/status/496070081441701888

 

Ahh, klokt av han. Her er han god til å lure slike lettlurte folk som deg og MartinF. Merk at han nevner stort sett alle navnene vi er blitt linket i det siste. En av de må vel være rett? Han later som vi er interessert i alle, for å ha alle mulighetene åpne, slik at hvis en signering skjer så tror de dumme følgerne hans at han tok rett. Men han må ha en way out dersom ingen av signeringene skjer, derfor tør han ikke skrive noe konkret, han skriver vagt at vi er interessert slik at det ikke kan backfire på han.

 

Han tweeter så mye at jeg ikke gidder å lete etter de andre eksemplene, men han skrev for eksempel en tweet for et par dager siden hvor det sto noe a la:

 

"Arsenal are closing in on one of their targets."

 

Dette for meg er et av de klareste bevisene på at en twitterbruker bare snakker bullshit. Han leser i avisene og på nettet at det er litt støy rundt en eller annen spiller, derfor skriver han en slik tweet. Om det skulle skje en signering i de kommende dagene kan han da bruke denne tweeten og si at det var den spilleren som signerte han snakket om. Han nevner ingen navn for å holde mulighetene åpne, og han sier at Arsenal er "closing in" ikke at det er bestemt, slik at hvis ikke en overgang skjer så tror folk at det er heller Arsenal som brøt forhandlingene istedet for at det ikke var noe i "ryktene" hesten skapte.

 

Men det som virkelig fikk meg til å skjønne at han bare snakket bullshit var da han dret seg ut rundt tiden hvor Debuchy holdt på å signere. Da var han for uforsiktig. Han skrev ganske konkret "Debuchy will be presented today" eller noe lignende, neste dag, når Debuchy selvfølgelig enda ikke hadde signert skrev han ett eller annet slik "Sorry guys, my information was wrong". Det var bare så latterlig åpenbart. Jeg tror attpåtil han nevnte enda en dag, som viste seg å være feil, men jeg er ikke sikker på det.

 

Det er flere eksempler også. Men det er ikke bare jeg som har gjennomskuet han. Jeg har sett flere brukere på reddit diskutere han i en stund nå, og den almenne konklusjonen flere har kommet til der er at han ikke har noen kontakter på innsiden. Men dere kan velge å trosse det åpenbare og la dere bli lurt og tro på han, men om han skriver at vi er interessert i Khedira og Carvalho betyr det ikke noe mer enn om for eksempel jeg eller Jotun hadde skrevet det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Denne du tenker på med "Arsenal are closing in..." ?

 

https://twitter.com/thearsenalhorse/status/494980965492871169

 

Ellers finner jeg ikke noe som ligner det du sier.

 

Ellers ser jeg ikke noe feil med de 4 du har linket. Det er rimelig tydelig at vi for øyeblikket har en liste med noen midtbanespillere. Vi venter på at den øverste eventuelt blir tilgjengelig før vi går videre på listen. Kanskje vi til og med at begynt å forhandle med nr 2 eller 3 på listen også. Det er relativt normalt for Wenger å trekke seg fra en deal om han ombestemmer seg også. Altså hesten kan ikke si noe fra eller til når man venter. Han sa jo også for en stund siden at midtbanespiller er "waiting game" og nå nettopp at det ikke vil skje noe på noen dager.

 

Ganske spenstig å gjette på at Källström skulle komme i januar. Han avkreftet også Quintero og Balotelli når media sa at disse var "klare". Avkreftet også Jenkinson til Hull.

 

Det er helt tydelig at han har kilder, men at han ikke vet alt. Naturlig nok.

 

Kan ikke huske at han sa noe om Debuchy annet enn at han ikke ville bli presentert samme uke som Sanchez.

 

Du får tro hva du vil, men jeg mener han er en av de mer pålitelige på twittah. Spyr i hvertfall ikke ut piss som Geoff.

 

Ellers så får du holde deg for god til å kalle folk ditt og datt for at du skal se bedre ut i diskusjonen. Du må gjerne være uenig, men du kan respektere dine meddebatanter.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...