Gå til innhold

Overganger og øvrige spekulasjoner - Arsenal

invalid_user

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tror Sanchez blir bekreftet innen to uker.

Ja, og jeg tror Ronaldo blir bekreftet før det er søndag.

Nå er det rett rundt hjørne at jeg bekrefter moren din..

Venter fortsatt på en bekreftelse...

Lenke til kommentar

Dere må være på syre hvis dere mener Debuchy er et bedre valg enn Aurier.

Hva så om Aurier enda er ung og uerfaren? Det er NÅ han er billig. Om 2 år er han kanskje verdens beste høyreback og eiendommen til Barca, Juventus, Real Madrid eller noen andre storklubber. Prisen hans blir GARANTERT å øke med tiden. Han har en ekstrem fysikk til å være så ung, har en enorm treffsikkerprosent på innlegga sine og er slettes ikke dårlig i forsvar. Dumskap å ikke signere han.

Ditto. Debuchy kan holde i tre sesonger, maks. Da må vi ut og hente en høyreback igjen, for Jenko og Bellerin kommer aldri til å bli gode nok. Aurier vil da etter all sannsynlighet være utilgjengelig for oss. Det er nå vi må da den sjansen. Han har vist i Ligue 1 denne sesongen og i VM at han er en meget solid back.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Så det du prøver å si, er at Aurier som er på årets lag i Ligue 1 og den beste backen i ligaen, ikke er god nok for Arsenal og Premier League? Ta dere en bolle.

Nei, det er ikke det JEG sier. Jeg sier bare at Debuchy er en mye klokere signering enn Aurier. Mye mindre risiko. Når det er sagt, så blir jeg ikke lei meg om vi signerer Aurier.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Så det du prøver å si, er at Aurier som er på årets lag i Ligue 1 og den beste backen i ligaen, ikke er god nok for Arsenal og Premier League? Ta dere en bolle.

Selv om jeg er fan av Aurier finnes det ingen sikkerhet i at han vil finne PL-nivået umiddelbart. Vi har virkelig ikke råd til å vente en sesong for at vårt førstevalg på høyreback skal finne nivået.

Med Debuchy får vi en spiller som umiddelbart vet hva som kreves fysisk og mentalt for å spille i PL. Han er også landslagskollega med Koscielny og kan bidra med den tyngden vi trenger de neste årene, frem til Jenkinson, Bellerin eller et annet kjøp erstatter ham. Mye av kritikken mot Wenger er jo også basert på at han bruker "spennende" fremfor etablerte spillere, og at mangel på rutine har kostet oss for mange poeng.

Jeg sier ja takk til begge, men jeg finner mer fornuft i et kjøp av Debuchy.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Problemet mitt med denne overgangen, er at Debuchy er ikke så jævlig god... Han er en helt ok høyreback som har spilt i et og et halvt år for et midt-på-treet-lag i Newcastle. Ja, han er foran Sagna i køen på landslaget, men det har mer med spillestilen til Deschamps, enn at han er bedre. Aurier har vist at han holder et høyt nivå og han er mer enn klar nok til å ta steget opp til Premier League.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Personlig mener jeg at sidebackene våre ikke trenger vanvittig mye erfaring som det f.eks. midtstoppere og defensiv midtbane gjør. Tviler også sterkt på at Aurier vil slite noe nevneverdig med å ta nivået i PL, men Debuchy er ikke noe dårlig valg. Er bare ikke min favoritt.

• Liker 1
Lenke til kommentar

At noen er på årets lag eller blir årets spiller betyr ikke så mye når det kommer til PL. Veldig få klarer overgangen den første sesongen. Tempoet og fysikken er helt ulik alle andre ligaer.

Endret av ESPP
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ellers var det også særdeles få som mente at Giroud var noe spesielt outstanding. Samtidig så var han også det året toppspissen på laget som vant ligaen. Sier seg selv at han tar en plass på årets lag da. Aurier var bankers på høyrebacken i en middelhavsfarer som Toulouse.

Men, er lite poeng å diskutere dette mer gutter. Debuchy er garantert vårt nye førstevalg på høyreback. Aurier kommer ikke.

Lenke til kommentar

Forhåpentligvis får vi Sanchez eller en annen toppspiss, og da gjør det ikke så mye at vi må ta til takke med Debuchy istedet for Aurier. Skulle selvfølgelig hatt Aurier men men. Håper på en shitload med goals i neste sesong. Spent å se hvordan Sanchez skal fungere som spiss. Han er vel ganske vant med å spille høyre ving i Barcelona. Også litt spent å se hvor lang tid det tar før Walcott blir skadet igjen....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...