Gå til innhold

Overganger og øvrige spekulasjoner - Arsenal


invalid_user

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-105082

Fyren spiller for et lag som er rimelig ræva. Så det at han vinner en god del hodedueller og har mye interceptions er ikke nødvendigvis en indikator når de ofte blir presset mye bakover i banen. Han har også mange taklinger, men igjen så vet man at når man spiller for lag som er underlegne at det ofte blir mange "last ditch tackles".

 

Debuchy er en god høyreback, men jeg syntes ikke han er eksepsjonell eller en fantastisk back. Syntes han som Coleman ofte henger etter og lever veldig på kanten og oppveier sin defensive "frailty" ved å ha meget gode offensive bidrag.

 

Nå er de interceptions og hodeduellene fra første halvdel av sesongen når Newcastle faktisk spilte bra, og ikke ble presset mye bakover på banen. Jeg vet han er god defensivt, fordi jeg så alle kampene. Den andre faktaboksen er derimot riktig i henhold til hvor ræva laget var siste halvdel, hvor han har flest taklinger vunnet innenfor sin egen 16-meter for alle lag i de fem største ligaene.

 

Han lever nok litt på kanten som en back, men han er en offensiv back av natur. I Newcastle (mtp hvor ræva de andre i bakfireren er), så ender det med at han henger litt etter siden de andre ikke tar ansvar. På landslaget ser man derimot hvor godt det fungerer, noe jeg tror kunne fungert like så godt i Arsenal. Dog skal ikke jeg argumentere noe videre om dette, for jeg ønsker svært gjerne at dere henter en annen høyreback.

 

Edit: Jeg tror ikke dere henter Debuchy mtp alderen (selv om han enda har 4 gode år igjen), og prisen Newcastle vil ha. Men siden han er under kontrakt til 2018, så lar vi nok han ikke gå billig. Han er tross alt klubbens beste spiller, og den beste høyrebacken vi har hatt ... siden Gud hvor lenge jeg kan huske. Om det derimot skjer, så føffaen klikker det for meg.

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
<snip>

 

Skal ikke være så uenig med den der egentlig, men jeg har aldri vært imponert over Debuchy sine defensive kvaliteter verken fra når jeg fulgte med på han i Lille (så nærmest samtlige kamper av Lille fra 2008 til 2011 pga. jeg fulgte med på Eden Hazard samt Yohan Cabaye) og har heller ikke vært nevneverdig imponert over han i Newcastle drakta på det defensive. Generelt sett dog syntes jeg han er god. Særlig når han får lov til å "slakke av" på det defensive og slippe seg fri på det offensive.

 

For Arsenal sin del derimot så trenger vi en høyreback som kan spille sammen med Walcott. Altså passer det seg ikke voldsomt bra med en høyreback som støtt og stadig står veldig høyt i banen og ikke rekker tilbake i tide hvis det kommer en kontring. Ikke er det heller bra med en høyreback som er såpass offensiv at han konstant trekker opp i området hvor Walcott er på sitt beste.

 

For min del må dere gjerne beholde Debuchy. Jeg ønsket han til Arsenal for å ha en solid backup og et angripende våpen ved siden av Sagna for et par sesonger tilbake, men nå derimot er det litt sent for vår del (som både du og jeg påpeker). God back, men litt for gammel til å bygge store deler av spillestilen rundt for å få det beste ut av.

 

 

Vil heller betale £8-10m for Aurier som i mine øyne er på samme nivå og 7 år yngre.

 

Debuchy er 29 den 29. juli (bursdag samme dag som meg gitt) og det å betale £10m for han tviler jeg på at Wenger kommer til å gjøre.

Grattis med dagen!

 

Jo takk! Bare 28 dager igjen nå, hehe. :)

Skal huske den når dagen kommer vet du, så slipper du å gratulere meg igjen! Hehe. ;)

 

Lenke til kommentar

"Vi kan ikke handle før VM."

 

"PUMA-avtalen starter ikke før 1. juli."

 

"Draktene er ikke lansert enda"

 

"Spillerne har ferie etter VM, vi kan ikke signere noen enda"

 

... Unnskyldninger hele greia.

 

Du har ikke glemt:

 

"Vi kan ikke handle før vi har kvalifisert oss for CL" og "Ingen flytter på seg før siste uken i vinduet". Selvsagt til slutt "There was no quality in the market"

  • Liker 1
Lenke til kommentar

"Vi kan ikke handle før VM."

 

"PUMA-avtalen starter ikke før 1. juli."

 

"Draktene er ikke lansert enda"

 

"Spillerne har ferie etter VM, vi kan ikke signere noen enda"

 

... Unnskyldninger hele greia.

 

Er det virkelig noen som sier dette? Wow. En ting er jo at det høres helt utrolig merkelig ut og det andre er jo at hvis dette hadde vært tilfellet så bør overgangene bli offentliggjort i det sekundet draktene er lansert. Og hadde man hatt avtalen klar i flere uker så hadde det jo garantert lekket.

 

Når skal dere lansere draktene btw?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...