Benbjo Skrevet 7. april 2010 Del Skrevet 7. april 2010 I think they have shown some great qualities and will be stronger every year. We have to add something that is for sure but we have some time to think about that. Bra at Wenger ser at vi trenger forsterkninger. Problemet er at han sier dette hvert eneste år. "We will sign 2-3 players". Hva skjer? Jo han handler maks 1 spiller. Chamakh blir høyst sannsynlig sommerens eneste signering, mens det vi trenger er 1-2 midtstoppere og en keeper. Ikke glem at 1-2 førstelagsspillere også vil bli solgt. Tror følgende forsvinner ut døra: Silvestre, Gallas, Senderos, Merida, Arshavin, Vela. Hvis vi antar at Sol signerer en 1 års kontrakt så har vi på midtstopperplas Vermaelen, Sol, DJ og Bartley. Muligens Nordtveit. Av disse er Vermaelen den eneste som kan spille uke ut og uke inn. Sol kan ta en kamp innimellom. DJ har ikke spilt på et år og har vel ikkke akkurat blitt bedre. De to reservene er ikke klare til å ta steget opp. Basert på dette trenger vi minst en midtstopper til sommeren som kan gå rett inn i førstelaget, helst 2 som holder høyt nivå. Hvis Gallas signerer ny kontrakt trenger vi bare 1. 2 om Sol forsvinner. Lenke til kommentar
Xanman Skrevet 7. april 2010 Del Skrevet 7. april 2010 De tre siste sesongene har Wenger hentet blant annet Eduardo, Lassana Diarra, Bacary Sagna, Lukasz Fabianski, Samir Nasri, Aaron Ramsey, Andrei Arshavin, Thomas Vermaelen og Sol Campbell. Det er i gjennomsnitt 3 klassespillere hver sesong, i tillegg til andre småsigneringer. Wenger er ikke redd for å handle, om han syntes det er nødvendig, og det tror jeg han gjør. Dessuten tror jeg verken Merida, Arshavin eller Vela forsvinner i sommer. Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 7. april 2010 Del Skrevet 7. april 2010 De tre siste sesongene har Wenger hentet blant annet Eduardo, Lassana Diarra, Bacary Sagna, Lukasz Fabianski, Samir Nasri, Aaron Ramsey, Andrei Arshavin, Thomas Vermaelen og Sol Campbell. Det er i gjennomsnitt 3 klassespillere hver sesong, i tillegg til andre småsigneringer. Wenger er ikke redd for å handle, om han syntes det er nødvendig, og det tror jeg han gjør. Dessuten tror jeg verken Merida, Arshavin eller Vela forsvinner i sommer. Eduardo, Fabianski, Ramsey og Sol kan ikke karakteriseres som klassespillere. Diarra fikk aldri sjansen hos oss og ble vel kjøpt i hovedsak fordi han var billig. Ramsey er den eneste av disse som jeg tror har en fremtid i laget. Eduardo er ikke god nok og har fått en god karriere ødelagt av 2 år med skade. Kan gi han en sesong til, men tror ikke han får mye spilletid. Ville heller satset på Bendtner og Vela som enda er unge og har større potensial. Fabianski blir heller ikke god nok for oss. Han er for nærvøs og ustabil. Bedre til å vurdere situasjoner enn Almunia, men gjør for mye rart. Sol ble hentet gratis pga skader. Ville ikke kommet om vi hadde fått Smalling. Er veldig gammel og holder maks en sesong til. Ikke kan han spille uke ut og uke inn heller. Dog holder han nivået overraskende greit fortsatt. Av de du nevner ble to stykker kjøpt for å gå rett inn i førstelaget. Arshavin og Vermaelen. Til dels Nasri og muligens Eduardo. Sagna ble vel kjøpt for å gi konkurranse til Eboue og bør vel nevnes i dette selskapet når jeg tenker meg om. Det gir altså 1 forsterkning hver sesong i snitt + "stallfyll". Talenter kommer utenom der. Merida må signere ny kontrakt. Hvis ikke så forsvinner han. Jeg synes det har drøyd lenge og derfor tror jeg han drar. Det ryktes at Arshavin og kona ikke trives i London og AA liker ikke skattenivået. Om han ikke forsvinner nå så blir det neste sesong. Han blir ikke her ut karrieren. Vela har nesten ikke fått spilletid i år og man må jo lure på hvorfor. At han ikke engang sitter på benken i enkelt kamper er mystisk så stort talent som han er. Carlos er blitt 21 år og ikke slått gjennom i det hele tatt. Bekymringsverdig. Glemte også at Eboue ryktes bort. Håper han blir, men det kan faktisk være den triste nyheten som det snakkes om. Lenke til kommentar
Big Tone Skrevet 7. april 2010 Del Skrevet 7. april 2010 Jeg lurer på om vi kommer til å skifte formasjonen neste sesong. Om Cesc går til Inter eller Barcelona ser jeg på det som mest sannsynlig. Blir vanskelig å få plass til Chamakh, Bendtner og RVP om alle har en forhåndsvis skadefri sesong. (40 kamper eller mer) Med en 4-4-2 blir det mer plass. Problemet blir da igjen kantene. Sagna - Vermaelen - Gallas/Ny MS - Clichy/Gibbs Walcott/Rosicky - Nasri - Song - Arshavin Chamakh - RVP Virker som et solid lag. Blir vanskelig med midtbanen med tanke på Diaby, Rosicky og Denilson men med våre skadeproblemer tror jeg ikke vi skal tenke på det. Alt i alt, om Cesc går blir det et veldig spennende år. Lenke til kommentar
Xanman Skrevet 7. april 2010 Del Skrevet 7. april 2010 Når det gjelder innkjøp av spillere er det ikke prestasjonene i etterkant som avgjør om det er et stort kjøp eller ikke, det er hva som forventes av dem. Om de er gode kjøp eller bomkjøp er en annen sak. Eduardo Ble kjøpt for å erstatte Henry, og spilte fast frem til skaden. Lassana Diarra En av verdens beste i sin posisjon, men Wenger rotet det til slik at vi mistet både ham og Flamini. Bacary Sagna Ble kjøpt for å spille fast, og har spilt fast i tre sesonger. Lukasz Fabianski Ment for å erstatte Almunia, noe jeg tror han kommer til å gjøre neste sesong. Langsiktig løsning. Samir Nasri Kjøpt for å spille fast. Aaron Ramsey Langsiktig løsning, men i og med at han er et av verdens største talenter vil jeg kalle det et stort kjøp. Andrei Arshavin Kjøpt for å spille fast. Thomas Vermaelen Kjøpt for å spille fast. Sol Campbell Ment som backup for Gallas/Vermaelen, men har fått spille mye. Campbell, Ramsey og Fabianski er kanskje ikke virkelig store kjøp, men de andre er bankers. Poenget er at Wenger ikke er redd for å handle om han mener det er nødvendig. Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 7. april 2010 Del Skrevet 7. april 2010 Når det gjelder innkjøp av spillere er det ikke prestasjonene i etterkant som avgjør om det er et stort kjøp eller ikke, det er hva som forventes av dem. Om de er gode kjøp eller bomkjøp er en annen sak. Eduardo Ble kjøpt for å erstatte Henry, og spilte fast frem til skaden. Lassana Diarra En av verdens beste i sin posisjon, men Wenger rotet det til slik at vi mistet både ham og Flamini. Bacary Sagna Ble kjøpt for å spille fast, og har spilt fast i tre sesonger. Lukasz Fabianski Ment for å erstatte Almunia, noe jeg tror han kommer til å gjøre neste sesong. Langsiktig løsning. Samir Nasri Kjøpt for å spille fast. Aaron Ramsey Langsiktig løsning, men i og med at han er et av verdens største talenter vil jeg kalle det et stort kjøp. Andrei Arshavin Kjøpt for å spille fast. Thomas Vermaelen Kjøpt for å spille fast. Sol Campbell Ment som backup for Gallas/Vermaelen, men har fått spille mye. Campbell, Ramsey og Fabianski er kanskje ikke virkelig store kjøp, men de andre er bankers. Poenget er at Wenger ikke er redd for å handle om han mener det er nødvendig. Skal ikke krangle med deg, men Eduardo var vel ikke fast før ut i januar etter flere gode prestasjoner. Spilte vel mest i mikke mus cupen så vidt jeg husker? Greit at Wenger ikke er redd for å bruke penger hvis det trengs. Var veldig overrasket over kjøpet av Arshavin. Var helt sikker på at det ikke kom til å bli noe av, men så var det også en noe spesiell situasjon og tilfeldigheter som gjorde at vi fikk han. Ikke at det er relevant i grunn. Hadde han kostet 5£ mill mer hadde vi ikke kjøpt. Wenger kjøper stort sett bare "billige" spillere eller der han gjør en god deal. Silvestre fikk vi f.eks for en prosituert og en eske belgisk sjokolade, mens Diarra fikk vi for pengene ved å ikke ha en skopusser i garderoben. Sol betaler nærmest for å spille hos oss Sagna og Eduardo fikk vi også relativt billig. Det er kun det siste året omtrent Wenger har begynt å bruke litt. 15£ mill + på Arshavin og noen mill mindre på Vermaelen. Nasri kostet vel også i overkant av 10£ mill. Ikke det at jeg klager veldig, for avgjørelsene virker riktige, men det er litt plagsomt/irriterende at Arsene aldri vil kjøpe en spiller som Villa, Torres etc. Det er også irriterende med historier som "we almost bought on deadline day" og eneste grunnen til at overgangen ikke gikk i order er fordi man ikke la en ekstra million eller to på bordet. Slik er det dog å være arsenalsupporter. Kanskje det snur litt nå ettersom han faktisk har brukt litt det siste året og vi faktisk _må_ ha en midtstopper av kvalitet i løpet av sommeren. Wenger knows? Lenke til kommentar
Big Tone Skrevet 7. april 2010 Del Skrevet 7. april 2010 Altså, Wenger er ikke redd for å bruke penger om han ser på det som nødvendig. Problemet er jo at han sjeldent ser på det som nødvendig. Noe som kansje er beundringsverdig, og med tanke på pengebruken iforhold til enkelte lag i PL så har vi holdt oss oppe i eliten, noe som er en veldig bra prestasjon selvsagt. Men vi må få til noe mere snart, helst innen neste sesong. Wenger er en fantastisk manager, og han fortjener all verdens ros, men jeg mener at han snart må begynne å høste trofiene igjen som gav han det ryktet, og det betyr å bruke penger. Jeg ser fram i håp til sommerens vindu, jeg håper på et aktivt vindu. Jeg ber ikke om at vi skal bruke £50 mill ++, men i klassen av £30 mill. Det har vi råd til, og brukt riktig hadde dette forsterket oss sinnsykt. Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 7. april 2010 Del Skrevet 7. april 2010 Altså, Wenger er ikke redd for å bruke penger om han ser på det som nødvendig. Problemet er jo at han sjeldent ser på det som nødvendig. Noe som kansje er beundringsverdig, og med tanke på pengebruken iforhold til enkelte lag i PL så har vi holdt oss oppe i eliten, noe som er en veldig bra prestasjon selvsagt. Men vi må få til noe mere snart, helst innen neste sesong. Wenger er en fantastisk manager, og han fortjener all verdens ros, men jeg mener at han snart må begynne å høste trofiene igjen som gav han det ryktet, og det betyr å bruke penger. Jeg ser fram i håp til sommerens vindu, jeg håper på et aktivt vindu. Jeg ber ikke om at vi skal bruke £50 mill ++, men i klassen av £30 mill. Det har vi råd til, og brukt riktig hadde dette forsterket oss sinnsykt. £30 mill fra kassa + midler fra spillersalg tenker jeg. Ut: Gilbert Randall Eduardo Fabianski Silvestre Senderos Simpson Burde vel gi hvertfall 20 mill i kassen det der. inn: Gallas ny kontrakt Merida ny konstrakt Keeper -> 10-15£ mill Stopper -> 10£ mill Song backup -> 5-8£mill Chamakh -> 0 Hazard -> 15£ mill om Arshavin forsvinner. Får vel ca det samme for Andrey. Altså med spillersalg må vi ut med rundt 10£ mill av egen "lomme". Lenke til kommentar
Big Tone Skrevet 7. april 2010 Del Skrevet 7. april 2010 Song backupen kan vi glemme tror jeg, Denilson kommer nok til å ta den rollen. Craig Gordon fra Sunderland vil jeg gjerne ha på Keeperplassen, har ikke sett så jævla mye av han, men han har virkelig imponert meg av det jeg har sett. Jeg vil gjerne ha Kjær fra Palermo, men det tror jeg egentlig vi kan glemme. Jeg vil gjerne ha en etablert stopper, type Hangeland men han blir også veldig dyr. Vi kan glemme å få han for £10-£12 mill, framtidig kaptein og førstemann i lagoppstillinga på Fulham. Dessuten forsvinner Smalling fra Fulham allerede, så jeg tviler på at de er keen på å selge i sommer. Spørsmålet jeg har nå er, hvem vil dere se om Cesc forsvinner? Stoler dere på Diaby og Nasri, eller vil vi ha inn enn som allerede er verdensklasse? Regner med Cesc går for rundt £50-£60 mill minst om han går etter denne sesongen han har hatt. Lenke til kommentar
Xanman Skrevet 7. april 2010 Del Skrevet 7. april 2010 Tror ikke Cesc reiser i sommer. Song back-up er ikke akkurat det vi trenger mest, da vi har Denilson (som kommer til å bli knallgod neste sesong), Eastmond og Coquelin. Det vi trenger mest er en keeper, to stoppere og en spiss. I mål vil jeg gjerne ha Thomas Sørensen. Han har vært meget god for Stoke, og når han blir for gammel kan Szczesny ta over. På stopperplassen vil jeg gjerne ha inn Neven Subotic og en som er litt eldre. Spissplassen er nærmest sikret, og jeg tror Chamakh vil være en kjempeforsterkning. Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 7. april 2010 Del Skrevet 7. april 2010 (endret) Song backupen kan vi glemme tror jeg, Denilson kommer nok til å ta den rollen. Craig Gordon fra Sunderland vil jeg gjerne ha på Keeperplassen, har ikke sett så jævla mye av han, men han har virkelig imponert meg av det jeg har sett. Jeg vil gjerne ha Kjær fra Palermo, men det tror jeg egentlig vi kan glemme. Jeg vil gjerne ha en etablert stopper, type Hangeland men han blir også veldig dyr. Vi kan glemme å få han for £10-£12 mill, framtidig kaptein og førstemann i lagoppstillinga på Fulham. Dessuten forsvinner Smalling fra Fulham allerede, så jeg tviler på at de er keen på å selge i sommer. Spørsmålet jeg har nå er, hvem vil dere se om Cesc forsvinner? Stoler dere på Diaby og Nasri, eller vil vi ha inn enn som allerede er verdensklasse? Regner med Cesc går for rundt £50-£60 mill minst om han går etter denne sesongen han har hatt. Hvorfor kan vi glemme Kjær? Kunne egentlig tenke meg Joe Hart, men Lloris hadde vært drømmen. Det er få/ingen spillere i verden som kan erstatte Cesc, men navn som Pjanic, Van der Vaart, Raúl García, Yoann Gourcuff, Alan Dzagojev, Milos Krasic er spennende navn. Jeg tror dog ikke at Cesc forsvinner i sommer så det er egentlig ikke så viktig. Når den tiden kommer har vi Ramsey, Merida som kan ta over den rollen. Andre midtstopperkandidater: Naldo, Jerome Boateng, Cesar Azpilicueta Endret 7. april 2010 av Benbjo Lenke til kommentar
Big Tone Skrevet 7. april 2010 Del Skrevet 7. april 2010 Vi kan glemme Kjær fordi Palermo har en gal president, som garantert vil ha bortimot £20-£25 mill for han. Budkrigen om Kjær i sommer kommer til å bli stor, og uansett om Wenger er forberedt på en liten spendingspree i sommer kommer han aldri til å betale så mye for en spiller. Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 Tottenham har imidlertid også andre keeperalternativer. De skal nemlig ha fått beskjed om at Atletico Madrid-keeper Sergio Asenjo koster 50 millioner kroner http://www.nettavisen.no/sport/fotball/pl/article2877252.ece Har hørt han er god, men har mistet plassen sin til en fyr jeg aldri har hørt om som er født i 1991. Hvordan er Asenjo i forhold til være nåværende keepere? Kan vel ikke være dårligere og til 50 mill kr er det nesten verdt å slå til eller hur? Lenke til kommentar
Torstein Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 Asenjo er en keeper jeg vil kategorisere som svært mye bedre enn Almunia. Lenke til kommentar
Xanman Skrevet 10. april 2010 Del Skrevet 10. april 2010 En spiss jeg har svært lyst til å se i Arsenal er Luis Suárez. Denne sesongen har han scoret sinnsyke 41 mål på 40 kamper for Ajax, og han er ikke eldre enn 23 år gammel. Hvis ikke Eduardo finner tilbake til sin gamle form ville nok Luis vært en fantastisk erstatter. Han kan også spille ving i 4-3-3-formasjonen vår. Hvor fantastisk hadde det ikke vært med tre målfarlige spillere på topp? Håper vi kan stille med et lag som dette neste sesong: Rene Adler Bacary Sagna - Neven Subotic - Thomas Vermaelen - Gaël Clichy Cesc Fábregas - Alex Song - Abou Diaby Robin van Persie - Nicklas Bendtner - Luis Suárez *sikle* Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 10. april 2010 Del Skrevet 10. april 2010 En spiss jeg har svært lyst til å se i Arsenal er Luis Suárez. Denne sesongen har han scoret sinnsyke 41 mål på 40 kamper for Ajax, og han er ikke eldre enn 23 år gammel. Hvis ikke Eduardo finner tilbake til sin gamle form ville nok Luis vært en fantastisk erstatter. Han kan også spille ving i 4-3-3-formasjonen vår. Hvor fantastisk hadde det ikke vært med tre målfarlige spillere på topp? Håper vi kan stille med et lag som dette neste sesong: Rene Adler Bacary Sagna - Neven Subotic - Thomas Vermaelen - Gaël Clichy Cesc Fábregas - Alex Song - Abou Diaby Robin van Persie - Nicklas Bendtner - Luis Suárez *sikle* Ja, men Suarez kommer til å koste uendelig mye så det er bare å glemme. Vi skal være fornøyde med Chamakh synes jeg. Keeper kommer vi helle ikke til å kjøpe. I tillegg til Chamakh handler Wenger en midtstopper. Thats it. Villig til å sette penger på det Litt avhengig om noen drar da. De som drar må selvsagt erstattes. Lenke til kommentar
Xanman Skrevet 10. april 2010 Del Skrevet 10. april 2010 Jeg tror heller ikke at vi kommer til å kjøpe Suárez, men det er lov å drømme Dette laget er mer realistisk: Thomas Sørensen Bacary Sagna - Neven Subotic - Thomas Vermaelen - Gaël Clichy Cesc Fábregas - Alex Song - Abou Diaby Robin van Persie - Marouane Chamakh - Andrei Arshavin ...og nesten like sikleverdig Lenke til kommentar
wûst Skrevet 10. april 2010 Del Skrevet 10. april 2010 Hva er greia med Subotic, hvem er det? 22 år gammel midtstopper fra Serbia, har han prestert godt eller er han god på FM/Fifa? Lenke til kommentar
Xanman Skrevet 10. april 2010 Del Skrevet 10. april 2010 (endret) 21 år gammel, 193 cm høy, spiller fast for Borussia Dortmund, regnes som en av de beste stopperne i ligaen og en av de mest lovende stopperne i verden. Wenger har i lang tid vist interesse for unggutten. Edit: han er også svært god på hodet og målfarlig. Endret 10. april 2010 av Le Professeur Lenke til kommentar
Torstein Skrevet 10. april 2010 Del Skrevet 10. april 2010 Jeg tror heller ikke at vi kommer til å kjøpe Suárez, men det er lov å drømme Dette laget er mer realistisk: Thomas Sørensen Bacary Sagna - Neven Subotic - Thomas Vermaelen - Gaël Clichy Cesc Fábregas - Alex Song - Abou Diaby Robin van Persie - Marouane Chamakh - Andrei Arshavin ...og nesten like sikleverdig Herlig lag det der Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå