Gå til innhold

Overganger og øvrige spekulasjoner - Arsenal

invalid_user

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Og i Emirates Cupen så var han veldig svak. Til sammenligning var Afobe en langt mer dominerende spiller når han var 18 år gammel og debuterte i Cupen der for 2-3 somre siden. Dessverre har han slitt mye med skader siden den gang og ikke tatt skrittet videre, men syntes det burde fortelle det meste om Sanogo.

Syntes han er milevis unna førstelaget utifra det han har vist i sommer og høst før han ble skadet..

Lenke til kommentar

I følge "troverdige kilder" på twitter er vi veldig nærme Berbatov. Hadde vært veldig uwengersk å gjøre business så tidlig i vinduet.

Football transfer news påstår at Wenger har bekreftet at Berbatov ikke er aktuell.

de gir ingen kilde dog..

edit: Arseblog melder det samme.

http://news.arseblog.com/2014/01/wenger-no-move-for-berbatov/

Endret av archongamer
Lenke til kommentar

Football transfer news påstår at Wenger har bekreftet at Berbatov ikke er aktuell.

de gir ingen kilde dog..

Han sa det på pressekonferanse i dag, men det Wenger sier på pressekonferanse er ikke akkurat troverdig når det gjelder overgangsnytt.

Håper bare at hvis vi går for en spiss (eller noen andre i januar) at vi går for de så tidlig som mulig. Å vente til slutten av januar kan fort være forskjellen på et ligagull eller ikke.

Lenke til kommentar

Han sa det på pressekonferanse i dag, men det Wenger sier på pressekonferanse er ikke akkurat troverdig når det gjelder overgangsnytt.

Håper bare at hvis vi går for en spiss (eller noen andre i januar) at vi går for de så tidlig som mulig. Å vente til slutten av januar kan fort være forskjellen på et ligagull eller ikke.

Det er jeg enig i, men ser gjerne at vi går for noen andre enn Berbatov personlig. Så håper han snakker sant der.

Lenke til kommentar

Det hadde vært helt fantastisk! Men jeg skjønner ikke hvorfor Atlético Madrid skal selge toppscoreren i ligaen halvveis inn i sesongen når de ligger på andreplass på tabellen og har gode muligheter til å ta ligagullet.

Han er nok ikke til salgs før til sommeren, tipper jeg.

Lenke til kommentar

Det hadde vært helt fantastisk! Men jeg skjønner ikke hvorfor Atlético Madrid skal selge toppscoreren i ligaen halvveis inn i sesongen når de ligger på andreplass på tabellen og har gode muligheter til å ta ligagullet.

Han er nok ikke til salgs før til sommeren, tipper jeg.

Spiller ingen rolle om han er til salgs eller ikke så lenge han har en utkjøpsklausul. Spørsmålet er vel heller om Costa selv vil jump ship midt i sesongen. Veldig mange spillere foretrekker å vente til sommeren med å flytte på seg av naturlige grunner.

Lenke til kommentar

Spiller ingen rolle om han er til salgs eller ikke så lenge han har en utkjøpsklausul. Spørsmålet er vel heller om Costa selv vil jump ship midt i sesongen. Veldig mange spillere foretrekker å vente til sommeren med å flytte på seg av naturlige grunner.

Spot on før der også, men vil bare utvide litt: Dette er også et VM år. Tviler på at Costa også vil "sjangse" med formen sin i tilfelle han vil bli foretrukket på topp for Spania til sommeren. Selvfølgelig ville det trolig sett bedre ut for han sin del om han gikk til Arsenal og knallet inn mål i England og vant ligaen her, men sannsynligheten for det er ikke like stor som den er for at han blir toppscorer i Spania (vinne ligaen blir dog vanskelig) og at han blir værende i Atletico når vinduet stenger ser jeg på som mest sannsynlig.

Lenke til kommentar

Spot on før der også, men vil bare utvide litt: Dette er også et VM år. Tviler på at Costa også vil "sjangse" med formen sin i tilfelle han vil bli foretrukket på topp for Brazil til sommeren. Selvfølgelig ville det trolig sett bedre ut for han sin del om han gikk til Arsenal og knallet inn mål i England og vant ligaen her, men sannsynligheten for det er ikke like stor som den er for at han blir toppscorer i Spania (vinne ligaen blir dog vanskelig) og at han blir værende i Atletico når vinduet stenger ser jeg på som mest sannsynlig.

Fix'd ;)

Ellers ja, dette er også et godt poeng.

Edit: Jeg ser nå at Costa selv ønsker å spille for spania og har spansk pass. Men han har jo spilt landskamper for Brazil? Trodde ikke man hadde muligheten til å spille for et annet landslag når man allerede har landskamper for et land. Er usikker på reglene her, så mulig jeg tar feil.

Endret av Benbjo
Lenke til kommentar

Fix'd ;)

Ellers ja, dette er også et godt poeng.

Vet ikke om du ikke med deg det, men det var rimelig mye oppstyr rundt dette i høst fordi Costa heller ville spille for Spania fremfor Brasil på tross av at han allerede hadde spilt for Brasil, men bare i vennskapskamper.

Tatt fra wikipedia:

In September 2013, the Royal Spanish Football Federation made an official request to FIFA for permission to call up Costa for the Spanish national team.[32] He had been granted Spanish nationality earlier in the summer.

On 29 October 2013 Costa declared that he wished to play international football for Spain, sending a letter to the Brazilian Football Confederation.[34] Following the news, Brazil coach Luiz Felipe Scolari commented: "A Brazilian player who refuses to wear the shirt of the Brazilian national team and compete in a World Cup in your country is automatically withdrawn. He is turning his back on a dream of millions, to represent our national team, the five-time champions in a World Cup in Brazil."

Usikker på om de fikk gjennomslag, men jeg mener de gjorde det?

Lenke til kommentar

Diego Costa er bekreftet som Spansk landslagsspiller. Alle papirer er i orden og han kommer ikke til å spille for Brasil, selv om det i teorien fortsatt er mulig. Han står også oppført på det spanske forbundet sine nettsider.

Angående det at det ville vært bedre for Diego Costa å gjøre det bra i Arsenal. Det er det ingen automatikk i. Del Busque har vist at han liker spillere i den spanske ligaen, og spesielt det at Diego Costa spiller sammen med Villa i Atletico gjør det enda lettere for Del Busque å ta han ut.

Lenke til kommentar

@DeadlineDayLive: Arsenal are ready to pull out all the stops to land hotshot Diego Costa, whether it's this month or in the summer. (Source: Daily Star)

@DeadlineDayLive: Arsenal have activated the release clause of Atlético Madrid striker Diego Costa. (Source: MARCA)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...