Gå til innhold

Overganger og øvrige spekulasjoner - Arsenal

invalid_user

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Touré, Nasri, Hleb og Fabregas tror jeg ikke forsvant fordi de fikk høyere lønn et annet sted. Touré forsvant fordi han og Gallas ikke tålte trynet til hverandre og Gallas var (og er fortsatt) en bedre spiller enn Touré. Vermaelen ble hentet som erstatter og City var de som var villige til å betale mest.

I motsetning til mange som mener at Nasri kun så penger for å dra til City så tror jeg annerledes. Jeg tror han ventet ut Wenger for å se om han ville gjøre noen kjøp i juli før han bestemte seg for å bli. Dette skjedde aldri og realistisk sett for å vinne troféer så var/er sjansen meget liten i Arsenal. Dog er han langt unna den spilleren han til tider var for Arsenal, men hvis det var sølvtøy han ville ha så valgte han riktig.

Cesc var nogenlunde det samme, pluss det faktum at han har familien i Spania og Barcelona er verdens beste klubb. Hleb faller inn på den siste der og ærlig talt, hvem klarer å si nei når Barcelona kommer kallende og vil ha deg? Særlig når klubben du spiller for kun faller lavere og lavere..

• Liker 4
Lenke til kommentar

Taiwo? Hvorfor slår vi ikke til med en gang? Meget bra back vi kunne fått gratis i sommer!

Meget bra back? Taiwo er bak både Antonini og Zambrotta i køen, noe som sier det meste. Situasjonen er såpass prekær at Milan henter inn Lecces Djamel Mesbah. Tror han hadde vært katastrofe i PL.

Dog er han tidenes venstreback på FIFA 12.

Det vet jeg lite om, men var god i OM. Har ikke sett han denne sesongen, men leverte for OM.

Lenke til kommentar

Når (visst) vi taper mot United i helgen kommer Wenger sin kommentar: "I will spend £40m on the right player. I'm not afraid to spend." Not going to happend old man, men håper han motbeviser meg denne gangen. Er vanskelig å skjønne seg på mannen. Irriterer meg at han ikke er mer ærlig, men prøver å snakke seg utav ting hele tiden. Vi må tørre å handle, men nå er det ikke rykter en gang.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Det er faen meg nok nå, gidder faen ikke mer. Misliker Arshavin og Walcott mer enn noen av spillerne på lag som United og Chelsea f.eks. Få de til HELVETE SATAN ut av klubben, jævla udugelige fittejævler. Wenger har failet for drittlenge siden, legg hatten på hylla og la en mann med et oppdatert syn på dagens fotball ta over og starte en ny æra, dette går ikke lenger.

Lenke til kommentar

Da gjenstår det å se om det blir hentet noen spillere. Jeg tviler på at dette kommer til å skje og vi faller utenom topp 4. Deretter forsvinner Robin van Persie til sommeren og vi er dårligere stilt enn Liverpool har vært de siste sesongene.

Trolig så har vi bare Song, Arteta, Ramsey og Rosicky som skal bære midtbanen frem til sesongen er over. Kjenner jeg blir direkte skremt når jeg ser på navnene og skadehistorikken og prestasjonene deres.

Lenke til kommentar

TV2 sender knall hardt med transfer deadline day på tirsdag. Kommer til å være bankers forann TVen og håper på overaskelser. Klikker for meg om det ikke blir hentet noen. Og om Hazard skulle ende opp i Spurs i sommer spyr jeg og har offisielt gitt opp alt håp på fotballen. Håper han følger hjertet og velger oss.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Er litt enig med deg Big Tone.. at det brukes litt armer for å holde borte forsvarspillere er ikke nytt. Villa forsvareren kommer litt på siden og "sitter" lavt bak RvP og har dermed ansiktet i albuehøgde.

Litt off topic dette i denne tråden..

On topic:

Håper Hazzard kommer til oss i sommer, gjerne i bytte med Arshavin.

Lenke til kommentar

Så ikke sitausjonen, men fa drar nok frem banhammeren her. 3 kamper på rvp.

Var vel ikke lenge siden Lescott (om jeg husker riktig?) kom seg unna med en langt styggere albue enn dette, men det er jo typisk at de straffer van Persie for en albue som kun virker å være uheldig og utilsiktet.

3 kamper uten van Persie ja. Da blir det virkelig ikke mange mål!

Lenke til kommentar

Aldri hørt om han før. Ei heller kommer det som noe sjokk at vi heller prioriterer å hente inn spillere som muligens blir gode om 5 år fremfor det å forsterke laget akkurat nå.

Uansett hva som skjer så er det snakk om fremtiden fra Wenger. Aldri dagens lag og det som skjer akkurat nå. Ufattelig kjipt da vi helt klart har råd til å forsterke laget umiddelbart.

Lenke til kommentar

Vi har tydeligvis kjøpt Dortmunds 19 år gamle offensive midtbanespiller Thomas Eisfield. Noen som sitter på noe info om fyren?

Ikke spilt for Dortmund enda i en alder av 19, samme som Gøtze. Kan være en late bloomer, men er stygt redd for at dette blir siste signering.

I fjor så ble Wilshere brukt i hver bidige kamp. Det har vi fått lide for denne sesongen. Sesongen før der var det Vermaelen. I både 08/09, 09/10 og 10/11 sesongene så var det Fabregas som måtte lide etter å ha blitt utsatt for meget sterke fysiske belastninger (og mentale) siden gjennombruddet i 04/05. Adebayor var også en spiller som fikk lide av hardkjør i 07/08 og var skadet mye av vårinnspurten pluss 08/09 sesongen.

Denne sesongen så står Aaron Ramsey og Koscielny i faresonen. Spesielt førstnevnte som viser betydelige tegn på å være sliten, men allikevel nærmest alltid spiller samtlige 90 minutter. Akkurat som Wilshere i fjor.

This. Dette er spesielt sårbart på midten, og i Jack, Ramsey og Cesc så ble det mye løping. Jack lå på ca 13 km pr/90 i fjor, ganske likt som Ramsey i år og Cesc og 2 sesonger siden. Det er klart dette tar på etter 45+ kamper. Ser tydelig at Ramsey sliter til tiders og distansen hans har gått nedover.

• Liker 1
Lenke til kommentar

http://elcentrocampista.com/2012/01/van-persie-on-his-way-to-la-liga/?

Skjer ikke nå i januar hvertfall, men til sommeren er det ikke usannsynlig. Kan se at Wenger takker ja til rundt 25£ fra vår parent klubb.

Så over til innkommende spillere. Denne Eisfeld er visstnok svært skadeforfulgt:

‘The teenager’s development has been hindered by knee problems – he tore his anterior cruciate ligament in 2009 – and he will be put through his paces at the club’s London Colney training ground before signing a long-term contract.’
Endret av Benbjo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...