Gå til innhold

Overganger og øvrige spekulasjoner - Arsenal

invalid_user

Anbefalte innlegg

@JamieDalton82:

Reports in France say no truth in the "Hazard agrees terms with #CFC" and will stay with #LOSC until season's end
Ryktet stammer fra en kar som liker å dikte opp rykter. Husker ikke navnet i farta, men leste på Twitter tidligere i dag at han er en bullshit-maker av rang.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noe av problemet vårt er lønnspolitikken vår. Stallspillere som Squid, Almunia, Bendtner osv tjener alt for mye i forhold til hva de er verdt, hva de bidrar med, hva stjernene i klubben tjener.

Dette fører med seg to problemer:

1. Andre klubber har ikke råd til våre spillere pga de har for høy lønn i Arsenal og ikke

vil gå ned i lønn.

2. Vi har ikke nok igjen av lønnsbudsjettet vårt til å gi god nok lønn til toppspillere vi er på jakt etter.

Lenke til kommentar

Noe av problemet vårt er lønnspolitikken vår. Stallspillere som Squid, Almunia, Bendtner osv tjener alt for mye i forhold til hva de er verdt, hva de bidrar med, hva stjernene i klubben tjener.

Dette fører med seg to problemer:

1. Andre klubber har ikke råd til våre spillere pga de har for høy lønn i Arsenal og ikke

vil gå ned i lønn.

2. Vi har ikke nok igjen av lønnsbudsjettet vårt til å gi god nok lønn til toppspillere vi er på jakt etter.

Helt riktig bortsett fra punkt nummer 2. Vi har en restriksjon på topplønningene våre. Tror det er snakk om £110k som er grensen og det kan vi tydeligvis ikke overskride..

Er forøvrig helt latterlig at van Persie visstnok ligger på rundt £80-90k mens Bendtner ligger på £60k. Walcott skal visstnok ligge på det samme mens Denilson og Almunia ligger rett under.

Hvor latterlig er ikke det?

Lenke til kommentar

Er klar over restriksjonen, dog ikke summen på den, men det utelukker ikke punkt 2.

Helt enig med deg. Vi betaler faen meg over £200k i lønn på Walcott, Bendtner, Denilson og Almunia i uka. Det er så hinsides all fornuft at det ikke er mulig.

Lenke til kommentar

Er klar over restriksjonen, dog ikke summen på den, men det utelukker ikke punkt 2.

Helt enig med deg. Vi betaler faen meg over £200k i lønn på Walcott, Bendtner, Denilson og Almunia i uka. Det er så hinsides all fornuft at det ikke er mulig.

Dette er det du skrev "2. Vi har ikke nok igjen av lønnsbudsjettet vårt til å gi god nok lønn til toppspillere vi er på jakt etter."

Det jeg prøver å si er at det ikke stemmer at vi ikke har råd til god lønn til våre beste spillere fordi våre dårlige spillere tjener altfor mye, men fordi klubben rett og slett nekter å betale spillerene mer enn £110k i uka. Istedet så har vi visstnok råd til å betale høye overgangssummer. Riiiight..

Er helt hinsides. Når man også tar med at reservene og talentene våre også tjener mye penger så er det ganske mye penger som går i dass der. Særlig når man ser på hvor mange talenter vi har som aldri er i nærheten av å være gode nok, men allikevel forblir i klubben altfor lenge.

Lenke til kommentar

Dette er det du skrev "2. Vi har ikke nok igjen av lønnsbudsjettet vårt til å gi god nok lønn til toppspillere vi er på jakt etter."

Det jeg prøver å si er at det ikke stemmer at vi ikke har råd til god lønn til våre beste spillere fordi våre dårlige spillere tjener altfor mye, men fordi klubben rett og slett nekter å betale spillerene mer enn £110k i uka. Istedet så har vi visstnok råd til å betale høye overgangssummer. Riiiight..

Er helt hinsides. Når man også tar med at reservene og talentene våre også tjener mye penger så er det ganske mye penger som går i dass der. Særlig når man ser på hvor mange talenter vi har som aldri er i nærheten av å være gode nok, men allikevel forblir i klubben altfor lenge.

Er det virkelig sånn at de lavt lønnede Arsenal-spillerne tjener såpass mye? Virker veldig rart. Når det er sagt så er jo egentlig maksgrensa dere har veldig bra, bare synd at det alltid er noen andre klubber som gir mer i lønn.

Lenke til kommentar

Er det virkelig sånn at de lavt lønnede Arsenal-spillerne tjener såpass mye? Virker veldig rart. Når det er sagt så er jo egentlig maksgrensa dere har veldig bra, bare synd at det alltid er noen andre klubber som gir mer i lønn.

Jepp. Det er visstnok slik at gapet mellom de med lavest og høyest lønn skal være lavest mulig. Altså er det slik at egentlig så blir våre beste spillere som regel lønnet temmelig bra (selvfølgelig ikke når man sammenligner med klubber som Chelsea, Manchester City, PSG,Barcelona, Real Madrid eller russiske klubber generelt), men de dårlige spillerene våre tjener ufattelig mye i forhold til hva de gjør seg fortjent til.

Et lite eksempel er vel Jay Emmanuel-Thomas som signerte sin første profesjonelle kontrakt som 18-åring og kort tid etter kjøpte seg en flunkende ny McLaren til rundt £110k. På dette tidspunktet var han ikke noe mer enn fast inventar på reservelaget forøvrig.

Lenke til kommentar

Høye lønninger til dårlige/middelmådige spillere og dårlig inntekt er en av de største problemene til Arsenal pdd. Alle skryter sånn over Wenger og lønnspolitikken hans, men i mine øyner er den for svak. Det skal være lov å gi gode lønninger til gode spillere. Halve Wolves laget har samme lønning som Bendtner ffs. Irriterendes.

Om Hazard går til Chelsea over oss begynner jeg virkelig å lure på hva som sjer. Arsenal bør klare å matche lønnstilbudet fra Chelsea, det virker og som Villas Boas er strengere med lønninger enn tidligere managere.

Lenke til kommentar

Jeg tror du misforstår meg litt.

Hvis vårt lønnsbudsjett er på £400k (fiktivt tall) og vi har nåværende lønnsutgifter på £330k så har vi ikke nok igjen på lønnsbudsjettet til å gi en god nok lønn til toppspillere vi er på jakt etter. Hadde vi ikke hatt den lønnsstrukturen vi har ville denne posten vært mindre og vi kunne gitt lønn helt opp til restriksjonen vår.

Finner vi en spiller som krever £100k har vi rett og slett ikke råd til han pga den høye lønnen til Bendtner, Almunia osv. spiser opp en stor del av lønnsbudsjettet vårt. Da må vi eventuelt øke lønnsbudsjettet, men noe sier meg at det nødig skjer.

Håper det var mer oppklarende.

Lenke til kommentar

Taiwo? Hvorfor slår vi ikke til med en gang? Meget bra back vi kunne fått gratis i sommer!

Meget bra back? Taiwo er bak både Antonini og Zambrotta i køen, noe som sier det meste. Situasjonen er såpass prekær at Milan henter inn Lecces Djamel Mesbah. Tror han hadde vært katastrofe i PL.

Dog er han tidenes venstreback på FIFA 12.

28m pund er mer enn 10m pund enn det Wenger er villig til å gi for en spiller. Han gikk for AoC i stedet. Hazard er uansett et for stort navn for Arsenal. Har ikke råd til lønninger eller overgangssum. Det var alltid en urealistisk drøm å få han til klubben.

Wenger gjør neppe noe i overgangsvinduet fra eller til. Han hentet Henry. Blir spennende å se hva som skjer til sommeren. Tipper Wenger drar sin kos sammen med Walcott og RvP dersom vi ikke klarer topp 4.

Dog lå Mata på utrolig høye lønninger i utgangspunktet og ville mest sannsynligvis vært fornøyd med rundt £80,0000 mens Hazard heller ikke har så utrolig høy lønning i Lille. Ville trolig nøyd seg med nogenlunde det samme som hva Mata ville vært fornøyd med da begge to virker å sette sportslige ambisjoner og utvikling høyere enn penger (Hazard har allerede avslått tanken på å gå til PSG f.eks. som ville gitt han uendelig mye penger og av lojalitet til Lille. Det er ikke akkurat tegn til en moneygrabbing wh*re alà Flamini/Nasri). Tror hvis Wenger hadde brukt en god del penger i januar og i sommer at han kunne overtalt Hazard til Arsenal hvis han kun var villig til å bruke disse fordømte pengene han ruger så vanvittig på.

Av ren nysgjerrighet så lurer jeg på om du har noen kilder på det? Jeg sier ikke at du tar feil, men jeg har ingen anelse om hva PSG betaler i lønn, og tviler på at han ville fått så mye mer i PSG fremfor Chelsea.

Lenke til kommentar

Et lite eksempel til:

Almunia: £50k i uka for et tredjevalg. Noe MÅ gjøres. Enten må han signere en ny kontrakt med langt lavere lønn, ellers må han kastes på hue og ræva ut. Selg til førte og beste. Gi han bort. At Arsenal betaler så mye til spillere som ikke spiller ødelegger for laget.

Endret av Atald
Lenke til kommentar

Et lite eksempel til:

Almunia: £50k i uka for et tredjevalg. Noe MÅ gjøres. Enten må han signere en ny kontrakt med langt lavere lønn, ellers må han kastes på hue og ræva ut. Selg til førte og beste. Gi han bort. At Arsenal betaler så mye til spillere som ikke spiller ødelegger for laget.

Se på Denilson og Bendtner også. Det er ingen som vil kjøpe de da de har så ufattelig høy lønn i Arsenal. Istedet så må vi låne de ut for å bli kvitt de.. det samme her kan kanskje gjelde for Vela også når Wenger tilsynelatende ikke har noe fremtidsplaner som inkluderer mexicaneren, men allikevel ikke selger han.

Kontrakten hans går ut til sommeren. La han gå gratis.

Problemet med Almunia er bare at han koster laget flesk. £50,000 * 52 = 2,600,000. Pluss at han sikkert får/har fått en form for lojalitetsbonus også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...