Xanman Skrevet 3. desember 2011 Del Skrevet 3. desember 2011 Det er bare å ignorere absolutt alt Wenger sier om transfers utenfor overgangsvinduene. Han liker ikke å gjøre egne spillere urolige. 5 Lenke til kommentar
Stefan_B Skrevet 3. desember 2011 Del Skrevet 3. desember 2011 Det er bare å ignorere absolutt alt Wenger sier om transfers utenfor overgangsvinduene. Han liker ikke å gjøre egne spillere urolige. Joda. Man skal ta alt han sier generelt sett med en klype salt, men jeg har liten tro på at Wenger henter inn en spiss uansett. Og selv om jeg ikke er i tvil om at Wenger virkelig ønsker seg Götze til Arsenal, så har jeg meget store tvil om at han faktisk er villig til å betale i nærheten av hva Dortmund forlanger dessverre. Men, jeg er alltid optimistisk helt til vinduet stenger så jeg krysser fingrene! Lenke til kommentar
Xanman Skrevet 14. desember 2011 Del Skrevet 14. desember 2011 Det ryktes at Chelsea vil selge Torres i januar. Tipper han går billig. Kunne han vært løsningen på spissproblemet vårt? Han er strengt tatt en fantastisk spiller, og hvis det er en mann som kan få ham tilbake i form, så er det Wenger. Er litt i tvil selv. Ville foretrukket Podolski eller Reus, da de allerede er i god form, kan spille på kanten og kommer til å kreve mindre lønn. Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 14. desember 2011 Del Skrevet 14. desember 2011 Prisen de skal ha ryktes vel å ligge på rundt 180 mill, men det er vel lønna han krever som setter en definitiv stopper for at han havner hos oss. Og ser ikke helt at Wenger i det siste har vist enorme evner i å få spisser med mangel på selvtillit tilbake for fullt, da hadde vi vel ikke hatt noe spissproblem. Lenke til kommentar
Vestaa Skrevet 14. desember 2011 Del Skrevet 14. desember 2011 Skal innrømme at jeg har lekt litt med tanken, men dersom man tenker over det er det helt hinsides å kjøpe Torres for £20m +-. Fyren er ikke den samme han var som for 2 år siden, og har i tillegg skyhøy lønn. Chamakh v2, nei takk. Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 14. desember 2011 Del Skrevet 14. desember 2011 Torres? Nei, ellers takk. Lenke til kommentar
Xanman Skrevet 14. desember 2011 Del Skrevet 14. desember 2011 £20m er selvsagt alt for mye. Men at han har et ekstremt talent i seg er det ingen tvil om. I Liverpool var han ustoppelig på sitt beste. Et problem hadde dog vært mangelen på spilletid han hadde fått i Arsenal. Podolski og Reus kan som sagt spille på kanten også, så de er garantert å få mye spilletid i løpet av en sesong uavhengig av om RvP blir skadet eller ikke. 2 Lenke til kommentar
Atald Skrevet 14. desember 2011 Del Skrevet 14. desember 2011 Tror dere virkelig at Chelsea kvitter seg med Torres i januar? ACN fører til at Drogba og Kalou er borte fra midten av januar til ute i februar. Lenke til kommentar
Torstein Skrevet 14. desember 2011 Del Skrevet 14. desember 2011 Om Torres går fra Chelsea, noe jeg ikke ser på som sannsynlig, går han nok ikke til Arsenal med det første. Tipper han drar tilbake til Spania, eller, selv om det ville vært veldig rart, til Liverpool igjen. Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 14. desember 2011 Del Skrevet 14. desember 2011 (endret) Tror dere virkelig at Chelsea kvitter seg med Torres i januar? ACN fører til at Drogba og Kalou er borte fra midten av januar til ute i februar. Pluss at Anelka drar til Kina. Tror ikke Torres forsvinner med mindre de allerede har en erstatter klar. AshburtonGrove bloggen har et meget godt poeng angående transfers i dag: No, the problem is the Premier League's 25 man squad rule. Arsenal currently have their quota of no more than 17 'non-homegrown' players filled, which means if the manager wants to buy a player who is older than 21 he will have to remove one of those currently on the list. There are three unused spaces. When the club submitted its squad to the Premier League back in September, there were only 22 spaces filled. Which means we could sign a player who has been affiliated to the FA or Welsh FA for a period of three seasons or 36 months prior to their 21st birthday. Ergo har Wenger to muligheter. 1. Kvitte seg med noen spillere før nye kjøpes. Spillere som "ligger tynt an" er vel Chamakh, Arshavin, Squilacci og Almunia. Problemet med dette er at det ikke nødvendigvis er tid nok til å selge og så kjøpe etterpå. Mulighet 2 er å kjøpe unge spillere som er under 21, altså Götze, Harzard osv. Endret 14. desember 2011 av Benbjo Lenke til kommentar
Iceman #10 Skrevet 14. desember 2011 Del Skrevet 14. desember 2011 Husk at vi prøvde oss på mange spillere i samme prisklasse i august. Dessverre var det for sent i vinduet til at noen ville selge. Når det er sagt forventer jeg ikke på noen måte at Götze kommer i januar, men det er helt tydelig at vi er interesserte i ham. Wenger ser ut til å ha et godt forhold til både Klopp og Mario selv, så vi får håpe på det beste. Selv om posten er 14 dager gammel er den forsatt relevant. Først og fremst er det ingen positiv ting at vi prøvde oss på mange spillere i august. Å selge vår beste mann på åpnings dagen av PL er bokstavelig talt å pisse i buksen. For å så prøve å haste kjøpe på helt på slutten, når naturligvis ingen vil selge av samme grunn som vi kjøper, ingen erstatter. Å mene, som mange utrolig nok gjør, at Arsenal kom styrket ut av overgangsvinduet er også drøyt. Det at vi har en god periode burde ikke bety at vi ikke bør forsterke i Januar. Og bare sånn siden du sa at Benbjo ikke kunne vite noe om Mata snakket, hvordan vet du at Wenger har et bra forhold til Gøtze? En manager har tross alt ikke lov å snakke med spillere før de har fått klarsignal fra klubben. At Gøtze liker filosofien til Wenger tror jeg nok! Du har kanskje rett angående spillere til 15m. Tok en titt på div. høyrekanter i verden og fant vel bare Douglas Costa, Willian som kanskje kunne tenkes å være tilgjengelig for rundt 15m. Xherdan Shaqiri? Hadde vært en drømme signering til 15m! Bare synd at "alle" stor klubber fikk øyne opp for han etter United kampen. Squillaci er vell ikke med i 25 mans troppen, men mener så klart at han bør selges. Rart at Almunia er med, men kan hende han får noe type "kompensasjon" for å være så lenge i landet. Lenke til kommentar
Xanman Skrevet 14. desember 2011 Del Skrevet 14. desember 2011 (endret) Selv om posten er 14 dager gammel er den forsatt relevant. Først og fremst er det ingen positiv ting at vi prøvde oss på mange spillere i august. Å selge vår beste mann på åpnings dagen av PL er bokstavelig talt å pisse i buksen. For å så prøve å haste kjøpe på helt på slutten, når naturligvis ingen vil selge av samme grunn som vi kjøper, ingen erstatter. Å mene, som mange utrolig nok gjør, at Arsenal kom styrket ut av overgangsvinduet er også drøyt. Det at vi har en god periode burde ikke bety at vi ikke bør forsterke i Januar. På hvilken måte er det ikke positivt at vi prøvde oss på spillere i en annen prisklasse enn den vi pleier å hente spillere fra? Det viser i det minste vilje fra Wenger til å forsterke laget med klassespillere når det trengs. Jeg mener forresten fortsatt bestemt at vi har et sterkere lag i år enn vi hadde i fjor. Ikke nødvendigvis et mer talentfullt lag, men et lag med ekstremt mye mer rutine, mental styrke og vinnervilje. Og bare sånn siden du sa at Benbjo ikke kunne vite noe om Mata snakket, hvordan vet du at Wenger har et bra forhold til Gøtze? En manager har tross alt ikke lov å snakke med spillere før de har fått klarsignal fra klubben. At Gøtze liker filosofien til Wenger tror jeg nok! Les hva jeg skriver. Wenger ser ut til å ha et godt forhold til både Klopp og Mario selvDet er bare den oppfatningen jeg har fått ut i fra uttalelsene deres. Endret 14. desember 2011 av Le Professeur Lenke til kommentar
Iceman #10 Skrevet 14. desember 2011 Del Skrevet 14. desember 2011 Det er positivt at vi prøver å bruke mer penger, men grunnen til at vi gjør dette er av hodeløse avgjørelser. Selger vår beste spiller på åpningsdagen av PL og hastehenter inn Arteta som erstatter i siste minutt. Er og har vært stor Arteta fan i flere år, men det er ingen cesc. Vi har kun virkelig imponert en kamp så langt i PL, vi har Pl's største formspiller (missforstå meg rett, RvP er fantastisk) og vår mest kreative spiller er en DM i Song. Laget skriker etter kreativitet. Forsvaret er bedre med TV tilbake og Kos som har tatt store steg, men jeg klarer ikke å se at laget vårt er bedre. Er enig med at det mentale er bedre, men vi mangler enda litt. Håper det kommer, men tror vi trenger noe i januar enda. Lenke til kommentar
Xanman Skrevet 14. desember 2011 Del Skrevet 14. desember 2011 (endret) Tror grunnen til at Wenger ikke hentet en Cesc-erstatter umiddelbart var at han trodde at Wilshere var klar til å ta over. Da det ble klart at Wilsheres skade var mer alvorlig enn først antatt, og Wenger så hvor rævva vi var i de første kampene, innså han nok at vi trengte forsterkninger. Det at vi vinner selv på en dårlig dag, er forresten bare et tegn på den nye vinnerviljen og moralen i laget. Dette er noe vi manglet forrige sesong. Rutinerte spillere som Arteta, Mertesacker, Benayoun og Santos har nok bidratt mye på den fronten. Tony Adams kom med en meget interessant kommentar om nettopp dette for et par uker siden: “I’ve been texting RVP,” said Adams. “I think he’s a nice guy and was always captaincy material but, before, he just didn’t have enough support. It was much easier for me in my time. I had six or seven lieutenants around me, people who could also take charge. “So that was something I said to him – get some players around you to back you up. You can’t do it alone. And to be fair, I think Per [Mertesacker] has been a big help. He’s been a good ally in the dressing room from what I hear. Before, there was conflict but now there seems to be a lot more togetherness.” Endret 14. desember 2011 av Le Professeur 1 Lenke til kommentar
Prinz Poldi Skrevet 14. desember 2011 Del Skrevet 14. desember 2011 Så lenge Tony Adams sier at det er sånn, så skal ihvertfall ikke jeg si noe annet. 8 Lenke til kommentar
Iceman #10 Skrevet 15. desember 2011 Del Skrevet 15. desember 2011 http://www.givemefootball.com/premier-league/gunners-target-scandinavian-striker Hadde vært kult med en ny nordmann i klubben. Skal nok være en habil back up til RvP. Har imponert stort i Tyskland, men litt usikker på hvordan han vil fungere som enslig spiss. Lenke til kommentar
Torstein Skrevet 16. desember 2011 Del Skrevet 16. desember 2011 Han er hvertfall ikke dårligere enn Chamakh, og han hadde fungert som enslig spiss siden Arsenal spiller ballen mye langs bakken. Da Norge spilte mot Tsjekkia spilte vi ballen langs bakken mye, og Moa spilte en god kamp. I de andre kampene Moa har spilt som enslig spiss for landslaget har det gått mye i lange baller, og Moa har vært middelmådig. Tror helt ærlig at Moa kommer til å gjøre en mye bedre jobb for oss enn Chamakh. Lenke til kommentar
Xanman Skrevet 16. desember 2011 Del Skrevet 16. desember 2011 Han er nok bedre enn Chamakh ja, men jeg vil helst ha inn en skikkelig klassespiller som også kan spille på kanten. Ryktene på twitter sier at Reus kommer til å reise til Bayern eller Dortmound i januar, og Wenger nektet for Podolski-interesse på pressekonferansen sin i dag, men han sa akkurat det samme om Arteta og Arshavin, så jeg tar det med en god neve salt. Lenke til kommentar
Xanman Skrevet 22. desember 2011 Del Skrevet 22. desember 2011 @JamieDalton82: RMC Radio in France suggest Lyon President Jean-Michel Aulas is in London this week negotiating Yoann Gourcuff's move to Arsenal in January. Veldig usikker på hva jeg mener om dette, om det stemmer. Strålende spiller på FM, men veldig varierende IRL, etter hva jeg har hørt. Skal dog ikke klage om vi henter Gourcuff og en god spiss i januar. Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 22. desember 2011 Del Skrevet 22. desember 2011 Hmm. Litt usikker på hva som er tanken her. Usikker på om Gourcuff passer på midtbanen vår. Wilshere er dessuten tilbake om noen måneder. Er da tanken høyrekant? Vet ikke om det heller passer Yoann helt. Likevel trenger vi en som kan "ta over" for Ramsey og/eller Walcott som begge har vært svake i det siste. Trodde Aulas hatet Wenger? Eller er jeg ute og sykler nå? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå