Gå til innhold

Overganger og øvrige spekulasjoner - Arsenal


invalid_user

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

12 ligamål for et lag som rykket ned er faktisk veldig imponerende. Han er bare ment som back-up for RvP uansett. Billig og god løsning.

 

Edit:bbcsport_david:

Chu had medical 1 with Lille yest, part2 due today. Lille met him at train station, where he said Wenger had called and he was off to #afc

 

arsenewenger006.jpg

Endret av Le Professeur
  • Liker 1
Lenke til kommentar

@YoungGunsBlog:

No idea on the Park Chu Young price. Just know he met the players this morning and is currently having a medical

 

Han vil sannsynligvis koste €3m pluss €2m i add-ons. Lommerusk for en spiller som i følge Jamie Dalton sannsynligvis ville kostet £8m-£12m dersom Monaco ikke hadde rykket ned forrige sesong. Liker også at han er relativt rutinert og kaptein for det Sør-Koreanske landslaget.

 

Edit: I følge Sky Sports og The Guardian vil han koste £10m, mens BBC melder at han bare vil koste £2.6m. Vet ikke hvem jeg skal stole på. Vi får vente og se.

Endret av Le Professeur
Lenke til kommentar

@YoungGunsBlog:

No idea on the Park Chu Young price. Just know he met the players this morning and is currently having a medical

 

Han vil sannsynligvis koste €3m pluss €2m i add-ons. Lommerusk for en spiller som i følge Jamie Dalton sannsynligvis ville kostet £8m-£12m dersom Monaco ikke hadde rykket ned forrige sesong. Liker også at han er relativt rutinert og kaptein for det Sør-Koreanske landslaget.

 

Edit: I følge Sky Sports og The Guardian vil han koste £10m, mens BBC melder at han bare vil koste £2.6m. Vet ikke hvem jeg skal stole på. Vi får vente og se.

 

Får håpe det er sistnevnte. 10 millioner pund for en ligue 2 spiller er skandale.

Lenke til kommentar

Helt grusomt å se Mata i Chelsea drakt i dag. Spilte meget bra. Hadde vært perfekt signering!

 

Så kampen med tre Chelsea-fans og jeg holdt på å dø av misunnelse når han golla. Kommer aldri til å få en som er i nærheten av like god som Mata dette vinduet.

 

Park Chu Young er forøvrig en strålende signering.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

@Vestaa

Park Chu Young er forøvrig en strålende signering.

 

Hvorfor det?

 

Jeg kan ikke se, at Chu skal komme inn i klubben å forsterke laget. Hva er planen med kjøpet, i forhold til de vi allerede har?

Jeg synes det på ny lukter gambling, og den type spillerkjøp har i de siste årene kanskje ikke vært like vellykket som Wenger sine første år.

 

For all del; Chu kan bli en meget god spiller, men er han god nok nå?

Det jeg har sett og hørt, er at han ikke holder nivået pr.d.d. Blir Persie skadet i 2-3mnd, så har vi et alvorlig problem fremover på banen. Noe annet vil sjokkere meg på en positiv måte......

 

 

Så til situasjonen:

Vi har mistet Fabregas, Nasri, og Clichy, i et lag som hadde mangler. Med disse i laget, hadde vi et skrikende behov for å få inn 2-3 spillere i ypperste klasse. Spillere i sin beste alder, for å kanskje være sterke nok til å følge helt til mai mot våre konkurrenter.

 

For meg har vi blitt veldig svekket, og kjøp av kvalitet og "rutine på høyeste nivå" er fraværende sålangt.

Joda; Gervinho kan bli en god spiller for klubben. Jeg er fortsatt usikker på om hvordan han vil takle tempoet, fysikken, og nivået uke etter uke i PL, i et lag som er helt uten selvtillitt. I et lag som det er så mye uro rundt, og som er i en fase som dessverre peker nedover i kvalitet.

 

I'd like to buy three more players

Ja, dette burde du ha gått ut ifra i slutten av mai Mr Wenger. Sesongen er nå igang, og ting kan ta tid med nye spillere. Denne gamblingen og lite "handling" kan gjøre vondt værre. Om vi taper i morgen (gud forby), så er vi allerede 5-6 poeng bak de lagene (Liverpool er kanskje den mest sansynlige konkurrenten) for en 4.plass.....

 

Cahill, Hazard, og Sneijder burde vært inne i begynnelsen av juni, når man skjønte tegningen med bl.a Nasri og Fabregas. Da kunne klubben og spillere hatt mer ro til å prestere, samt at det kunne skapt en tro på at vi nå er klare for å snu trenden i klubben.

 

Da kunne man brukt tid utover sommeren på en spiss, som kunne gått inn å fylt rollen til Persie ved skader. Eller rett og slett hatt flere strenger å spille på, med tanke på den posisjonen på banen.

Det har ikke skjedd.......

Endret av VictoriaConcordiaCrescit
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvorfor det?

 

Jeg kan ikke se, at Chu skal komme inn i klubben å forsterke laget. Hva er planen med kjøpet, i forhold til de vi allerede har?

Jeg synes det på ny lukter gambling, og den type spillerkjøp har i de siste årene kanskje ikke vært like vellykket som Wenger sine første år.

 

For all del; Chu kan bli en meget god spiller, men er han god nok nå?

Det jeg har sett og hørt, er at han ikke holder nivået pr.d.d. Blir Persie skadet i 2-3mnd, så har vi et alvorlig problem fremover på banen. Noe annet vil sjokkere meg på en positiv måte......

 

Chu skal ikke komme direkte inn i klubben å forsterke laget. Tror du virkelig vi kan kjøpe en spiss som er bedre enn RvP? Er det ikke da bedre å bruke de store pengene på spillere vi virkelig trenger i førsteelleveren? Spillere som Cahill, Hazard osv. Planen med Chu er at han skal knive med Chamakh om backup plassen til RvP. I tillegg blir det for alt for lite med 2 spisser, spesielt når den ene stikker til ACN i Januar (Bendtner blir solgt, forresten). Så får man jo også mye større fanbase i Asia som vil føre til økte inntekter, trolig så mye at de ekstra inntektene dekker overgangssummen og det lille han får i lønn (€47k).

 

Angående ferdighetene til Chu har jeg hørt at det er en spiller som er utrolig smart, har gode avslutninger og er god på hodet til tross for størrelsen, det motsatte av det du har sett og hørt altså.

 

Knallkjøp.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Euro, og ja, det er lite for en europeisk toppklubb i dagens sinnsyke overgangsmarked.

 

Kommer an på hva du sammenligner med. En spiller som denne Park vil aldri ligge på samme lønnsnivå som en spiller på førstelaget i en toppklubb. Han er en squadplayer og antagelig 3. valget i Arsenal bak RvP og Chamakh.

Lenke til kommentar

Handler ikke om å kjøpe en spiss som skal ta over plassen til Persie, siden vi spiller med kun en spiss. Persie er god på sitt beste, men også han kan trenge "konkurranse".

Det handler om å få inn kvalitet, og ikke bare "gambling". Det handler om å skape konkurranse, ha flere strenger å spille på (evt 2 spisser), eller ha noen som kan gå inn å prestere uten for stor usikkerhet.

 

Chu kan bli god, men han kan også slite med å ta steget som mange andre. Det er jo en del usikkerhet med dette kjøpet, akkurat som det var/er med Chamakh. Sikkert gode spillere i en liga som den franske, men det er stor avstand opp til det man krever og forventer i toppen av PL. For, det er jo der vi skal være med de forutsetningene vi har.

 

De beste klubbene har mer bredde, og da tenker jeg på kvalitet i bakhånd. Vi må kaste inn Chamakh, eller Che (Campbell...?) om Persie blir borte det neste halvåret, det er for meg en skremmende tanke.

Så; kan man mene at vi skal hente spillere for å selge drakter og tjene penger, eller om vi skal fokusere på at laget skal økes i nivå. Tenker ikke da bare på vårt antatt beste lagoppstilling, men også bredden av kvalitet og sikkerhet i bakhånd.

 

Vi har Afobe, som fint kunne hatt denne rolle som Chu i laget, slik jeg ser det. Men; vi burde hatt inn en som er allerede etablert, og som ikke vil være en så stor gambling som Che blir for meg.

For all del; jeg kan ta styggelig feil.

Hvilke alternativer har de andre toppklubbene kontra oss? Har de flere strenger å spille på, eller vil også de føle like stor usikkerhet, om det skulle komme en skade på den antatt beste spissen?

 

Jeg mener det er klasseforskjell............

Lenke til kommentar

Park kommer inn som ersatter for Bendtner. £3m for en spiller som scorte 12 mål (en tredjedel av Monacos totale antall ligamål) for en klubb som rykket ned er en kjempedeal. Vil ikke sammenligne ham med Chamakh, da Park ser ut som en spiller som vil kunne takle tempoet i PL veldig bra ut i fra det jeg har sett og lest. Støtter Vestaas poeng om at vi heller bør bruke store pengesummer på de posisjonene hvor vi faktisk trenger forsterkninger.

 

Joel Campbells søknad om en arbeidstillatelse ble forresten avslått i dag. Han vil sannsynligvis lånes ut til PSV eller (... wait for it ...) Lille(!). Dette tyder på at forholdet mellom Arsenal og Lille ikke har blitt ødelagt pga Park-episoden. Kanskje vi prøver å inkludere Campbell i en eventuell Hazard-avtale? Det hadde vært genialt for alle parter involvert, i så fall.

 

Regner forresten med at Campbell får arbeidstillatelse neste sesong, da han allerede har spilt flere kamper for Costa Ricas landslag.

Endret av Le Professeur
Lenke til kommentar

http://www.arsenal.com/news/news-archive/-closing-gap-off-pitch-will-help-us-compete-

 

Virker som om nesten dette kjøpet er av økonomiske grunner, og ikke sportslig. Det virker iallefall veldig mistenkelig, med at kjøp og en ny bekreftelse på klubbens satsning verden over kommer så og si samtidig.....

 

Forstår poenget deres, men jeg er ikke enig i dette kjøpet av Che.

Statistikker kan tolkes, og de kan konkluderes.

 

Hvordan kom målene?

Hvilken rolle i laget hadde Che?

Hvilket system spilte Monaco med?

Hva blir annerledes i spillestil?

 

Jeg tror det er mange faktorer som kan påvirke en statistikk, og synes det er farlig å konkludere svart/hvitt.

Hvorfor er/var det så få, som sloss om signaturen? (Fleste har råd til den prisen det blir snakket om)

 

For all del; Che har sikkert spennende kvaliteter som spiller. Det jeg ikke er helt enig i, er at dette tross alt er en "gambling". Litt naivt igjen, om at dette ordner seg.

 

Persie har tross alt et snitt på litt under 50%, av PL kamper fra start i sine 7 år i klubben.

Jeg mener at vi burde investert i en spiss, som vi kunne følt oss mer trygg på med tanke på prestasjoner og kvalitet. Sier ikke at dyre spillere er en garanti, men litt rutine og kvalitet på dette nivået hadde kanskje skapt mer trygghet om Persie fortsetter sine skadeplager.

Kanskje denne spilleren kunne vært med å bidra til mer konkurranse om plassen, og tatt litt av ansvaret Persie har på sine skuldre.

 

De andre klubbene har slike spillere i bakhånd (opp til flere), og der har de helt klart en fordel. En spillergruppe har lettere for at spillet flyter, om de veit hva enkelte "reserver" står for på dette nivået.

Chamakh var god en periode for 12mnd siden, men ble helt borte. Hvorfor?

 

Midler har vi, men det er måten man bruker de.

Selvfølgelig er det også andre posisjoner som må fylles opp med kvalitet, om vi skal ha top4 plass i mai. Likevel må man ikke overse, noe som kan gjøre sesongen sabla vond.

Persie må holde seg i form og skadefri, bank i bordet.

Lenke til kommentar

Hvem ville du hatt inn i stedet? Benzema? Ser ikke hvorfor vi skal bruke £25m på en spiss, bare i tilfelle RvP blir skadet. RvP er en av verdens beste spisser, og vår kaptein. Chamakh og Park er god back-up. Vi har også Gervinho og Walcott, i verste fall. Jeg vil heller at vi bruker mye penger på spillere som trengs i førsteelleveren, enn at vi bruker mye penger på å forsterke benken.

 

Fun fact: Chu-Young Park har en IQ på 150 og sort belte i taekwondo.

Lenke til kommentar

Hvem ville du hatt inn i stedet? Benzema? Ser ikke hvorfor vi skal bruke £25m på en spiss, bare i tilfelle RvP blir skadet. RvP er en av verdens beste spisser, og vår kaptein. Chamakh og Park er god back-up. Vi har også Gervinho og Walcott, i verste fall. Jeg vil heller at vi bruker mye penger på spillere som trengs i førsteelleveren, enn at vi bruker mye penger på å forsterke benken.

 

Fun fact: Chu-Young Park har en IQ på 150 og sort belte i taekwondo.

 

Spiller ballen tilbake; hvorfor skal vi være den eneste toppklubben, uten to (eller flere) stabilt gode spisser i troppen?

Hvorfor skal vi ha usikre kort i bakhånd, når vi selv jobber for å vinne pokaler og ære?

 

Skjønner egentlig ikke logikken i akkurat dette. En god bredde med kvalitet, er antakelig bedre enn for mange usikre kort i bakhånd. Det er snakket om gutter mot menn, men kanksje man også kan si; usikkerhet mot stabilitet.

 

Du mener at vi skal ha en stopper til £10mill på benken (for du også ønsker vel et kjøp som makker til Vermaelen), men ikke en mer etablert spiss på dette nivået enn Chu som reserve til Persie?

 

Men; jeg frykter at dette kjøpet kan være basert vel så mye på økonomiske grunner, som sportslige faktorer. Det er skremmende.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vi har ikke ressurser til å handle inn like mange verdensklassespillere om City og Chelsea gjør. Vi bør bruke pengene våre der de trengs, enkelt og greit. Park ville for øvrig også vært i den prisklassen, om ikke Monaco hadde rykket ned. Skjønner ikke helt hvorfor du er så skeptisk. Har du sett noe av Park? Alle ekspertene som følger Ligue 1 mener at Park til £3m er et kupp, og jeg har vanskeligheter med å se noe annet, med tanke på målstatistikken hans. Hvorfor skal vi bruke £20-£30m på en reservespiss, når vi desperat trenger spillere som kan gå rett inn i førsteelleveren?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Vi har ikke ressurser til å handle inn like mange verdensklassespillere om City og Chelsea gjør. Vi bør bruke pengene våre der de trengs, enkelt og greit. Park ville for øvrig også vært i den prisklassen, om ikke Monaco hadde rykket ned. Skjønner ikke helt hvorfor du er så skeptisk. Har du sett noe av Park? Alle ekspertene som følger Ligue 1 mener at Park til £3m er et kupp, og jeg har vanskeligheter med å se noe annet, med tanke på målstatistikken hans. Hvorfor skal vi bruke £20-£30m på en reservespiss, når vi desperat trenger spillere som kan gå rett inn i førsteelleveren?

 

Hvem har snakket om, at vi skal handle like mange verdensklassespillere, som City og Chelsea? Det er å snu ordene i et helt annet hjørne av debatten.

 

Vi har mistet Fabregas, Nasri, og Clichy, i et lag som allerede hadde mangler.

Vi har gått med enormt overskudd år etter år, og vi har denne sommeren solgt for godt over £55mill allerede.

 

Klart vi har råd til å bruke £15mill ekstra på en mer stabil spiss på dette nivået, som kan gi Persie kamp (eller; trenger ikke Persie konkurranse siden han er kaptein....), og fylle tomrommet ved evt skader.

Che kan bli en god spiss, men faktum er at han ikke har prestert under det nivået Arsenal som klubb krever i PL og CL. Derfor er han for meg; et usikkert kort.

 

Å bruke målstatistikk på en liga som er langt unna PL, det er skummelt.

 

Koscielny var en fremmadstormende stopper som kostet oss £10mill for 12mnd siden, og hans første sesong bar preg av at nivået var så mye bedre enn erfaringene fra fransk fotball. Ulike områder som tempo, fysikk, og kvalitet uke etter uke, gjorde at han sleit i perioder med å stå frem. Det ble ikke lettere uten Vermaelen ved sin side, men det var ujevne prestasjoner og usikkerhet som dessverre gikk alt for ofte igjen.

 

Noen spillere må ha tid til å ta steget, mens andre klarer aldri det steget som kreves.

Chamakh er allerede en spiss som er et høyst usikkert kort i klubben, siden han plutselig falt helt sammen etter en god start. Hvorfor?

 

På den økonomisken siden, kan denne dealen være genialt. Sportslig sett, så vil tiden vise om det var et fornuftig kjøp. Der er jeg meget skeptisk, med tanke på at vi skal komme top4

 

Vi får bli uenige :)

Nå er det timer med kamp.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...