Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Overganger og øvrige spekulasjoner - Arsenal

invalid_user

Anbefalte innlegg

Ser helt klart poenget ditt Hegland :)

Må bare legge til:

Jeg mener Fabregas skal spille dypere i banen, enn det han har gjort spesielt i sesongen 2010/11. Det finnes få spillere, som kan se løsninger på den avstanden og på det tidspunktet som Fabregas gjør. Han kan se muligheter for spillere i bakrom eller i en liten åpning, og benytter dette med presisjon på 30-40-50meter avstand. Det er der vi får utnyttet kvalitetene maksimalt for laget, for da kan Benzema/Theo/RvP og andre få større bakrom.

Da vil midtbaneleddet bli mer balansert, og Song vil ikke være så "alene" i den oppgaven han har for laget på den defensive delen.

Har man kantspillere som jakter og utfordrer backene, så vil forsvarsrekke bli tøyd ut over hele linja. Ergo; det kan skape større rom for RvP og Benzema/Theo.

Jeg mener at RvP har utviklet mye av sitt spill, og er en mye mer spillende (playmaker-type) enn tidligere. Han kan se åpninger for andre, blitt smartere i bevegelsene og timingen, og fremstår mye mer komplett enn den unge Persie.

Med en spissmakker ved sin side som hele tiden jakter på rom/åpninger, så vil kanskje markeringen bli dårligere, og lettere å utnytte for Persie på andre områder?

Og den 4-4-2 systemet med direkte spillestil, er noe jeg har drømt om i 2-3 sesonger.

Men; ser helt klart poenget ditt. Godt skrevet forøvrig :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ideally I would have finished all [our business] but it doesn't work like that,” he said. “We work very hard, we are non-stop working throughout the summer. I am positive because we have good quality and a style of play that is known by the players. So we want to add not quality but super quality.”

“You have to identify the players, agree with clubs to get them out, agree the fee,” he said. “That means they have to agree with you and they have to find another player before they release their players. In England, it is a lot more difficult to move during the summer because some people are not there. It's all kinds of things you meet during the transfer market. But I can understand the impatience of people.

And will that patience be rewarded soon? Are Arsenal close to a new signing?

“No, not at the moment,” Wenger replied. “We hope to give you some good news soon. Next week, something might happen.”

Ser konfliktene uttalelser her. "we want to add not quality but super quality" pleier å bety at man ikke kjøper noen dersom man ikke kommer over en eksepsjonell deal. Wenger drar alltid den linjen eller lignende dersom han ikke tror han vil finne noen.

Likevel tyder resten av uttalelsene hans på at det skjer ting i bakgrunnen. “We hope to give you some good news soon. Next week, something might happen.”

Lenke til kommentar

Disse ordene har Wenger brukt flere ganger tidligere, så for meg går det under bortforklaringer på repetisjonsnivå.

Det vil nok komme et kjøp før deadline, men det vil likevel ikke stoppe den utviklingen som har skjedd mot Wenger fra mange supportere.

Det vil likevel være mange, som mener han har spilt sin rolle i klubben, og at vi trenger en ny kurs på enkelte områder.

Når var det sist laget ble buet ut under sesongens pree season?

Mange inkludert meg, er ikke fornøyd med hvordan Wenger og klubben har fulgt opp sine løfter (store ord) på akkurat spillerkjøp. Man føler seg lurt, og det er en skummel situasjon når klubben lever av supporterene.......

Denne sesongen, vil vi nok oppleve mange ledige seter på Emirates i forhold til tidligere. Vent å se..... (dessverre)

Lenke til kommentar
Jeg tror da lagets kvaliteter fint kan takle et 4-4-2 system, slik som i Wengers tidlige epoke i klubben.

Det tror jeg også. Det jeg sa var at 4-3-3 passer stallen vår best, siden vi bare har en verdensklassespiss, men flere gode midtbanespillere.

Jeg føler ikke at 4-3-3 systemet kler oss, for avstanden fra "vingene" til den enslige spissmakkeren blir for stor. Det skapes for få rom, som man kan utnytte bak forsvarsrekka. Vi utnytter ikke farta til Theo eller hans andre spisskvaliteer, så lenge han skal sture ute på kanten. Ikke har han en god innleggsfot, ikke noen teknisk gullfugl 1mot1, men derimot har han meget spennende kvaliteter som rettvendt spiss. Jeg tror målene vil rulle inn, så lenge han finner posisjonen, og systemet bygger på våre kvaliteter som tempo og spilleforståelse for å nevne noe. Etter at han finner sin rolle, så vil det bli en fryktet spissduo i PL (Theo og RvP)

Nettopp derfor vil jeg at vi skal bruke angrepsspillere (Gervinho, Walcott) på kantene i stedet for midtbanespillere (Nasri, Rosicky). Disse kan spille mer offensivt og direkte, true bakrom, bytte posisjoner osv. Med RvP som en slags playmaker og link-up-spiller på topp tror jeg at det vil funke fjell. Vi vil også bli mye mer kontringsfarlige med to lynraske, giftige og direkte kantspillere.

Vi har også blitt for ballspillende i denne spillestilen, og tempo rettvendt er nesten fraværende i store perioder. Vi har mistet den direkte spillestilen, som vi tjente så mye på ved slutten av 90tallet og begynnelsen av 2000 i et 4-4-2 system. Hvorfor endret Wenger en filosofi som fungerte på så mange områder?

Vi er vel omtrent like gode nå som vi var i de siste sesongene med 4-4-2. "Problemet" var (som nå) at vi hadde gode midtbanespillere i Cesc, Diaby og Song, mens vi hadde kantspillere som Arshavin, Nasri og Walcott som ikke fungerte optimalt i 4-4-2. I tillegg hadde vi nettopp solgt Adebayor.

Som sagt har jeg lenge drømt om å se oss gå tilbake til den direkte, kontringsfarlige 4-4-2 som vi herjet med for noen år siden, men da må vi gjøre en total endring i stallen vår. Vi må få inn minst én kvalitetsspiss, et midtbaneanker som er god nok til å ta det defensive ansvaret og kantspillere som passer til formasjonen. Med 4-4-2 hadde vi bare to sentrale midtbanespillere, i stedet for tre som vi har nå. Før i tiden hadde vi henholdsvis Petit-Vieira og Vieira-Gilberto som midtbaneduoer. Disse duoene var fysisk sterke, og gode nok både defensivt og offensivt til å dominere totalt mot enhver motstander. Hvem i dagens stall skal kunne måle seg med dem?

Edit: Steve Rowley så treningskampen mellom Levante og Bolton i dag. Kanskje skulle han bare ta en kikk på Wellington Silva, men det er ikke utenkelig at han var der for å se Gary Cahill i aksjon. Med tanke på dagens uttalelser fra Wenger og at Bartley har blitt lånt ut for hele neste sesong, har jeg et lite håp om at vi får inn Cahill før sesongstart. Jeg tror Cahill og Vermaelen kunne dannet det beste stopperparet vi har sett i Arsenal på lenge.

Endret av Le Professeur
Lenke til kommentar

Jeg tror dynamikken mellom en mer defensivt preget Fabregas (iforhold til sesongen 2010/11) og Song, kan være vel så sterk som Vieira og Gilberto/Petit.

Man har litt andre strenger å spille på, og det kan være positivt i det ene øyeblikket og negativt i det andre.

Fysikken er nok dårligere, men vi har ikke hatt en slik playmaker i laget som Fabregas tidligere. En spiller som ser muligheter før alle andre, som har full overblikk, og som har en følsom pasningsfot som Brady ville vært sjalu på. Dette burde vi utnytte, og den får vi utnyttet best når han kan styre spillet fra midtbanen og ikke i områder 20-25meter fra mål.

Det som har vært problemet nå i disse årene kontra den 4-4-2 utgaven i Wenger sin tidlige epoke i klubben, er tryggheten.

Nå virker det som om spillerene ikke veit hvilke oppgaver de har i laget, siden Wenger har trodd at en rotasjon i f.eks midtbaneleddet gir oss styrke.

Man bruker ikke spillerene på det de er best, og det synes jeg er underlig. Gode eksempler på det er jo Theo (nevnt mine argumenter på hans kvaliteter tidligere) som ving i 4-3-3, Song som plutselig er høyt i banen kamp etter kamp, Wilshere som roterer, eller Bendtner som blir puttet på kant på sine innbytt, for å nevne noe.

Med så mange underlige valg, så vil ikke maskineriet flyte av seg selv. Før visste spillerene hva de skulle gjøre i situasjoner, både med og uten ball. Nå stopper det opp, siden det er lite flyt i store perioder. Balltrilling blir prioritert, og motstanderlaget får muligheten til å finne sin taktikk på forsvarsarbeidet med nok mann foran eget mål.

Gervinho kan absolutt bli en ny Overmars i et slikt system, eller Nasri en mer Pires preget spillertype. (selv om jeg håper Nasri blir solgt, slik at vi får penger for han)

Det er altså muligheter at spillerene vi har pr.d.d, kunne fint taklet en 4-4-2 system vel så bra (om ikke bedre), enn dette 4-3-3 systemet som vi har idag.

Ellers er jeg helt enig med deg angående Vermaelen og Cahill, dette kan være en meget spennende duo. De kan passe som hånd i handske på hverandres kvaliteter, og starte jobben med å organisere den defensive delen til å ose trygghet.

Med Song i en dyp rolle der han er best, og en Fabregas som ikke spiller offensiv midtbanespiller, så føler jeg at dette kan tette igjen de store rommene vi har gitt bort pga vår naivitet og undrende spillervalg i ulike posisjoner. Kanskje dette kan gi oss defensiv trygghet tilbake, som er pri1 for å bli et pokal-kjempende lag igjen???

Men; det blir nok bare en våt drøm. Virkeligheten blir noe helt annet ;)

Endret av VictoriaConcordiaCrescit
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Arsenal alerted to Mertesacker

Centre-back could be available for £6million

LØP og faen meg KJØP, Arsène! Har vært skeptisk til Mertesacker tidligere på grunn av fart og tempo, men for den prisen er det en risiko jeg er mer enn villig til å ta. Han er dessuten en stoppertype som vi mangler for øyeblikket. Kast Squillaci med på budet, så får Bremen et formidabelt stopperpar i Silvestre og Le Squid.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Er dere sinnsyke? Godeste Per hadde nettopp en dårlig sesong, pluss at han er treg og klønete. Med vår høye linje er det selvmord.

Der er jeg enig med deg.

Jeg tror Per hadde vært en god spiller som presser makkeren til Vermaelen, til å prestere uke etter uke. Altså; en sterk 3.valg på stopperplass.

Har god fysikk, god rutine, men jeg tror at ikke dette vil være den beste løsningen for klubben. Er enkelte mangler jeg er noe skeptisk på.

Tror Cahill og Vertonghen vil være bedre alternativer på flere områder, for vår spillestil enn godeste Per.

Men;............alt er bedre enn intet?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Vet ikke hvor seriøst dette er men leste nettopp at Sleivdal IL er intresert i å hente Nasri.

Sleivdal IL

jeg trenger midtbane jeg kan jo melde meg inn i kampen om nasri

02 July at 12:26 · LikeUnlike ·

Tror dere Nasri hadde passet inn sammen med Martin Hval, Christian Congo og Goliat Siklesæter?

Lenke til kommentar

Vet ikke hvor seriøst dette er men leste nettopp at Sleivdal IL er intresert i å hente Nasri.

Sleivdal IL

jeg trenger midtbane jeg kan jo melde meg inn i kampen om nasri

02 July at 12:26 · LikeUnlike ·

Tror dere Nasri hadde passet inn sammen med Martin Hval, Christian Congo og Goliat Siklesæter?

Lol, gode gamle Boing. Eksisterer det fortsatt?

Lenke til kommentar
SSN now following ESPN in saying Alex-Oxlade Chamberlain is undergoing a medical at Arsenal.

Håper dette stemmer. Har virkelig trua på Ox.

Absolutt IKKE det vi trenger. 12 millioner er totalt latterlig. Legg på et par mill så får man en klassespiller som ville være med på å løse problemområdene våre.

Meget skuffet over Wenger dette vinduet. Erstatter etablerte spillere med kids. Vi er svekket en god del på grunn av dette.

• Liker 2
Lenke til kommentar
SSN now following ESPN in saying Alex-Oxlade Chamberlain is undergoing a medical at Arsenal.

Håper dette stemmer. Har virkelig trua på Ox.

Absolutt IKKE det vi trenger. 12 millioner er totalt latterlig. Legg på et par mill så får man en klassespiller som ville være med på å løse problemområdene våre.

Meget skuffet over Wenger dette vinduet. Erstatter etablerte spillere med kids. Vi er svekket en god del på grunn av dette.

På en annen side dette skjer jo hvert jævla år, er ikke overrasket.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Tror ikke at Chamberlain kommer til å stå i veien for andre overganger. Han vil nok koste ganske mye totalt, men jeg regner med at mesteparten av utgiftene kommer i form av bonuser og avbetalinger.

Frimpong approves, forresten:

New Player Young And British #AFC #DEEEEENCH
Lenke til kommentar

God signering i Ox for framtiden, men håper, nei jeg forventer at dette ikke blir den siste signeringen og at det blir langtidsbetaling. Men deilig å endelig få det gjort.

Litt ot. men noen som vet hva det deeeench greiene som Frimpong og andre arsenal youngsters snakker om hele tiden? Skjønner ikke en drit :p

Lenke til kommentar

Litt ot. men noen som vet hva det deeeench greiene som Frimpong og andre arsenal youngsters snakker om hele tiden? Skjønner ikke en drit :p

Har lurt på det samme en stund nå. :p

Det er forresten snakk om £5M med en gang og £5M i eventuelle bonuser for OC. Ingen dum pris for et av Englands største talenter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...