Gå til innhold

Overganger og øvrige spekulasjoner - Arsenal


invalid_user

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
@YoungGunsBlog

Turkish TV saying Emmanuel Eboué has agreed terms on a 3-year-deal with Galatasaray. Talk of €4m (£3.5m) fee.

 

GET IN! Bare Bøtta Med Drit og Squidman igjen nå!

 

Synes det var lite vi fikk for ham for å være ærlig. Men litt skader nå så har vi ikke særlig backup. Se for deg:

 

Jenkinson - Kos - Squillaci - Gibbs :thumbdown:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det har vært forunderlig stille rundt Cahill lenge nå. Har Wenger funnet han for dyr, eller venter han ut Bolton og får kutta av et par millioner på prisen? Jeg håper det siste, Cahill var mitt største håp får dette vinduet sammen med en defensiv midtbanespiller, og er det fortsatt.

 

Hva Wenger gjør denne siste måneden av sommerens transfervindu vil ha enorm påvirkning på hvordan vi vil gjøre det i år. Hjemmefansen viste sin utålmodighet allerede på Emirates Cup denne gang, det er drøyt tidlig, og Wenger kan ikke sette seg i en situasjon der fanbasen er forbanna allerede før første kamp er spilt. Alt er langt fra svart i klubben vår, vi har et kobbel av verdensklassespillere i RvP, Cesc og Nasri, og med to kvalitetskjøp kan vi skape resultater, som skaper positivitet rundt klubben, som skaper engasjement. Med Mata og Cahill ser vi plutselig mye sterkere ut, og selv om jeg tror et ligagull blir i vanskeligste laget selv med dem vil vi ha en mye mer komfortabel reise i PL, og med litt flaks kanskje komme til en ny CL-finale? Ballen ligger i Wengers hjørne, vi har midler og vi kan bruke de, du får det du betaler for og det er tid for å åpne lommeboka. Jeg vil si meg skuffet hvis Wenger ikke går over overgangsrekorden for en enkelt spiller (£12m). Utenfra høres det nok rart ut, men det er veldig få spillere der ute som har genuin, tittelvinnende kvalitet i seg som går for under det. Arturo Vidal var en av de få, og det er en spiller vi kunne og burde vært ute etter fra første stund. Prisen han gikk til Juve for var latterlig lav.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Mitt ønske, ville være å legge om til 4-4-2 og hatt følgende lag:

 

Keeper: Szczesny - En ung keeper, men med et utrolig potensiale. Vil absolutt være god nok, om leddet foran vil bli organisert bedre (mer trygghet og ro), samt et stort kjøp på stopperplass.

 

Høyreback: Sagna - Meget stabil og god høyreback. Absolutt klasse!

 

Stopper: Vermaelen - Stopper i øverste klasse. God til å lese spillet, (taktisk god) samt en kriger som aldri gir seg.

 

Stopper: Cahill eller Vertonghen. Tror begge vil utvikle seg enormt i en stor klubb som Arsenal, og de vil øke kvaliteten på flere områder fra det vi har fra før. Cahill/Vermaelen eller Vertonghen/Vermaelen ville vært gode nok stopperduoer til et pokal-lag.

 

Venstreback: Jeg tror ikke Gibbs vil holde et stabilt godt nok nivå, og er fortsatt irritert over at vi lot Clichy gå. Om organiseringen og kynismen hadde vært bedre i forsvarsleddet, så hadde Gael vært tilbake som topp 5 venstreback i Europeisk fotball. Alt for ofte var han mann mot mann uten sikring, og med store rom rundt seg. Ingen backer hadde taklet dette mye bedre mot kjappe, tekniske, og driblesterke vinger som vi har opplevd gang etter gang. Synd, at Wenger ikke gjorde tiltak tidligere.

Må likevel velge Gibbs pr.d.d, for at pengene skal brukes på noe annet i laget.

 

Høyre midtbane: Gervinho - Rask, driblesterk, og rettvendt. En typisk gammeldags ving i 4-4-2 systemet.

 

Sentral midtbane: Song - Skal balansere midtbaneleddet, og prioritere defensiv jobb.

 

Sentral midtbane: Fabregas eller Wilshere - Fabregas er en fantastisk playmaker, og blandt de aller beste spillerene i verden. Har absolutt alt av overblikk, men man veit aldri når Barcelona vil by nok for hans kvaliteter. Skulle det skje at de byr £40mill+, så håper jeg Wilshere får sjansen. Da må vi spille noe annerledes på midtbaneleddet, hvor Wilshere er mer defensiv enn Fabregas. Vingene får da enda mer frihet fremover, så slagkraften fremover vil man kompensere "noe" med et tap av vår spanjol.

 

Venstre midtbane: Hazard - En fantastisk spiller, som burde vært kjøpt for et år siden, for summen man kunne fått for Arshavin.

 

Spiss: Persie - Goalgetter, men samtidig en som kan fylle rollen til Dennis på en god måte. Vil trekke han inn som Dennis i laget :)

 

Spiss: Benzema - En perfekt spiller inn i et 4-4-2 system. Med en makker som Persie og vinger som Hazard og Gervinho, så kunne vi på ny fått en spiss med over 20mål pr sesong i flere år fremover.

 

Sub: Fabianski/Mannone, Jenkinson (både høyre og venstre back), Koscielny, Wilshere/Ramsey, Arshavin, Walcott (spiss), og Chamakh/Frimpong/Ryo.

 

Salg: Nasri (£15mill) (mye bedre enn free transfer neste sesong), Diaby (£7.5mill-alltid skadet), Eboue (£3.5mill), Bendtner (£7.5mill) og evt Fabregas (+ £40mill)

Kjøp: Cahill/Vertonghen £12-15mill, Benzema £28mill, Hazard £22mill

 

Ender ikke opp med enorme utgifter til et slikt prosjekt, selv med Fabregas i laget. Dette har vi råd til.

 

Ny manager: Bould eller Adams. - Inn med en legende, og få inn ny boost i klubben. Kanskje effekten blir litt som King Kenny i Pool, der alle står samlet. Klubb, manager, spillere, og supportere.

Mye endringer, men gud å gøy det kunne blitt.

 

Viljen og hjerte for klubben, ville blitt krevd av en av disse managerene. Da holder det ikke å gå rundt å daffe, for å leve på sitt navn.

Endret av VictoriaConcordiaCrescit
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Enig i mye du sier VCC. har dog noen små ting jeg er uenig med. Først og fremst, Song. Fungerer ikke i 4-4-2, noe som vi har sett tidligerre. Har sett det denne sesongen også når han spilte med makker, da vil jeg mye heller se noe som Wilshere - Cesc, selv om dette kan bli litt offansivt, har Jack vist gode takter defansivt og. De Rossi (nok en gang) hadde vært perfekt til denne rollen.

 

Et liten ting om Hazard, er at han aldri, så sant ingen gir 1 mrd for han, kommer til å gå dette vinduet, men er helt enig, han er en våt drøm å ha på laget.

 

Liker veldig godt tankegangen din om Adams eller Bould, men tror ikke de er klar for å ta en sånn rolle. Adams har (utrolig nok i grunn) ikke overbevist i de manager jobbene han har hatt så langt, men håper det kommer med tiden. Bould er også veldig uferdig og uprøvd som manager, desverre. Daglish har også lykkes både som spiller og manager i Liverpool. Men for all del, deler tanken med deg og hadde vært nydelig.

 

Sist men ikke minst: RvP blir aldri som Dennis :love: (men enig med at han ville passe bra i rollen ;D )

Lenke til kommentar

Pent lag, VCC. Jeg vil også gjerne se oss spille 4-4-2 igjen, men med tanke på dagens spillerstall er nok 4-3-3 den formasjonen som passer oss klart best. Vi har bare én spiss som holder skikkelig verdensklasse, mens vi har svært mange gode midtbanespillere. Dessuten tror jeg som Iceman at Song hadde slitt i 4-4-2.

 

En ting jeg dog gjerne vil se neste sesong er at vi bruker angrepsspillere på kantene, i stedet for midtbanespillere. Nasri ser jeg for eksempel på som en midtbanespiller, og selv om han er en strålende spiller, synes jeg ikke at han får laget til å fungere optimalt. Med fem midtbanespillere og en angrepsspiller på banen blir vi alt for tamme, men hvis vi derimot har for eksempel Gervinho og Walcott på hver sin kant, tror jeg vi vil bli livsfarlige. Da kan Van Persie også spille i en litt Bergkamp-ish rolle.

 

At Bartley har blitt lånt ut hele neste sesong kan forresten ikke indikere annet enn at en ny stopper er på vei inn. Jeg håper inderlig at denne mannen er Gary Cahill. Hvis vi i tillegg får inn en brukbar spiss som kan erstatte Bendtner og konkurrere med Chamakh om å være back-up for RvP, samt en back-up/konkurrent til Song (ser at vi linkes til Lucas Biglia) tror jeg den kommende sesongen kan bli svært interessant.

 

Ut: Bendtner, Eboue, Nasri, Almunia, Squidward

Inn: Cahill, Campbell, Biglia/Parker/Barton

 

Szczesny

Sagna - Cahill - Vermaelen - Gibbs

Song - Wilshere

Fábregas

Walcott ------------- Gervinho

van Persie

 

Hvis Cesc selges, håper jeg at Mata blir hentet som ersatter. Da kan vi enten bruke ham i Cesc-rollen, eller sette ham på venstrekanten og bruke Ramsey sentralt.

 

Edit: Dette ble rotete. Jeg skylder på at det begynner å bli sent.

Endret av Le Professeur
Lenke til kommentar

Kjipt, men blir utrolig godt å få den saken ut av verden. Fabregas-sagaen har tatt utrolig mye verdifull tid som kunne blitt brukt på å finne og kjøpe potensielle overgangsobjekter.

 

edit: Ny kaptein nå. Håper vi har baller nok til å gi bindet til den eneste naturlige lederen i klubben, Vermaelen.

Endret av Vestaa
Lenke til kommentar

Lurer på hvem Wenger henter som "erstatter", om noen. Det verste hadde vært om Wenger er fornøyd med at Ramsey skal ta hans rolle, men det er vel det som er det mest sannsynlige.

 

Kjipt, men blir utrolig godt å få den saken ut av verden. Fabregas-sagaen har tatt utrolig mye verdifull tid som kunne blitt brukt på å finne og kjøpe potensielle overgangsobjekter.

 

edit: Ny kaptein nå. Håper vi har baller nok til å gi bindet til den eneste naturlige lederen i klubben, Vermaelen.

 

Vermaelen har vært her for kort, dessuten er RvP visekaptein. Sender ikke akkurat de riktige signaler om Wenger gir kapteinsbindet til noen andre.

Lenke til kommentar

Hvilke signaler? Man skal da ikke bytte kaptein hver uke.

 

Alle vet at RvP kommer til å være mye skadet, da er det likså greit å ta en United og gi kapteinbindet til spilleren som er lagd av mest stål.

 

Nå skal det sies at jeg tror/vet at Wenger kommer til å gi kapteinsbindet til RvP.

Lenke til kommentar

Hvilke signaler? Man skal da ikke bytte kaptein hver uke.

 

Alle vet at RvP kommer til å være mye skadet, da er det likså greit å ta en United og gi kapteinbindet til spilleren som er lagd av mest stål.

 

Nå skal det sies at jeg tror/vet at Wenger kommer til å gi kapteinsbindet til RvP.

 

Hvis RvP ikke arver kapteinsbindet garanterer jeg deg at han ikke signerer ny kontrakt.

Lenke til kommentar

@Le Professeur

 

Jeg tror da lagets kvaliteter fint kan takle et 4-4-2 system, slik som i Wengers tidlige epoke i klubben.

 

Jeg føler ikke at 4-3-3 systemet kler oss, for avstanden fra "vingene" til den enslige spissmakkeren blir for stor. Det skapes for få rom, som man kan utnytte bak forsvarsrekka. Vi utnytter ikke farta til Theo eller hans andre spisskvaliteer, så lenge han skal sture ute på kanten. Ikke har han en god innleggsfot, ikke noen teknisk gullfugl 1mot1, men derimot har han meget spennende kvaliteter som rettvendt spiss. Jeg tror målene vil rulle inn, så lenge han finner posisjonen, og systemet bygger på våre kvaliteter som tempo og spilleforståelse for å nevne noe. Etter at han finner sin rolle, så vil det bli en fryktet spissduo i PL (Theo og RvP)

 

Vi har også blitt for ballspillende i denne spillestilen, og tempo rettvendt er nesten fraværende i store perioder. Vi har mistet den direkte spillestilen, som vi tjente så mye på ved slutten av 90tallet og begynnelsen av 2000 i et 4-4-2 system. Hvorfor endret Wenger en filosofi som fungerte på så mange områder?

 

Tror forøvrig Frimpong, Ramsey, eller en Wilshere fint kan gå inn i Song sin rolle i skadefravær/dårlige prestasjoner, og at dette kanskje ikke er vårt viktigste felt for å hente nye spillere. Vi må hente spillere som skal øke kvaliteten i lagoppstillingen, og ikke øke kvantiteten i troppen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

http://www.skysports.com/story/0,,11095_7081319,00.html

Arsenal aviste siste barca-forsøk.

 

Med tanke på hva som har skjedd av overganger det siste halvåret, så er det riktig av Arsenal å ikke selge langt under markedsverdi.

Det kan virke som om Arsenal har latt Fabregas få et bra kort, med kun å bli solgt for ca £37-40mill. En pris som er latterlig lav, om man ser på andre overganger som f.eks Carroll til Pool.

Dette viser at de lar en Fabregas (som uansett vil dra tilbake en eller annen gang), få muligheten til å dra uten at det kun er penger som står i fokus.

 

Problemet er at Arsenal ikke gir klare nok signaler, og at det til stadig blir usikkerhet og rykter. Klubben burde sagt; at er det ikke et offisielt bud over £37mill før 01.06, så må man vente til januar før en ny sjanse kan dukke opp for Barcelona.

 

Vi er ikke klare nok utad, og det skaper den dritten vi opplever sommer etter sommer. Hva gir dette Arsenal utenom usikre og frustrerte supportere, og en spiller som ikke veit hva som vil skje (antar at han er like forvirret...). Fabregas ønsker seg nok tilbake mer enn noengang, etter hvordan klubben stadig er på vei "nedover" i mangel på satsning. Det går da noen rykter i London, om at Wenger ikke har den respekten blandt spillere som før, og at det er flere som langt ifra er happy med tingenes tilstand.

 

Rot, rot, og rot.

Klubben virker totalt amatørmessige på hvordan de håndterer enkelte områder, rett og slett pinlig å være vitne til.

Lenke til kommentar

Et par ting jeg vil nevne mtp innlegget ditt.

 

- Cahill er definitivt å foretrekke foran Jan Verthogen, vi har samme type midtstopper i Koscielny og jeg tror ikke Verthogen vil tilføre oss nevneverdig mye. Gary Cahill er jeg enig i at vi bør snappe opp før det er for sent.

 

- Helt enig med det du sier om Clichy, jeg har hatt mine tunge stunder etter cockups fra den mannen, men Gäel var ikke roten til problemet. Det var den inngrodde usikkerheten i hele backfireren som var hovedårsaken, som igjen førte til personlige feil. Hvem som er skyldig i dette er en annen diskusjon, mange vil si mangel på en såkalt defensiv trener (bare tull imo), mangel på en kaptein, mangel på lederskikkelser og dårlig jobb av manager. Dette er uansett noe som kan bli tatt tak i, og gjort noe med, et Cahill - Vermaelen stopperpar er en god begynnelse, og ikke bare sendt Gäel ut for lommepenger. Han var den spilleren som hadde vært i klubben lengst, og var langt fra så dårlig som mange vil ha det til. Jeg var i mot et salg og er veldig forundret over at Wenger ser ut til å gi Gibbs sjansen i førsteellveren, noe han strengt tatt ikke har gjort seg fortjent til.

 

- Alex Song som selvskrevent førstevalg er Arsenals største svakhetstegn per dags dato i mine øyne. Hans prestasjoner de to siste sesongene fyller meg ikke med veldig mye håp. At han ikke engang har en reell utfordrer i stallen er et stort svakhetstegn, og Emmanuel Frimpong er ikke løsningen på problemet, ihvertfall ikke denne sesongen. Med Gervinho og Hazard som vinger, og Fabregas som midtbanemakker, har du en ekstremt offensiv lagoppstilling, som setter enda høyere krav til Song, som posisjonering og lesing av spillet. Jeg tviler på at han er mann for oppgaven.

 

- Et spisspar bestående av RvP og Benzema er to kvalitetsspillere, men som jeg ikke kan se for meg passer godt sammen, eller gjør laget noen tjenester. Det store minuset er at ingen av dem er særlig mobile. Du trekker fram van Persie som en Bergkamp-ettefølger, men Bergkamp hadde mobile bakromsspisser som Thierry Henry og Ian Wright å mate med stikkballer. Benzema er en annen type spiss enn disse to, og en spiller som vil ha ballen i beina, eller bli slått innlegg på i boksen. Med to stasjonære spillertyper som disse på topp, som begge søker ballen i beina, vil vi falle tilbake til den evige klikk-klakken som har gjort oss mer skade enn godt de siste årene. Vi trenger dog ikke å lete lenger enn vår egen stall for å finne en gjennombruddshissig angrepsspiller som kan formes til å bli en fabelaktig poacher, Theo Walcott. Det er flere posisjoner jeg mener vi bør kjøpe spillere, men med Walcott har vi en ekstremt hurtig spiss som har kommet en lang vei med avslutningene sine. Det er en dødelig kombinasjon.

 

Når dette er sagt så har jeg selv lenge lekt med tanken på å returnere til en 4-4-2, og er ikke fremmed for idèen.

Endret av Hegland
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...