Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Overganger og øvrige spekulasjoner - Arsenal

invalid_user

Anbefalte innlegg

Personlig mener jeg Vela burde prioriteres fremfor Chamakh, men det er vel en annen diskusjon :p

Vela har alt for dårlig fysikk til å spille spydspiss i 4-3-3 imo. Dersom vi ikke endrer formasjon til 4-4-2, vil jeg helst se at vi bruker ham på en av kantene.

Chamakh på topp tror jeg kan funke ganske bra dersom vi spiller med to målfarlige kantspillere, som Walcott og Gervinho. Da kan Chamakh fungere som et oppspillspunkt som jobber hardt og skaper rom for kantspillerne.

På den måten van Persie og Chamakh spiller på (som ordentlige oppspillspunkter) så vil nok Vela slite litt med fysikken. Hvertfall i begynnelsen, men som spydspiss har han faktisk sin egen spillestil og har tidligere mot Manchester City blant annet spilt denne rollen i 4-3-3 og gjorde det temmelig overbevisende frem til han skulle sette ballen i nettet (og nå skal dette sies at det var mot Manchester City i Carling Cupen hvor vi ble spilt ut til de grader). Med Vela vil det bli en meget meget bevegelig spiss som alltid vil gå på et løp i bakrom eller mellom forsvaret i motsetning til van Persie og Chamakh som ofte er overivrige på å være involvert i oppbyggningsfasen av spillet. Vela derimot vil så og si alltid trekke inn i boksen for å prøve å få pirket ballen i mål. Det er det rett og slett ingen andre spisser i laget som gjør (til dels Walcott og Gervinho virker det som).

Men, tror han kan gjøre en meget god figur på venstresiden (men aldeles ikke høyrekanten hvor Wenger nå virker å spille han fremfor på venstre).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vela sin distrubusjon må bli noen hakk bedre før han kan få rollen som midtspiss. Får han til det har jeg tro på at fyren kan funke der. Trenger ikke å ha enorm fysikk for å spille midtspiss, må bare tilpasse seg på en annen måte.

Song > De Rossi btw. Ikke fordi jeg mener Song er en bedre fotballspiller enn De Rossi, men fordi jeg ikke vil ha romeren inn i klubben. Hvor skal han spille? Hadde vært katastrofe som et anker imo. Vil mye heller hatt han i en box-to-box rolle litt lignende den Wilshere hadde ifjor. Men vi trenger jo ingen der så jeg foreslår heller at vi bruker de £30mill et annet sted, feks backup til Song og Baines. + Midtstopper utenom det.

Lenke til kommentar

Sikkert noen som er uenig, men om vi forsetter med 4-2-3-1 så tror jeg Rossi vil fungere bedre i Song sin rolle, enn det Song gjør pdd. Song var glimrende i sin anker rolle i 4-3-3'en, men syns han har vist seg fra en mye dårligere siden med en makker. Alle husker vell også Song i 4-4-2. Noe av det svakeste jeg har sett i en Arsenal trøye.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Vela sin distrubusjon må bli noen hakk bedre før han kan få rollen som midtspiss. Får han til det har jeg tro på at fyren kan funke der. Trenger ikke å ha enorm fysikk for å spille midtspiss, må bare tilpasse seg på en annen måte.

Song > De Rossi btw. Ikke fordi jeg mener Song er en bedre fotballspiller enn De Rossi, men fordi jeg ikke vil ha romeren inn i klubben. Hvor skal han spille? Hadde vært katastrofe som et anker imo. Vil mye heller hatt han i en box-to-box rolle litt lignende den Wilshere hadde ifjor. Men vi trenger jo ingen der så jeg foreslår heller at vi bruker de £30mill et annet sted, feks backup til Song og Baines. + Midtstopper utenom det.

Leighton Baines?

Lenke til kommentar

MYE ryker om Mata på Twitter nå. Pålitelige Guillem Balague sier at vi er interesserte og at vi kan få ham for så lite som €18M, mens The Mirror sier at representantene til Mata var i London i dag for å forhandle. Mata inn for Nasri hadde vært fantastisk.

Det er også verdt å merke seg at det har stilnet litt rundt Cesc-ryktene i det siste. i følge Balague har Cesc fått inntrykket av at Sandro Rossell ikke er keen nok på ham. Kanskje de har innsett at det ikke er nødvendig å bruke £40M på en spiller de faktisk ikke har behov for.

Song - Wilshere

Gervinho - Cesc - Mata

van Persie

Kommer aldri til å skje, men det er lov å håpe. :dribble:

Lenke til kommentar

Detective82:

Mail: #Arsenal match Mata release clause £17.5m; Mirror: Mata entourage fly to London to meet #Arsenal. > Player keen to join! Great news...

Tottenham og Chelsea har også i følge ryktene fått akseptert bud, så antagelig er det bare å glemme Mata. Skal se om jeg finner kilde på dette.

Tottenham hvertfall: http://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-2019266/Juan-Mata-Tottenham-hijack-Arsenals-bid.html

According to Spanish radio, Chelsea are set to join the race for Juan Mata

Svak link, mer se ikke bort i fra at det kan være sant ettersom at Aguero gikk til City (lol).

Endret av Benbjo
Lenke til kommentar

Tror du virkelig Tottenham står foran oss i køen?

Kommer an på. Tror det er 50-50. Begge har ca like ambisjoner (cl-kvallik) og kan betale omtrent det samme til spiller og klubb. Antagelig har Tottenham muligheten til å gi enda mer penger up front til Valencia enn de vi kan.

Lenke til kommentar

Tror du virkelig Tottenham står foran oss i køen?

Kommer an på. Tror det er 50-50. Begge har ca like ambisjoner (cl-kvallik) og kan betale omtrent det samme til spiller og klubb. Antagelig har Tottenham muligheten til å gi enda mer penger up front til Valencia enn de vi kan.

I call bullshit. Klubben kommer aldri til å si til Mata at ambisjonene er noe mindre enn førsteplass, og om du ikke syns det er realistisk så får det være en annen ting, men vi stiller med høyere ambisjoner enn Tottenham, bedre stall og firstXI, mer penger og CL spill. Mata vil leke big fish in a little pond om han velger Spudsa over oss.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...