Stefan_B Skrevet 25. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 25. juli 2011 Personlig mener jeg Vela burde prioriteres fremfor Chamakh, men det er vel en annen diskusjon Vela har alt for dårlig fysikk til å spille spydspiss i 4-3-3 imo. Dersom vi ikke endrer formasjon til 4-4-2, vil jeg helst se at vi bruker ham på en av kantene. Chamakh på topp tror jeg kan funke ganske bra dersom vi spiller med to målfarlige kantspillere, som Walcott og Gervinho. Da kan Chamakh fungere som et oppspillspunkt som jobber hardt og skaper rom for kantspillerne. På den måten van Persie og Chamakh spiller på (som ordentlige oppspillspunkter) så vil nok Vela slite litt med fysikken. Hvertfall i begynnelsen, men som spydspiss har han faktisk sin egen spillestil og har tidligere mot Manchester City blant annet spilt denne rollen i 4-3-3 og gjorde det temmelig overbevisende frem til han skulle sette ballen i nettet (og nå skal dette sies at det var mot Manchester City i Carling Cupen hvor vi ble spilt ut til de grader). Med Vela vil det bli en meget meget bevegelig spiss som alltid vil gå på et løp i bakrom eller mellom forsvaret i motsetning til van Persie og Chamakh som ofte er overivrige på å være involvert i oppbyggningsfasen av spillet. Vela derimot vil så og si alltid trekke inn i boksen for å prøve å få pirket ballen i mål. Det er det rett og slett ingen andre spisser i laget som gjør (til dels Walcott og Gervinho virker det som). Men, tror han kan gjøre en meget god figur på venstresiden (men aldeles ikke høyrekanten hvor Wenger nå virker å spille han fremfor på venstre). Lenke til kommentar
Big Tone Skrevet 26. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 26. juli 2011 Vela sin distrubusjon må bli noen hakk bedre før han kan få rollen som midtspiss. Får han til det har jeg tro på at fyren kan funke der. Trenger ikke å ha enorm fysikk for å spille midtspiss, må bare tilpasse seg på en annen måte. Song > De Rossi btw. Ikke fordi jeg mener Song er en bedre fotballspiller enn De Rossi, men fordi jeg ikke vil ha romeren inn i klubben. Hvor skal han spille? Hadde vært katastrofe som et anker imo. Vil mye heller hatt han i en box-to-box rolle litt lignende den Wilshere hadde ifjor. Men vi trenger jo ingen der så jeg foreslår heller at vi bruker de £30mill et annet sted, feks backup til Song og Baines. + Midtstopper utenom det. Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898 Skrevet 26. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 26. juli 2011 Official: Malaga agree terms for Villarreal's Santi Cazorla http://www.goal.com/en/news/11/transfer-zone/2011/07/26/2592071/malaga-villarreal-reach-agreement-for-santi-cazorla Nok en spiller som IKKE går til oss. Ifølge mange aviser så var Wenger interessert i han. Lenke til kommentar
Iceman #10 Skrevet 26. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 26. juli 2011 Sikkert noen som er uenig, men om vi forsetter med 4-2-3-1 så tror jeg Rossi vil fungere bedre i Song sin rolle, enn det Song gjør pdd. Song var glimrende i sin anker rolle i 4-3-3'en, men syns han har vist seg fra en mye dårligere siden med en makker. Alle husker vell også Song i 4-4-2. Noe av det svakeste jeg har sett i en Arsenal trøye. 2 Lenke til kommentar
Xanman Skrevet 27. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 27. juli 2011 I følge Marca er vi ett steg i fra å signere Juan Mata fra Valencia. Sikkert bull, men hvis vi får ham kommer jeg til å bli overlykkelig. Lenke til kommentar
Lûïz Ângêl Zâpïcô Skrevet 27. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 27. juli 2011 Vela sin distrubusjon må bli noen hakk bedre før han kan få rollen som midtspiss. Får han til det har jeg tro på at fyren kan funke der. Trenger ikke å ha enorm fysikk for å spille midtspiss, må bare tilpasse seg på en annen måte. Song > De Rossi btw. Ikke fordi jeg mener Song er en bedre fotballspiller enn De Rossi, men fordi jeg ikke vil ha romeren inn i klubben. Hvor skal han spille? Hadde vært katastrofe som et anker imo. Vil mye heller hatt han i en box-to-box rolle litt lignende den Wilshere hadde ifjor. Men vi trenger jo ingen der så jeg foreslår heller at vi bruker de £30mill et annet sted, feks backup til Song og Baines. + Midtstopper utenom det. Leighton Baines? Lenke til kommentar
Big Tone Skrevet 27. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 27. juli 2011 Nei, tenkte mer på han her fyren: Var bare en skrivefeil. 1 Lenke til kommentar
Xanman Skrevet 27. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 27. juli 2011 MYE ryker om Mata på Twitter nå. Pålitelige Guillem Balague sier at vi er interesserte og at vi kan få ham for så lite som €18M, mens The Mirror sier at representantene til Mata var i London i dag for å forhandle. Mata inn for Nasri hadde vært fantastisk. Det er også verdt å merke seg at det har stilnet litt rundt Cesc-ryktene i det siste. i følge Balague har Cesc fått inntrykket av at Sandro Rossell ikke er keen nok på ham. Kanskje de har innsett at det ikke er nødvendig å bruke £40M på en spiller de faktisk ikke har behov for. Song - Wilshere Gervinho - Cesc - Mata van Persie Kommer aldri til å skje, men det er lov å håpe. Lenke til kommentar
andre3028 Skrevet 27. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 27. juli 2011 hadde vært helt konge å fått han Håper virkelig det skjer! liker laget ditt le prof Lenke til kommentar
Iceman #10 Skrevet 27. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 27. juli 2011 (endret) Når vi først er i gang: (szczesny Sagna - Cahill - Thomas V - Baines) De Rossi - Wilshere Gervinho - Cesc - Mata RvP Der var vi PL gull 2012! Endret 28. juli 2011 av Iceman #10 Lenke til kommentar
Xanman Skrevet 28. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 28. juli 2011 Detective82: Mail: #Arsenal match Mata release clause £17.5m; Mirror: Mata entourage fly to London to meet #Arsenal. > Player keen to join! Great news... Lenke til kommentar
Vestaa Skrevet 28. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 28. juli 2011 (endret) Kommer aldri til å skje, men det hadde vært et fantastisk kjøp med tanke pris, kvalitet, alder, samt at det ville vist at vi mener alvor og antydning til forandring. Endret 28. juli 2011 av Vestaa Lenke til kommentar
Xanman Skrevet 28. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 28. juli 2011 Anbefaler alle å lese Gooner Talks transfer analysis av Mata. Lenke til kommentar
Liquidkey Skrevet 28. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 28. juli 2011 Song - Wilshere Gervinho - Cesc - Mata van Persie Å herre min skaper... Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 28. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 28. juli 2011 (endret) Detective82: Mail: #Arsenal match Mata release clause £17.5m; Mirror: Mata entourage fly to London to meet #Arsenal. > Player keen to join! Great news... Tottenham og Chelsea har også i følge ryktene fått akseptert bud, så antagelig er det bare å glemme Mata. Skal se om jeg finner kilde på dette. Tottenham hvertfall: http://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-2019266/Juan-Mata-Tottenham-hijack-Arsenals-bid.html According to Spanish radio, Chelsea are set to join the race for Juan Mata Svak link, mer se ikke bort i fra at det kan være sant ettersom at Aguero gikk til City (lol). Endret 28. juli 2011 av Benbjo Lenke til kommentar
Xanman Skrevet 28. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 28. juli 2011 Tror du virkelig Tottenham står foran oss i køen? 1 Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 28. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 28. juli 2011 Tror du virkelig Tottenham står foran oss i køen? Kommer an på. Tror det er 50-50. Begge har ca like ambisjoner (cl-kvallik) og kan betale omtrent det samme til spiller og klubb. Antagelig har Tottenham muligheten til å gi enda mer penger up front til Valencia enn de vi kan. Lenke til kommentar
Xanman Skrevet 28. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 28. juli 2011 Vi spiller CL, har flere stjerner, bedre økonomi og bedre manager. Hvis det står mellom oss og Tottenham, er det utvilsomt vi som får ham. Hvorfor i alle dager skal han gå fra Valencia til et lag som ikke eng gang har sjansen til å spille CL denne sesongen? 1 Lenke til kommentar
Big Tone Skrevet 28. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 28. juli 2011 Tror du virkelig Tottenham står foran oss i køen? Kommer an på. Tror det er 50-50. Begge har ca like ambisjoner (cl-kvallik) og kan betale omtrent det samme til spiller og klubb. Antagelig har Tottenham muligheten til å gi enda mer penger up front til Valencia enn de vi kan. I call bullshit. Klubben kommer aldri til å si til Mata at ambisjonene er noe mindre enn førsteplass, og om du ikke syns det er realistisk så får det være en annen ting, men vi stiller med høyere ambisjoner enn Tottenham, bedre stall og firstXI, mer penger og CL spill. Mata vil leke big fish in a little pond om han velger Spudsa over oss. 4 Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 28. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 28. juli 2011 (endret) Som jeg tenkte, bare tull at Mata kommer: http://soccernet.espn.go.com/news/story/_/id/937942/valencia-have-yet-to-receive-any-offers-for-juan-mata?&cc=5739 Endret 28. juli 2011 av Benbjo 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå