Gå til innhold

Skal kjøpe meg speilreflekskamera for 1.gang

Anbefalte innlegg

Trenger litt hjelp da jeg er 100% amatør på området.

Jeg ser for meg å kjøpe et Canon 50D m/tilleggsutstyr gjennom Japan Photos nettbutikk.

En kollega har i tillegg anbefalt med et par objektiver,nemlig 18-200 + 70-300. Dette sier ikke meg så mye da jeg ikke har greie på kameraer og fotografering.

Mine kommende bruksområder ser jeg for meg kan være:

* Vanlig fotografering av løst og fast

* Portretter

* Nærbilder av insekter

* Fuglefotografering av småfugler på 20-30 m. avstand, sittende i trær o.l.

Er det noen som kan komme med en anbefaling til utstyr i forhold til dette om det er mulig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ser for meg å kjøpe et Canon 50D m/tilleggsutstyr gjennom Japan Photos nettbutikk.

En kollega har i tillegg anbefalt med et par objektiver,nemlig 18-200 + 70-300. Dette sier ikke meg så mye da jeg ikke har greie på kameraer og fotografering.

* Portretter

* Nærbilder av insekter

Er det noen som kan komme med en anbefaling til utstyr i forhold til dette om det er mulig?

Canon EOS 50D er et svært bra kamera til gunstig pris så det gjør du lite galt i å kjøpe. Personlig synes jeg det er for stort og det bør jo du også sjekke ut. Det er dumt med et kamera en ikke orker å dra med ut. Canon har mindre og lettere kameraer også som tar like gode bilder, men er gjerne ikke så solid som 50D.

Objektiver: Jeg ville droppet 18-200 og heller kjøpt 18-55 med IS (stabilisering) + 70-300. Alternativt kjøpt 18-200 og droppet det andre du nevnte. Det er såpass stort overlapp på disse to objektivene at jeg anbefaler å kjøpe et av de og heller vente litt til du ser hva interessen din bringer deg. Kanskje ender du opp med å ville ha en vidvinkel istedenfor to teleobjektiver.

Lenke til kommentar

* Portretter

* Nærbilder av insekter