MittBrukernavn Skrevet 1. desember 2009 Del Skrevet 1. desember 2009 Jeg har hørt at man kan lage/etablere egen bedrift og registrere den på brønnøysundregisteret for så å søke om førtidsdimming. Er det mulig? Snakker om 6 uker føre tiden for å få godkjent førstegangstjeneste Noen som har noen "step by step" metode eller veit om det koster penger eller kan skape andre problemer ved å registrere noe? Lenke til kommentar
Hans_Hölzel Skrevet 1. desember 2009 Del Skrevet 1. desember 2009 For å starte AS trenger man 100.000 kr i egenkapital. Jeg vil tro det er mer effektive metoder å førtidsdimme enn å starte eget selskap. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 1. desember 2009 Del Skrevet 1. desember 2009 Hanz_Hölzel: men det trenger du ikke for å opprette et ENF. Uten at jeg vet noe som helst om reglene rundt verken førtidsdim hvis du har egen bedrift, eller det å starte opp en bedrift. Lenke til kommentar
dravisher Skrevet 1. desember 2009 Del Skrevet 1. desember 2009 Du kan jo gå på voksenopplæringen og spørre Lenke til kommentar
Hans_Hölzel Skrevet 1. desember 2009 Del Skrevet 1. desember 2009 Jeg går utifra at du med ENF mener enmannsforetak? Jeg vet ikke helt hvilken hensikter du har, vil du starte bedrift kun for å dimme eller er dette en del av dine fremtidsplaner? Hvis sistnevnte er alternativet er det ekstremt ugunstig å starte opp enmannsforetak, da man påtar seg langt større risiko, enn ved å starte opp et AS. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 1. desember 2009 Del Skrevet 1. desember 2009 Den var ment til Herr Brun. Eg vet ikke hva ENF er for noe, men ENK er enkeltmannsforetak.. Som for øvrig er gratis å etablere i enhetsregisteret. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 1. desember 2009 Del Skrevet 1. desember 2009 Hmm. Mener da å ha lest EMF (som var det jeg mente å skrive) som forkortelse for enkeltmannsforetak. Men ok. Det var det jeg mente, ja. Lenke til kommentar
Jurist Skrevet 1. desember 2009 Del Skrevet 1. desember 2009 ...jeg slutter aldri å forundres over hva slags bryderi enkelte gjennomgår for å dimme noen uker tidligere... Lenke til kommentar
oma123 Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 Har du ikke skole å gå til, eller en jobb som får akkutt behov for deg? Husker ikke heeelt hvordan hele den rulla funka, men du har rett til å dimme minst fire uker før skolestart. Maks seks uker. Lenke til kommentar
MittBrukernavn Skrevet 2. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2009 Enkeltmanns fortak hørest best ut da, Grunnen er bare for å dimme 6 uker føre. Grunnen er at da får jeg fullt dimmegodtgjørelse, har en god tjenesteutalelse, godkjent førstegangstjeneste og kan begynne å jobbe igjenn... savner å jobbe og er litt lei militæret etter 8 mnd ca som jeg har hvert her nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå