DCG Skrevet 1. desember 2009 Del Skrevet 1. desember 2009 Nå har jeg lest både hos Microsoft og ellers på nettet at det er anbefalt å prestage maskinkontoer i AD. Altså at man lager kontoen før man melder en maskin inn i domenet. Men det jeg ikke finner noe sted er hvorfor. Hva tjener man på å lage kontoen før innmelding? Annet enn at man kan velge i hvilken OU den skal ligge. Lenke til kommentar
skille Skrevet 1. desember 2009 Del Skrevet 1. desember 2009 Tok et søk, og det kan se ut som om det er for å kunne legge maskinene i en annen OU enn Computers. Fordi det er umulig å kjøre group policies på den. Det jeg istedet har brukt å gjort er å bruke kommandoen REDIRCMP og REDIRUSR - da kan man forandre default OU maskiner og brukere havner i, til feks en OU man har opprettet selv, og som man kan kjøre GPO's på. -Trond Lenke til kommentar
enden Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 Jepp, dette står ganske enkelt forklart i MS Press-bøkene også. Nettet er fint, men skal du lære The Microsoft way helt ned på idiotinivå er det lite som slår bøkene Lenke til kommentar
satheesh.net Skrevet 12. desember 2009 Del Skrevet 12. desember 2009 Jepp, dette står ganske enkelt forklart i MS Press-bøkene også. Nettet er fint, men skal du lære The Microsoft way helt ned på idiotinivå er det lite som slår bøkene Word! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå