Vixtruz Skrevet 1. desember 2009 Del Skrevet 1. desember 2009 Har en litt kul foto-idè, men for å ta bildet kan jeg ikke oppholde meg nærmere kameraet enn 75 meter. Er det mulig å skøyte på kabel på en trådutløser, eller vil signalet bli for svakt? Har forresten Nikon D40. Eller har dere andre muligheter? Lenke til kommentar
Inc Skrevet 1. desember 2009 Del Skrevet 1. desember 2009 Pocket Wizard har den muligheten med å fjernutløse kameraet via en radio sender. Skal du klare 100m med IR eller kabel må du nok modifisere kontrollen litt ja Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 1. desember 2009 Del Skrevet 1. desember 2009 Pocket Wizard har den muligheten med å fjernutløse kameraet via en radio sender. Skal du klare 100m med IR eller kabel må du nok modifisere kontrollen litt ja Ellers kan man ha et system der man trigger kameraet via datamaskin og fjernstyrer datamaskinen. Det er vel kun software som trengs, muligens en trådløs repeater... Lenke til kommentar
Inc Skrevet 1. desember 2009 Del Skrevet 1. desember 2009 Pocket Wizard har den muligheten med å fjernutløse kameraet via en radio sender. Skal du klare 100m med IR eller kabel må du nok modifisere kontrollen litt ja Ellers kan man ha et system der man trigger kameraet via datamaskin og fjernstyrer datamaskinen. Det er vel kun software som trengs, muligens en trådløs repeater... Ja eller 10sek selvutløser og springe som fa#n Lenke til kommentar
Vixtruz Skrevet 1. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2009 (endret) Pocket Wizard har den muligheten med å fjernutløse kameraet via en radio sender. Skal du klare 100m med IR eller kabel må du nok modifisere kontrollen litt ja Ellers kan man ha et system der man trigger kameraet via datamaskin og fjernstyrer datamaskinen. Det er vel kun software som trengs, muligens en trådløs repeater... Ja eller 10sek selvutløser og springe som fa#n HAHA! Lo godt jaa Må nok være unna kameraet i flere minutter før jeg kan fyre av bildet Men er det ikke noen som vet om man kan mobifisere kabel med hell? tror det blir lettest? Endret 1. desember 2009 av sponsen Lenke til kommentar
TOH65 Skrevet 1. desember 2009 Del Skrevet 1. desember 2009 Det finnes radio utløser som er oppgitt til 100m. Jeg kjøpte en slik via markedet på foto.no. Om den virker på 100 meter vet jeg ikke, heller ikke om den passer D40. Den virker fint på D200/D700. (Kina produkt) Lenke til kommentar
bObleJet Skrevet 1. desember 2009 Del Skrevet 1. desember 2009 http://www.phottix.com/wireless-remotes/ph...r-cleon-ii.html Tror det er en slik TOH snakker om, jeg kjøpte en fra ebay for snart to år siden for 150 - 200.- ifølge reklamen skal den klare 100m. Lenke til kommentar
Vixtruz Skrevet 1. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2009 http://www.phottix.com/wireless-remotes/ph...r-cleon-ii.html Tror det er en slik TOH snakker om, jeg kjøpte en fra ebay for snart to år siden for 150 - 200.- ifølge reklamen skal den klare 100m. Ouh.. hadde passa meg perfekt! Bare typisk at det ikke passer til D40... Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 1. desember 2009 Del Skrevet 1. desember 2009 D40 astøtter ikke trådutløser helt uten videre. Det er 100 måter å løse problemet på, for eksempel http://www.pbase.com/miljenko/mll3_wired Lenke til kommentar
Spook Skrevet 5. desember 2009 Del Skrevet 5. desember 2009 Jeg kjøpte en Phottix Plato fra eBay for noen måneder siden, betalte vel et sted mellom 200 og 300 inklusive porto. merket med en lavere verdi så ingen mva + gebyr. Den klarer fint 100m med "friske" batterier. Og den er i tillegg så genial at du kan se på senderen om den har kontakt med mottaker eller ikke (to veis kommunikasjon og lampe som lyser når man har kontakt). Og kommer man utenfor rekkevidde så ser man det med en gang og man risikerer heller ikke "rar" oppførsel i utkanten av dekningsområdet (f.eks at den tar bilder av seg selv). Men den passer muligens ikke til D50 denne heller, selv om det finnes kabler for en rekke kameramodeller. Selv bruker jeg den med diverse Canon kameraer. Lenke til kommentar
JonH Skrevet 5. desember 2009 Del Skrevet 5. desember 2009 Det enkleste er vel å ringe en venn? Lenke til kommentar
erlendhagen Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 Bare søk på ebay. Der er det et stort utvalg av slike. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå