foenix Skrevet 1. desember 2009 Del Skrevet 1. desember 2009 (endret) Jeg lurte på hvilken plass som er best å reise til Øst i Canada med hensyn på flott natur, lav kriminalitet osv. Jeg er et friluftsmenneske og liker å gå turer i skog, mark og fjell. Hvor lang er reisetiden dit, jeg bor i Bergen. Endret 1. desember 2009 av dagfinn99 Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 1. desember 2009 Del Skrevet 1. desember 2009 Eneste jeg kan svare deg på er reisetiden Du bor i Bergen så du må enten belage deg på Bergen -> London -> Toronto (mest sannsynlig i øst-canada) eller Bergen -> Oslo -> Amsterdam/Frankfurt/Paris -> Toronto. Evt icelandair med stopp på keflavik. Reisetiden med stopp vil vel være 15t+ vil jeg tro ettersom det tar ca. 9t fra Oslo til New York non-stop. Lenke til kommentar
StoreMyen Skrevet 1. desember 2009 Del Skrevet 1. desember 2009 (endret) eller Bergen -> Oslo -> Amsterdam/Frankfurt/Paris -> Toronto. Stryk Oslo der. Slike usentrale steder drar ikke en veslending innom om en skal ut i verden. KLM klarer det på 15:25 bort og 12 timer tilbake, via Amsterdam (og ser ut til å være billigest) Air France bruker 15:50 og er innom både Amsterdam og Paris. SAS bruker 17:05 og 14:10. De er innom både Kastrup og Chicago. Lufthansa: 12:55 og 11:55 via frankfurt. Dette ut fra vårrutene og med Bergen som utgangspunkt, men det blir nok temmelig likt fra Oslo og Stavanger. Endret 1. desember 2009 av SamBell Lenke til kommentar
master air Skrevet 1. desember 2009 Del Skrevet 1. desember 2009 Newfoundland og New Brunswick er forblåst og vakkert. Ontario har også mye fin natur. Problemet er at landet er veldig stort og jeg er for lite bereist i Canada til å kunne anbefale noe over noe annet. Et greit tips kan dog være å fly til Ottawa eller Montreal hvis du skal lenger nord enn Toronto. Det tar rundt 6-7 timer å kjøre fra Toronto til Ottawa, og det tar i underkant av to timer å kjøre fra Ottawa til Montreal. Kriminaliteten er generelt lav i hele landet og bør ikke by på noen problemer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå