Gå til innhold

Almennlærer spes. krav

tmg

Anbefalte innlegg

Sakset fra HiO sin nettsidet:

SPESIELLE OPPTAKSKRAV

I tillegg til generell studiekompetanse må søkerne oppfylle følgende krav:

* Minimum 35 skolepoeng (karakterpoeng og eventuelle realfagspoeng)

* Minimum karakter 3 i matematikk

* Minimum gjennomsnittskarakter 3 i norsk (gjennomsnitt av hovedmål, sidemål og muntlig)

Ang. minimum karakter 3 i matematikk, hvordan regner man den ut?

Jeg har mattefagene 1.klasse: 1T(kar:2) 2.klasse: S1(kar:2) og tredje klasse: S2(kar:2 / eksamen: 3)

Alle fagene er avsluttende, vil det si at jeg trenger et snitt på 3 i alle mattekarakterene? Nå er det på (2+2+2+3)/4=2,25

Eller er det siste året som er tellende? Så si at jeg tar opp 1.klasse matte så mattesnittet mitt blir 3 eller høyere, så vil de fortsatt bedømme utfra siste matte karakter?

Har tenkt å ta opp fag, men er ikke helt sikker på hvilke fag jeg må ta opp og lignende.

Håper det ga mening :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel jeg sitter som et evig spm. tegn, jeg er VIRKELIG ikke sikker på hva jeg skal bli, jobber litt som pleieassistent på et gamlehjem nå og vurderer blant annet lærer eller sykepleier(man får garantert jobb og har mange variasjonsmuligheter med tanke på videreutdanning og forskjellige felt), men faller tilbake på "hmmm men det er jo MYE annet å velge i". Så har ikke funnet ut noe med sikkerhet, men ideelt sett ta opp karakterer nå og begynne til høsten ja.

Men lurte på hvor det er rimeligst å ta opp fag? Hørt noe om at man kan gå på ås og ta opp fag der, ved å delta i klasse.

En del fag har jeg tenkt på å ta opp som privatist(typ. religion og historie) da det er lette fag å lese seg opp til selv, men matte (S2) er der verre med, der trenger jeg mest sannsynlig mer hjelp, da det er mer forståelse enn pugging :p

Forøvrig har jeg tenkt på lærer da jeg liker å lese og liker egentlig fag (selv om karakterene mine skriker det motsatte).

Jeg var drittlei skolen før vgs og valgte realfag ettersom mine foreldre rådet meg til det. Som 16 åring visste jeg ikke bedre enn å høre på dem så kort sagt:

0 motivasjon + de tyngste fagene = dårlig resultat :p

Får vel lage en ny tråd ang. hvor det er mulig å ta opp fag da denne har et annet navn :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...