Lasher Skrevet 30. november 2009 Del Skrevet 30. november 2009 Hei hei, Ja nå sitter jeg i det, irriterer meg gang på gang over folk som faktisk klarer å skrive feil navn på bestillingen når man bestiller fly billett, men så skjedde det faktisk meg også... Presterte å plassere fornavn på etternavn, visa versa.. Har snakket med reise selskapet og de har videre vært i kontakt med British Airways, som det her gjelder. Reise selskapet sier jeg må ut med 600 kr i gebyr hvis jeg vil ha endret navnet, men så har noen fortalt meg at på BA kan man fikse dette for 300, hvis man betaler gebyert når man sjekker inn, men er ikke sikker på dette. Og på kundesupport hos BA sier de at det går sikkert bra i 99% av tilfellene.. Men det jeg lurer på er om det er noen som jobber på flyplass som kan svare på dette.. For jeg skrev jo ikke feil navn, men jeg snudde jo bare om på navnet.. (Navnet står jo faktisk på denne måten i passet.) Tror dere det er verdt å ta sjansen å bare reise, eller er det så sinnsykt strengt at det faktisk ikke går..?? Vil ikke ta en unødig sjanse siden jeg reiser med flere, så blir det litt kjipt om jeg sitter igjen i Oslo.. Bøyer meg i støvet over at jeg har irritert meg over alle dere som har gjort feilen, å beklager på det sterkeste min forhånds dømming.. Lenke til kommentar
HValder Skrevet 30. november 2009 Del Skrevet 30. november 2009 Ser ikkje korleis det skal kunne gå galt. Ser forøvrig ikkje kvifor BA vil ta seg betalt for det heller, spørsmålet er jo ikkje å endre biletten til å gjelde ein annan person. Lenke til kommentar
SirEmanon Skrevet 1. desember 2009 Del Skrevet 1. desember 2009 Var ute på reis for en uke siden og da hadde "min bedre halvdel" mangler på billetten (manglet navn). Vi fikk dette endret manuelt og stemplet billettene (viktig på returbillett) på flyplassen vi reiste fra. Dette var av alle selskap Ryanair, og det kostet oss ikke en krone. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 Vi har reist med dette før, OSL-Nice tur/retur. Under bestillingen hadde jeg stokket om på for- og etternavn på et av barna, men ingen merket noe. Lenke til kommentar
RainbowLady Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 For 3 år siden skulle jeg til USA, og en i mitt reisefølge hadde en feil på sin billett. Hun het Maria, mens på billetten stod det Matia. Fikk beskjed av KLM at dette måtte fikses før avreise, ellers kunne vi få problemer med Immigration. Hvor går turen? Lenke til kommentar
Lasher Skrevet 2. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2009 For 3 år siden skulle jeg til USA, og en i mitt reisefølge hadde en feil på sin billett. Hun het Maria, mens på billetten stod det Matia. Fikk beskjed av KLM at dette måtte fikses før avreise, ellers kunne vi få problemer med Immigration. Hvor går turen? Hvis jeg skulle til Usa hadde jeg nok endret billet uten å tenke på det, for der har jeg hørt at det ikke er noe vits å prøve med feil navn, men skal "bare" til london, så da tenkte jeg at det ikke var noe prob, også snakket med en del folk som har reist denne ruten og har hatt feil navn flere ganger, og reist med hell.. Men så kan jeg jo være så sinnsykt uheldig at jeg treffer på rette personen i innsjekken som ikke godtar at det står det som står, så ja, jeg er ops på at det faktisk er en faktisk risk at jeg blir stående igjen... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå