HitByLife Skrevet 30. november 2009 Del Skrevet 30. november 2009 Har hatt Vista og Win7 i dualboot på to forskjellige hard-disker, men ettersom jeg ikke har brukt Vista på lenge og hadde tenkt til å legge inn en Linux distro der istedet, slettet jeg like greit Vista installasjonen. Men det var ikke så lurt, det førte til at jeg mistet muligheten til å boote opp i Win7. Sitter nå med Linux Mint der Vista var og skulle gjerne hatt mulighet til å boote opp Win7 på den andre disken. Noen tips til hva jeg kan gjøre? Lenke til kommentar
War Skrevet 30. november 2009 Del Skrevet 30. november 2009 (endret) Boot med win-7 cden. Trykk en knapp for å boote inn på den som en install, der inne trykker du fix- ala repair startup. Skulle linux da forsvinne så fikser du det i win 7 etterpå med Easy BCD Endret 30. november 2009 av War Lenke til kommentar
HitByLife Skrevet 30. november 2009 Forfatter Del Skrevet 30. november 2009 Boot med win-7 cden.Trykk en knapp for å boote inn på den som en install, der inne trykker du fix- ala repair startup. Hei, takk for det, men den vil ikke. Har en CD med Win 7 RC1 på, og grub lar meg ikke boote fra CDen; den går bare videre til Linux Mints / grubs bootmeny. Lenke til kommentar
War Skrevet 30. november 2009 Del Skrevet 30. november 2009 Hva med å ta ut linux-disk-kablen? Lenke til kommentar
HitByLife Skrevet 30. november 2009 Forfatter Del Skrevet 30. november 2009 Hva med å ta ut linux-disk-kablen? Eh, hva mener du med det? Lenke til kommentar
Drunk_Panda Skrevet 30. november 2009 Del Skrevet 30. november 2009 du sier jo selv du prøver å boote opp en linux disk, det er denne som fyrer opp når du skal starte fra vista cden din, bare plugg ut linux disken, og boot fra cd, og fix startup repair, så skal det nok gå, går ikke det så må du manuelt gå inn på cmd og finne command linja som fikser booting... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå