errgo Skrevet 30. november 2009 Del Skrevet 30. november 2009 Hei, Jeg har en bil til salgs på finn.no for øyeblikket. I sted fikk jeg denne eposten: "Hei, Jeg er veldig interessert i å kjøpe bilen. Jeg vet ikke hvorfor bilen er oppført på nettstedet til en lavere pris. Er dette din bil? Vennligst klikk på denne linken for å se det: http://www.finnbil.at.pn/#object?finnkode=19842866 Jeg trenger svar. Takk!" Desverre la jeg ikke merke til at linken ikke var til finn.no før etter at jeg hadde trykket på den. Siden jeg kom til viste bare en mengde html kode som tilsynelatende kunne være finn sin, mens "vis kildekode" viste noe helt annet. Virker veldig mistenkelig. Tok for sikkerhets skyld en quick scan med Malwarebytes Antimalware, og den fant ingenting, og fikk heller ikke noe beskjed fra antivirusen eller noen popup fra Windows 7. Noen som har vært borti noe lignende? Hva kan dette være? Burde jeg legge meg en HijackThis logg? Lenke til kommentar
Cillin Skrevet 30. november 2009 Del Skrevet 30. november 2009 (endret) . Endret 30. november 2009 av Cillin Lenke til kommentar
Jhals Skrevet 1. desember 2009 Del Skrevet 1. desember 2009 (endret) Phishing! Advarsel - ditt brukernavn og passord er trolig forsøkt stjålet (såkalt phishing) Hvis du har kommet til denne siden på FINN.no, betyr det at du antakeligvis har kommet hit via en link i en e-post som har blitt sendt ut av svindlere i et forsøk på å hente informasjon om brukerkontoen din, kredittkortnummer eller andre personopplysninger. I e-posten har det vært en link, som har tatt deg til en falsk nettside i utlandet som ligner på FINN.no av utseende. Informasjonssiden som du er på nå, er satt opp av våre teknikere slik at den kun vises til de som kommer til FINN via falske nettsider. Endret 1. desember 2009 av Jhals Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 Du er blitt utsatt for et forsøk på å svindle deg for penger. Du trenger ikke bekymre deg for selve PCen din, ingen fare der. Du kan lese mer om dette i en artikkel fra Dagbladet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå