kjashd Skrevet 30. november 2009 Del Skrevet 30. november 2009 hei, en venn driver å oppgarderer pcen sin, systemet er ganske gammelt, men han gidder ikke bytte ut alt. hovedkort: et eller annet lga 775 cpu: core 2 duo E6400 ca 2,2ghz psu: 400w resten: shit vi tenkte å kjøpe et HD4890(jadda vet godt at pcen er full av flaskehalser men ignorer det), han skal spille bla MW2. spørsmålet er om psuen holder mål eller om den må oppgraderes. 4890 skal visstnok dra 285w under load, og cpuen ca 65. = 350... = ca 50w til resten av pcen... for meg ser dette knapt ut, men en annen fyr sier det burde gå,, så vidt. hva sier dere? skal vi oppgradere psu eller ikke? takker for svar Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 30. november 2009 Del Skrevet 30. november 2009 hva slags PSU er dette? det blir litt knapt syntes jeg, men er den av et godt kvalitetsmerke går det nok.. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 1. desember 2009 Del Skrevet 1. desember 2009 Hvis skjermkortet skulle dra 285W så blir 400W PSU for liten. Det holder ikke bare å summere tall for Watt, det er litt mer komplisert enn som så. Se 'sticky' tråden som heter "PSU, Watt, Ampere og mer". Men jeg antar at tallet 285W er forbruket for hele PC'en, ikke bare for skjermkortet. Ingen skjermkort drar så mye. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 1. desember 2009 Del Skrevet 1. desember 2009 Max TDP for HD4890 er visstnok ca 180W, men vil vanligvis ikke dra såpass mye under typisk last. Hadde det f.eks vært en Seasonic/Corsair/Enermax, så tjo. Men ikke en type som koster 100 kroner og flyter på vannet, hehe. Ellers kan man f.eks se på HD5770 som yter et sted i mellom HD4870/90. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå