Gjest Slettet-oI1BHr7y Skrevet 30. november 2009 Del Skrevet 30. november 2009 Jeg vurderer å gå til anskaffelse av en Iomega 1TB. Er det noen som har erfaringer med denne? Eventuelt noen andre å anbefale? Min forrige, en WD MyBook døde i sommer, og nå begynner det å bli på tide med en erstatning. Lenke til kommentar
ts2101 Skrevet 4. desember 2009 Del Skrevet 4. desember 2009 (endret) Jeg hadde en av dem her for et halvt år sia som jeg kjøpte på lefdal, MEN.... den ble levert inn etter at den rett og slett døde totalt etter en og en halv times bruk . neste var ikke noe stort bedre.... ble brukt i 3 dager før jeg også leverte den tilbake. problemet med denne var at den ikke klarte å jobbe mer enn ca. to og en halv time i strekk ....(kan være en mulighet at det var noen enkelte dårlige produkter jeg fikk, men......) med disse erfaringen jeg fikk skal jeg aldri mer ha en av disse noensinne!!! heldigvis for meg var folka på lefdal forståelig ovenfor problemet og jeg fikk pengene tilbake i cash når jeg kom dit uka etter, men da hadde de et rimelig bra tilbud på WD MyBook på 1TB... og den er det kvalitet tvers igjennom... har ikke hadde ett eneste problemo med den broren min og fattern's firma har akkurat samme eksterne som meg og han har heller ikke merka no problemmer med dem!!! Min anbefalning er å holde deg langt ifra iomega'en, og omfavn WD's MyBook Endret 4. desember 2009 av ts2101 Lenke til kommentar
ts2101 Skrevet 4. desember 2009 Del Skrevet 4. desember 2009 Jeg går ut ifra at det er denne du snakker om ikke sant??? http://www.lefdal.com/product/data/lagring...kstern-harddisk Men hadde jeg vært deg villi jeg gått for noe som har mulighet for tilkobling via eSata... raskere overføring! og hvis du skal bruke den for film, så slipper du at det lagger(skjer ikke ofte, men svært irriterende når det skjer) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-oI1BHr7y Skrevet 4. desember 2009 Del Skrevet 4. desember 2009 Det stemmer at det er den der jeg har sett på ja. Etter at jeg skrev innlegget med spørsmål fikk jeg også en annen anbefaling av den du nå anbefaler. Og med din historie rundt den Iomegaen frister det ikke nevneverdig å kjøpe den. Heller litt mot en slik jeg er blitt anbefalt. Nå blir den uansett ikke kjøpt før etter nyttår,men jeg liker å være ut i god tid med å finne ut hva jeg vil ha.. Takk! Lenke til kommentar
ts2101 Skrevet 4. desember 2009 Del Skrevet 4. desember 2009 bare hyggelig å kunne hjelpe. men hvor gammel ble den forrige WD MyBook'en din forresten??? og vet du hvorfor den døde? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-oI1BHr7y Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 Den ble et par år gammel eller noe, jeg husker ikke helt nøyaktig. Den døde såklart så godt som rett før jeg skulle kjøpe ny disk for å ta backup av den. Hadde tenkt som så at "hmm, det kan jo være lurt å ta backup av den der disken. Sånn i tilfelle rottefelle." Jadda. Jeg hadde såvidt tenkt tanken før den gav fra seg en masse dødsklikk og nesten imploderte. Jeg fikk ut en fire, fem filer før den tok kveld. Nå ligger den på hylla og samler støv. Great! Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 (endret) Bare for å skyte inn litt motsetninger til ts2101s opplevelser, så har jeg 3 slike iomega 1TB. Alle fungerer fint, og 2 av de har stått på konstant i snart ett år uten en eneste hikkup(kjøpte den 3dje nylig). Det som teller er det som er på innsiden, og iomega bruker Seagate sine disker, og de er absolutt ikke dårlige, noe man definitivt bør vurdere. DOA(Dead On Arrival) produkter slik som ts2101 har opplevd kommer fra ALLE produsenter av ALT av elektronikk, og Iomega (Seagate) er ikke noe dårligere på dette enn feks WD eller noen andre harddiskprodusenter. Endret 6. desember 2009 av SvennAndre Lenke til kommentar
Gjest Slettet-oI1BHr7y Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 Hm. Åååh, nei nå ble dette vanskelig gitt. Bra det er en stund til jeg har råd til å kjøpe den enda... :!: Lenke til kommentar
ts2101 Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 ....(kan være en mulighet at det var noen enkelte dårlige produkter jeg fikk, men......) Som sagt... jeg vurderte bare etter det jeg har opplevd!!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå