Gå til innhold

Hvorfor liker ingen sin egen stemme?

-Serenity-

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, men glemmer det rett etterpå. Så derfor blir det vel litt sånn: "Hæ, sa jeg det der?!"

Anyway...

Hvis jeg snakker i en god mikrofon, og øver på det jeg sier først, høres stemmen helt grei ut.

Nå har jo jeg filmet meg selv og venner i et par år nå så jeg begynner å bli vant til hvordan stemmen høres ut på opptak. Men likevel, veldig rart noen ganger. Hvertfall om det er "ufrivillig". Dvs, at noen tar opp uten at jeg vet det, eller uten at jeg bryr meg. Så får jeg høre det etterpå, og da høres det rart ut.

Jeg tror alltid at jeg synger som en engel, men på opptak høres det helt GRUSOMT ut.

Er redd for at det er slik sangstemmen høres ut for andre, så jeg synger kun alene. :p

Har prøvd en gang og synge så kraftig og pent jeg kan på mikrofon, og noen partier hørtes RELATIVT greie ut. Men det krevde full konsentrasjon, og de gangene jeg ikke var konsentrert om å få til bra synging, hørtes det fortsatt bra ut i hodet mitt, men de partiene hørtes helt FORFERDELIG ut på opptaket.

Det er et rart fenomen. :D

Endret av ikkespisgress
Lenke til kommentar
Jeg tenkte "Sweet, er det min stemme?" engang jeg hørte opptak av meg.

Men for å ikke virke selvgod sa jeg selvsagt: "ahah, teit stemme jeg har lol omg."

LOL!

Du bare...

fat-bastard.jpg

I'm deeaad sexyh!

Haha, neida :p

Du er heldig som liker din egen stemme. Jeg HATER min. Hvis det blir ekko i telefonen blir jeg helt handlingslammet. Ekko i telefonen er det værste jeg vet... argggrgrgrgrrr

Lenke til kommentar
Føler at min kan høres litt "lys" ut inni meg, men alle sammen sier jeg har den mørkeste stemmen xD

Jeg føler det omvendt! Haha. Når jeg snakker føler jeg at jeg har en dyp, rolig og macho stemme. Men når jeg hører opptak av meg selv syns jeg at jeg høres ut som en tenåringsgutt i stemmeskifte, som er hysterisk og forfjamset :p LOL.

Men jeg føler at folk tar meg alvorlig og respekterer meg for den jeg er, så det er vel bare ett intrykk jeg har dannet meg selv

Lenke til kommentar

Det har som nevnt å gjøre med at stemmen høres forskjellig ut inni ditt eget hode, fordi distansen lyden beveger seg er mye mindre enn den er til f.eks. en mikrofon.

Derfor er det de færreste som verken kjenner igjen eller liker sin egen stemme på opptak. Men erfaringsmessig så har det med tilvenning å gjøre. Hører du nok opptak av deg selv, så blir du vant til det og til slutt tenker du ikke noe særlig over det.

Lenke til kommentar
Det har som nevnt å gjøre med at stemmen høres forskjellig ut inni ditt eget hode, fordi distansen lyden beveger seg er mye mindre enn den er til f.eks. en mikrofon.

Derfor er det de færreste som verken kjenner igjen eller liker sin egen stemme på opptak. Men erfaringsmessig så har det med tilvenning å gjøre. Hører du nok opptak av deg selv, så blir du vant til det og til slutt tenker du ikke noe særlig over det.

Samt at lyden går gjennom skallen via bein og vev direkte til øret kontra utenfra og rett inn i øret. :)

Lenke til kommentar

Det er ikke alle opptak som er troverdige. Du hører ikke det på din egen stemme, men du hører det på andre stemmer du kjenner godt. Jeg er ikke kjempeglad i å høre på min egen stemme, men jeg har ikke noe imot den. Det er ikke noe galt med den. Men generelt synes jeg det er dumt å irritere seg over ting som er forgjengelige, eller som man ikke får gjort noe med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...