Antatra Skrevet 30. november 2009 Del Skrevet 30. november 2009 (endret) Hei Jeg er nokså fersk når det gjelder Linux. Har installert nyeste ubuntu på en Acer Aspire 1640Z, men har problemer med det trådløse nettverket. Har nå forsøkt med ndiswrapper for å installere driverne fra hjemmesiden til Acer, altså XP versjonen. Dette ser ikke ut til å være vellykket. Jeg var også borti madwifi driverne, men det ble for komplisert for meg. Google har så langt ikke gitt meg noen videre svar heller, derfor kommer jeg her. Håper noen kan hjelpe meg litt på vei. På forhånd takk. Edit; Der klarte jeg det selv gitt. Hadde ikke installert driverne riktig. Måtte gjøre samme operasjon med ndiswrapper igjen og så virket det. Instruksjoner finner du her. Endret 30. november 2009 av CK_ Lenke til kommentar
Kagee Skrevet 1. desember 2009 Del Skrevet 1. desember 2009 (en kort sjekkliste for å se om du faktisk trenger ndiswrapper) Aspire 1640z skal så vidt jeg se enten ha Intel (som vistnok skal fungere ut av boksen med ipw2200) eller Atheros-wlan. Atheros fungerer kanskje dersom du installerer lukkede drivere via "Maskinvaredrivere". Du sjekket at wlan faktisk ikke fungerte før du begynte å fikle? Og du husket å skru på trådløsbryteren før du sjekket? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå