Vaio Skrevet 30. november 2009 Del Skrevet 30. november 2009 (endret) Hei. Jeg trenger virkelig prohjelp. Jeg har en Zyxel MODEM og Zyxel ROUTER. Modem er av modellen: Zyxel P660H-T3 v2 (MED ROUTER PORT) Router er av modellen: Zyxel NBG-460N Problemstillingen: Jeg kan ikke kobler routeren til modemet. De, begge, registrer at det er "koblinger", men jeg får ikke nett gjennom. Har prøvd å sette modemet på "bridge", men da mister jeg nett. Dvs. Lyset som viser "nettkontakt" på modemet slutter å blinke. Nettet er åpent og bruker ingen PPOE. (login navn eller passord). Kan det være relatert til leverandøren? Innstillinger hos dem? Takk for hjelpen! Vaio Endret 30. november 2009 av Vaio Lenke til kommentar
innard Skrevet 30. november 2009 Del Skrevet 30. november 2009 hei. kan du ta en print screen av selve menyen samt internett/tilkobling instillingene på routeren? Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 30. november 2009 Forfatter Del Skrevet 30. november 2009 (endret) Endret 30. november 2009 av Vaio Lenke til kommentar
innard Skrevet 30. november 2009 Del Skrevet 30. november 2009 (endret) ser ut som du mangler dns adressene. disse skal man egentlig motta automatisk fra modemet.. bruker du eget modem, har du fått modem av ISP? prøv å koble modemet rett til pcen. hvis du får internett skriv ipconfig /all i kommandolinjen Endret 30. november 2009 av innard Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 30. november 2009 Forfatter Del Skrevet 30. november 2009 bruker du eget modem, har du fått modem av ISP? JA, Har fått modemet av ISP. Jeg tror også problemstillingen ligger hos dem. Jeg viser til denne linken... http://www.ngtforum.net/viewtopic.php?t=202 Lenke til kommentar
innard Skrevet 30. november 2009 Del Skrevet 30. november 2009 Ja. Da er det bare å ta telefonen fatt og ringe ISP for å få en løsning på problemet. Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 30. november 2009 Forfatter Del Skrevet 30. november 2009 prøv å koble modemet rett til pcen. hvis du får internett skriv ipconfig /all i kommandolinjen Får ikke frem noe DNS. Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 1. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2009 (endret) Ønsker å opplyse dere at jeg har løst problemet. Det kan løses på 2 følgende måte: Modemet med routerfunksjon til "bridge". Da må du har passord og masse pes fra ISP. Routeren blir "Switch"/"bridge" ved å SLÅ av DHCP Ip-forandringer. Dvs. Modemet har 0.0.0.1 og routeren til 0.0.0.2 Husk da må modemets LAN til Routerens LAN, mao: LAN til LAN (ikke LAN til WAN) Håper dette kan hjelpe andre. Lykketil! Vaio Endret 1. desember 2009 av Vaio Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå