Gå til innhold

24-tråden (opprinnelig for sesong 8.)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor skal du bry deg om jeg leser spoiler? Er vel mitt problem?

 

Det er interessant å vite hvorfor noen frivillig drastisk reduserer kvaliteten av sin egen TV-opplevelse.

 

Det er da vesentlig forskjell på lese enn å oppleve eller se det?

Om man leser at jack lesete ei bok, så kan det være 1000 forskjellige måter på hvordan han leser og framstår når man ser det enn å lese "Jack leste ei bok"

 

 

Man kan få et wow-opplevelse selv om man visste det på forhånd at han skulle lese ei bok. bare at man ikke tenke at han ville lese på den måten f.eks

Endret av Cpt.Awesome
Lenke til kommentar

Og Renee kan jo dø på så utallige antall måter. Er jo like spennende uansett selv om man vet hun kommer til å dø. Hun kan jo plutselig bli skutt, spiddet eller falle ned fra et tak. :p

 

For de fleste er det mer spennende å se noe man ikke vet hva som skal skje og bli overasket med det. Enn å vite det på forhånd. Men alle har forskjellig smak, personlig hater jeg å bli spoilet og synes det ødelegger enormt av opplevelsen.

Lenke til kommentar
Det er da vesentlig forskjell på lese enn å oppleve eller se det?

 

Er det egentlig det? Spenning baserer seg jo på usikkerhet. Man vet ikke om den personen vil overleve, om bomba vil gå av eller om Jack vil få kvinnfolket til sengs. Når store deler av episoden baserer seg på om sniksytteren vil skyte og Renee vil overleve så fjerner man jo usikkerhetsmomentet, den sentrale delen av spenning, ved å spoile for seg selv.

 

At noen utsetter seg for frivillig for å redusere sin egen seeropplevelse finner jeg underlig og litt interessant, men han kan godt slippe å svare.

Endret av DoktorBacon
Lenke til kommentar

Glad det ikke ble noen klisje slutt mellom Jack og Renee i slutten av sesongen. På en "lever lykkelig alle sine dager" måte. Og når de først ble sammen synes jeg de fullførte det på en grei måte med at Renee ble drept, for å forhindre nettopp det. Da vil Jack automatisk gå etter bakmennene, og vips så drar han ikke til Kim igjen. Glimrende at Logan kom tilbake igjen, har ligget litt i kortene, men likevel godt å se en av de beste karakterene i 24-historie igjen. Satser på en del ondskap og gode skuespillprestasjoner fra den kanten.

Lenke til kommentar

Wow, to silent clocks etter hverandre, det er ikke hverdagskost. At Renee døde er på mange måter sjokkerende, men samtidig litt forventet. Når hun først ble skutt, så skjønte jeg at hun kom til å dø. Det måtte til for å få Jack i en hevnmodus som nå kommer til å gjøre slutten av sesongen (og serien) fantastisk spennende. Som nevnt her; Jack på hevntokt på ordre fra CTU-sjef Chloe som gir han full tillit og frie tøyler er en mesterlig oppskrift på det jeg tror blir en brakslutt. Og samme hvor trist det er at hovedkarakterer man liker godt blir borte, så er det viktig for seriens fremgang, spesielt nå som vi er inne i siste sesong. Og dermed får vi heller ikke klisjé-slutten med lykkelige Jack & Renee som man kanskje fryktet (og noen kanskje håpet på). Like greit syns jeg.

 

Og Charles Logan tilbake er bare fantastisk, en av de beste og mest komplekse karakterene i serien, elsker at han blander seg inn nok en gang.

Lenke til kommentar

Presidenten Taylor bør jo nå skjønne at det er lurest å høre på Jack... Selv hun burde jo vite at før eller siden vil det komme ut at russerne står bak, i tillegg til at hun visste om det. Og da tror jeg nok Taylor har mistet all tillit til de fleste, i tillegg til at fredsavtalen går i dass. Men det var vel like greit for oss seere dette... De har i hvert fall lagt opp til noe sinnsyk action fremover.

 

Ingenting er som 24, selv ikke Entourage :)

Lenke til kommentar

Digga når Chloe sier at presidenten er på vei og vil snakke med han, så sier han bare "fine". Hoho. :D Vi ser vel alle hvilken retning dette kommer til å ta. Taylor innser nok til slutt at hu har gjort en tabbe. Får et par episoder nå der Jack går solo, så kommer han inn i varmen igjen etterhvert.

Lenke til kommentar

Bra episode i dag, dog har det vært litt lite action i det siste. Jeg merker hele tiden at ting bygger seg opp, og neste episode kommer nok til å være en hvor Jack går Rambo. Det kan bli spennende, men jeg lurer på hvordan fredsavtalen absolutt ikke skal gå i dass nå. Den ser jo ut til å være dødsdømt sammen med en hel haug russere. Gleder meg til neste uke :wee:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...