Gå til innhold

24-tråden (opprinnelig for sesong 8.)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har det vært brukt EMP før i 24? Er veldig usikker på det.

Ja, i sesong 4:

 

Jack found the room containing the EMP and disabled the three guards. Using one of the guard's passcards, Jack entered the room and saw that the EMP was fully charged. He pushed against the heavy metal door to the safety chamber and tried to close it. The door began to move slowly, but the EMP detonated before the chamber could close completely.

 

Jackemp.jpg

Lenke til kommentar

Veldig fet episode!

 

Men ærlig talt, hvilken parole officer gidder være på jobb så sent om natta og legge så mye sjel i arbeidet sitt? Det er så ufattelig lite troverdig.Her kommer han brasende inn med den ene "rettigheten" etter den andre, det funker veldig dårlig siden ctu er i en slik krise. Det blir bare dumt, viss han da ikke er noe mer enn en parole officer. Ganske slitsomt sideplot, ellers har jeg fint lite å utsette på sesongen.

Lenke til kommentar

Veldig fet episode!

 

Men ærlig talt, hvilken parole officer gidder være på jobb så sent om natta og legge så mye sjel i arbeidet sitt? Det er så ufattelig lite troverdig.Her kommer han brasende inn med den ene "rettigheten" etter den andre, det funker veldig dårlig siden ctu er i en slik krise. Det blir bare dumt, viss han da ikke er noe mer enn en parole officer. Ganske slitsomt sideplot, ellers har jeg fint lite å utsette på sesongen.

 

enig

 

EDIT:

 

ops, det blei dobbelpost

Endret av Noiz
Lenke til kommentar

lost og 24 er jo genialt :D

men ja enig med det sideplottet med parole officeren er litt lite troverdig, men allikevel det tilfører ekstra spenning, men føler denne sesongen har vært forrykende spennende fra a til å. Når sesongen er ferdig skal jeg gå gjennom alle sesongene og se hvordan ting har forbedret seg(så første sesong etter fjorårets sesong og fjorårets var endel hakk bedre faktisk ^^)

Lenke til kommentar

SPOILERADVARSEL - EPISODE S08E13

 

ENDELIG ble det klart hvorfor Dana var sentral. En ny muldvarp i CTU, kreativt, hvorfor har de ikke tenkt på det i de tidligere sesongene?

 

Var ellers overbevist om at bare Jack og Cole ville overleve når bilen kræsjet inn i containeren. Skjønner egentlig ikke hvorfor jeg synes det er så underholdende når det samtidig er såpass forutsigbart. :p

Lenke til kommentar

Første gangen jeg har faktisk følt at det ble litt for mye av det samme ja kanskje. Men tror ikke sesongen kommer til å bli dårligere utover pga. det heller. Men må nesten si at jeg var jævlig glad at hun bare tok han jævla irriterende parole officer fyren ned og ble kvitt av han. Måten vi finner ut at hun er muldvarp er egentlig for "low-key" i forhold til tidligere sesonger, og det var kanskje litt synd. Men ja, vi får nå se hvordan det går videre. Ikke den beste episoden overall nei.

 

Chloe var gøy da... :)

Endret av tc47
Lenke til kommentar

Muldvarp ja, det hadde vi aldri gjettet :p Men det var jo greit å få det avklart slik den "sidestoryen" fikk litt mer futt. Og nei, jeg kommer ikke til å savne parole officeren, for en ufattelig irriterende fyr. Men nå det er sagt, selv om vi har sett dette før med muldvarp, og at det i seg selv ikke var noen bombe med tanke på hvordan 24 er oppbygd, var det jo litt overraskende alikevel. Irriterende at de alltid dreper personene er med Jack ut på eventyr, slik som de to som satt bak i bilen. Likte spesielt godt Owen. Freddy Prince klarer seg bra, og alt i alt, en flott episode synes jeg. Chloe kicka jo litt ass også.

Endret av Crispin
Lenke til kommentar

Ja, forsovet en grei episode. Jack må jo bare være invincible, han har jo blitt torturert, stukket med kniv og nå skutt så ganger i brystet(selv om han har vest) at han antagelig ville ha fått en kollapsa lunge men tipper at i neste episode er han i toppform og løper igjen. I verste tilfelle spør han kanskje om en adrenalin sprøyte for å booste seg opp litt.

 

Ellers, ja synd at de 2 "kidsa" på teamet til Jack og Cole døde, men forventa det nesten når han ene løp ut for å redde han andre når det var en åpenbar felle. Han skjøt jo bare "wounding shots" for å lokke de andre ut så han kunne drepe de. (Kanskje en smule kopiert fra Full Metal Jacket?)

 

Når det kommer til Parole Officeren eller "tilsynsvakten" til Kevin så er det neppe det han er. Jeg må si det at når han først dukka opp så var teorien min at han var faren til Kevin. Begge ligner i utseende og begge ser like shabby ut og begge ser ut som de vokste opp i det samme hølet. Nå er jeg ikke helt sikker lenger. Virker som han var innstilt på å få informasjon og hadde planlagt besøket sitt til CTU men så klart alltid en mulighet.

 

Terroristene derimot gjorde det ok i denne episoden. Ikke bra, ikke great men ok. Tenkte litt når de pressa seg inn i den taxien på slutten av episoden at det hadde vært litt fett om de spilte litt sånn indisk/pakistansk musikk på anlegget som var standard i filmer for noen år siden når "the evil muslim terrorists" satt seg inn i bilen og kjørte avgårde hehe.

 

Alt i alt en ok episode. Karakter 3.9/10

Lenke til kommentar

Det var som jeg trodde, Dana ville utnytte EMP'en og kvitte seg med fyren i mørket. Men hadde ikke forutsett at hun var dirty agent. At bare Jack og Cole overlevde er standard, de som ikke er viktige blir som oftest tatt livet av, egentlig sitter jeg bare og kjeder meg gjennom hele døds-scenen som ofte kan bli for lang. Blir spennende å se hva som skjer i neste episode. Dana finner vel ut en god unnskyldning om at han parole-officeren måtte gå og hadde viktigere ting å ta seg av.

Lenke til kommentar

Ingen bombe at Dana var "on the dirty side" Men jeg håpet jo at når parole kødden var borte så ble det mindre fokus på Dana...men den gang ei sa Tordenskjold. Kan ikke noe for det, men Dana kunne jeg fint klart meg uten så langt i hvertfall. Trist at hun fremdeles skal være mye i fokus vil jeg tro :(

 

Ellers var det en grei episode

Lenke til kommentar

Jeg venta meg faktisk ikke at Dana var muldvarp, men er enig med noen andre her om at det kunne blitt avslørt på en helt annen måte enn det det ble. For øvrig så har også jeg blitt mer og mer "glad" i Renee. Liker henne helt klart mye bedre nå enn det jeg gjorde i starten av forrige sesong hvor hun absolutt skulle følge boka. :p

 

Kjempe underholdene episode, blir spennende å se hva som kommer neste mandag/tirsdag. :p

 

Ps. noen andre som glaner på CSI miami (USA sendinger) som fikk med seg at kona til President Hassan var med i denne ukas episode? :p

Lenke til kommentar

Ps. noen andre som glaner på CSI miami (USA sendinger) som fikk med seg at kona til President Hassan var med i denne ukas episode? :p

 

Har sett henne noe annet sted også nylig, uansett har jeg ikke sett CSI Miami siden Los Angeles-episoden, der hvor Michael Madsen som skal gjestespille på 24 denne sesongen er med.

Lenke til kommentar

Nice episode i dag, men ikke like bra som forrige (den var syk). Jeg har alltid digga Chloe, men denne gangen satt jeg med et digert glis. Skulle aldri tro jeg ville se noe sånt, men hun har vært i gunfire før (hvis jeg husker riktig og ikke forveksler henne nå). Dana som muldvarp var artig, kan bli en morsom twist etterhvert. Dog var det herlig å se Renee igjen, hun bare vokser på meg. Godt å se at hun kommer og redder dagen. Også litt morsomt da han ene terroristen gjenkjente Jack :wee: Gleder meg til neste uke, for jeg aner ikke hva som vil skje nå (klarer ikke å komme på noen fornuftig teori heller).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...