Gå til innhold

24-tråden (opprinnelig for sesong 8.)


Anbefalte innlegg

Så fire på rappen og sesongen har startet ganske bra. Høydepunktet var Jack's hardtslående øksehogg mot de to russiske bandittene i første episode.

 

Haha dette må jeg si har vært høydepunktet i de 4 episodene til nå også. Bortsett fra Renee sitt utbrudd og. Det var virkelig velplassert det slaget til Jack.

 

Hater sånne karakterer som Dana, veldig mye fokusering på privatlivet til en person vi egentlig ikke bryr oss om. Eller har enda fått tid til å like.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg håper bare at Dana's uinteressante seksualliv har betydning for hovedplottet, i og med at de legger såpass mye vekt på det. :ermm:

Det har det sikkert. Visst ikke så ser heller ikke jeg vitsen med at vi skal få vite så mye om hva som foregår på sidelinja

 

Ingen som lurer på hva han truer med å fortelle om hun ignorerer ham? (vet at det ekte navnet, men ikke mer..)

Lenke til kommentar
Jeg håper bare at Dana's uinteressante seksualliv har betydning for hovedplottet, i og med at de legger såpass mye vekt på det. :ermm:

Det har det sikkert. Visst ikke så ser heller ikke jeg vitsen med at vi skal få vite så mye om hva som foregår på sidelinja

 

Ingen som lurer på hva han truer med å fortelle om hun ignorerer ham? (vet at det ekte navnet, men ikke mer..)

 

Jep tipper hun har en eller annen spesiell fortid. Enten noe hun har gjort, eller noe med hva slags menneske hun har vært. Garantert noe kriminelt.

Lenke til kommentar

Jeg tipper vi ender opp med en veldig lik, eller i det minste lik tvist som med Lynn McGill fra sesong 5.

 

Jeg elsker 24 fortsatt, og synes det var en knall sesongstart, men når det er sagt, så må jeg si at det er lett å se at en del re resirkulert plott, grovt sett. Dana og Lynn har og hadde problemer med familie eller venner utenfor CTU, Jack lever et rolig liv som sivil i starten av sesongen, men blir dratt inn i action, selv om han egentlig ikke vil det. Chloe og Jack er de eneste som egentlig ser hva som skjer, Jack prøver flere ganger å komme seg unna kaoset og være med familien, men føler et ansvar, sjefen for CTU er en drittsekk, som Jack må jobbe rundt, en mannlig IT-analytiker med mer selvsikkerhet enn Ronaldo, 10 konspirasjoner inni hverandre, skrelles som en løk gjennom sesongen osv.

 

Men for all del, det funker, og la oss håpe nivået er så høyt som det har vært hittil. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jaja, har jo hørt det der før mange ganger. Men 24 har alltid hatt såpass mye kvalitet at det har skapt spenning gjennom alle sesongene. (viss unntak når det gjelder s6 ja men) Slutter aldri å være spennende samtidig som det er action packed, og så lenge det gjenstår så kan det gjerne være 2 sesonger til etter denne her for min del.

Lenke til kommentar

Imponerende arbeidstempo hos CTU. 12 minutter inn i episoden lanseres idéen om å hente inn Renée. 45 minutters tid senere har hun allerede ankommet med helikopter, takket ja til å gå undercover, briefet CTU-gjengen og reist ut på oppdrag med Jack hvorpå hun finner det for godt å fjerne en tommel. Underholdningen er fremdeles på topp :O)

Lenke til kommentar
Hehe, sånn har det vel alltid vært med 24, alt blir ikke like realistsisk med tanke på tiden.

Sånn ang. CTU så tror jeg ikke jeg liker det nye helt enda, gamle CTU var bedre!

 

Jeg savner sprøyte-torturen til CTU LA, og ble litt skuffet når CTU NY bare brukte løgndetektor. Men Obama har jo gått ut å sagt at han er i mot tortur, er nok derfor Fox endret litt på tradisjonen i 24.

 

Men når er vi jo bare 4 episoder inne i sesongen, og mye kan endre seg. Uansett får vi nok en god dose tortur fra Bauer og Renée. :)

Lenke til kommentar
Det var jo forfriskende å se CTU ikke ty til tortur med en gang de fikk inn en mistenkt. Tror det har mer med hendelsene i forrige sesong å gjøre enn at Obama er blitt President.

 

Du har nok rett i det. :) Men CTU NY har nok flere avhørspakker, hvor løgndetektor er en av dem. Blir morsomt å se hva som skjer videre.

Lenke til kommentar
Hater sånne karakterer som Dana, veldig mye fokusering på privatlivet til en person vi egentlig ikke bryr oss om. Eller har enda fått tid til å like.

Hvordan kan du hate starbucks? D=

 

 

Men jeg må si meg enig i de fleste her, veldig bra det økse-anngrepet :D

 

Men selvfølgelig, en klassisk 24 oppbygning av spenningen og generelt handlingen.

Lenke til kommentar
Hehe, sånn har det vel alltid vært med 24, alt blir ikke like realistsisk med tanke på tiden.

Sånn ang. CTU så tror jeg ikke jeg liker det nye helt enda, gamle CTU var bedre!

 

Jeg savner sprøyte-torturen til CTU LA, og ble litt skuffet når CTU NY bare brukte løgndetektor. Men Obama har jo gått ut å sagt at han er i mot tortur, er nok derfor Fox endret litt på tradisjonen i 24.

 

Men når er vi jo bare 4 episoder inne i sesongen, og mye kan endre seg. Uansett får vi nok en god dose tortur fra Bauer og Renée. :)

 

Greit nok at tortur ikke er helt godtatt i den virkelige verden, men på en TV-serie..? I virkeligheten er det vel bare vann, eller ingenting..

 

Men håper heller Jack får avhørt noen.. mye gøyere å se på det en han kjedelige CTU-sjefen..

Lenke til kommentar

Synes dette var en veldig bra start. I hvert fall de tre første og halve den fjerde. Er ikke helt sikker på hva jeg synes om at Renee kom tilbake. Litt av luften gikk ut av spenningen synes jeg når hun kom.

 

Men igjen kan det godt være planlagt. Holde spenningen oppe gjennom de tre første episodene og så coole litt ned før det blir en uke mellom hver episode.....

 

Likte skurken da.......Ubåtkapteinen fra "Das Boot" (Jürgen Prochnow)

 

Mange gode folk med. Liker også både Freddie Prinz jr. (Ortiz) og Mylkelti Williamson (Hastings)

 

Og så vakre Dana da......(Starbucks)

 

Gleder meg mye til neste uke....:-)

Lenke til kommentar

Rå sesongstart, og jeg liker den nye Renee. Ikke spør hva som er galt med meg :p. Skjer med å kutte tommelen av folk? Beklager ordbruken, men den scenen der var av fy faen i helvete-sorten...

 

Jeg synes alle karakterene virker spennende hittil, spesielt scenene med Jack og barnebarnet var forfriskende. Godt å se at Hastings ikke er en dust som ikke ser verdien med Chloe. Skjønner ikke helt greia med Dana Walsh, hun er helt grei liksom... men den nye Renee er så sykt rå.

Endret av Working Class Hero'
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...