Gå til innhold

Skjermkort for videoredigering - trenger litt hjelp.


t-vs

Anbefalte innlegg

Jeg er ute etter et skjermkort som egner seg til videoredigering. Det bør kunne spise det meste av formater, men viktig at det er spesielt godt egnet redigering av hd-materiale. Prisklasse 0 - 4000,-.

 

Det skal være pci-e og sitte på et Asus P6T hovedkort, med en i7-950 prosessor og 6gb ram installert.

 

Jeg er helt blank på hva jeg bør se etter av spesifikasjoner og oppsett, og tar takknemlig imot tips og råd om gode kjøp og hva som bør styres unna. Skriv gjerne litt utfyllende om kortene. Er f.eks sli \ crossfire noe å satse på med tanke på pris vs ytelse?

 

Kortet skal overhodet ikke kjøres på spill, så et kort som er godt nok til redigering, og som har de nødvendige tilkoblingene og egenskapene som dekker det formålet, holder

Er et kort til 1000,- tilstrekkelig, så er ingenting bedre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

 

For video redigering, så finnes det spesialkontruerte kort, med forskjellige inn-/utganger til analoge monitorer osv. Disse pleier å koste relativt mye. Ytelsesmessig, så er det såvidt meg bekjent liten sammenheng mellom 3D spill-ytelse og ytelse ved videoredigering, da det vel mest er CPU'en i PC'en som tar seg av den jobben. Er nok liten vits å satse på SLI eller Crossfire.

Nvidia sine video spesifike kort, tilhører Quadro serien, og har "SDI" som en det av navnet (Serial Digital Interface). Dette er riktignok kort til profesjonell bruk, og koster deretter (legg til en null etter max prisen din, og du begynner å nærme deg).

Det er nok antakelig bedre å gå for et rimelig skjermkort, av omtrent ha som helst slags type, og i tillegg kjøpe et video-capture kort.

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=361904

Burde gi deg det du trenger av inn- og utganger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...