PulZ Skrevet 27. mai 2003 Del Skrevet 27. mai 2003 For en stund siden så kjøpte jeg en mp3 spiller hos multicom.no, for en stund siden begynte den å fuske så jeg sendte den inn. Har fått svar tilbake fra multicom.no at mp3 spilleren er sendt tilbake til leverandøren for "bytte"..... Har havnet i en god del sånne situasjoner før, om lang retur tid av varer, og har følelse at dette blir enda en av dem. Hva sier kjøpsloven om dette egentlig, hvilke krav har jeg ? :-? Tips motas med glede Lenke til kommentar
TRS Skrevet 27. mai 2003 Del Skrevet 27. mai 2003 du har jo krav på en ny selvfølgelig, men hvorvidt leverandøren til Multicom bruker lang tid er jo ikke Multicom's feil........og i dette tilfellet gjorde jo multicom rett i at de sender den inn og får byttet den (dersom de ikke hadde den inne selv) Lenke til kommentar
veggiss Skrevet 27. mai 2003 Del Skrevet 27. mai 2003 du har krav på å få låne et tilsvarende produkt hvis reparasjonen tar lenger enn 7 arbeidsdager. du kan også velge å ikke få produktet reparert, men i stedet få en ny. heving av kjøpet kan du ikke få gjort sånn helt uten videre, med mindre selger bruker unødvendig lang tid på å skaffe deg ny vare, eller ikke gir deg en tilsvarende lånevare. www.lovdata.no <-- mye bra der. Lenke til kommentar
TRS Skrevet 27. mai 2003 Del Skrevet 27. mai 2003 ah, takker for oppklaring......../me legger lovdata til i bookmarks Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 28. mai 2003 Del Skrevet 28. mai 2003 du har krav på å få låne et tilsvarende produkt hvis reparasjonen tar lenger enn 7 arbeidsdager. du kan også velge å ikke få produktet reparert, men i stedet få en ny. heving av kjøpet kan du ikke få gjort sånn helt uten videre, med mindre selger bruker unødvendig lang tid på å skaffe deg ny vare, eller ikke gir deg en tilsvarende lånevare. www.lovdata.no <-- mye bra der. Men det står også at dette ikke gjelder, hvis det skulle påføre selger en "urimelig kostnad". Desverre definerer ikke loven hva en "urimelig kostnad" er, så da blir det opp til hver enkelt selger å bestemme det. Du kan sikkert banne deg gul og blå at Multicom definerer sende deg ny som låneprodukt blir definert som dette. Porto begge veier + verditap .. åjoda ... dette blir sett på som en urimelig kostnad. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå