Substitute Skrevet 30. november 2009 Del Skrevet 30. november 2009 Når jeg overfører utklippede objekter fra Photoshop CS4 til Microsoft Powerpoint 2007 så får de automatisk hvit bakgrunn. Jeg ønsker at de ikke skal ha bakgrunn i det hele tatt, bare være utklippet med den formen de har i Photoshop. Der har de ikke bakgrunn. Er dette mulig, eller må jeg klippe vekk bakgrunnen på nytt i Powerpoint. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 30. november 2009 Del Skrevet 30. november 2009 Du må vel lagre de i jpg for å ta det inn i PP kanskje. Når jeg gjorde dette for flere år siden, la jeg bilder/objekter på en bakgrunn med nøyaktig samme farge som jeg hadde valgt som bakgrunns-farge på PP-siden. RandiA Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 30. november 2009 Del Skrevet 30. november 2009 JPEG er eit dårleg val, då det ikkje har støtte for alfakanal. Etter å ha fjerna bakgrunnen e.l. i PS, slik at det berre er objektet som er synleg i PS, på grårutete bakgrunn (som tyder at det ikkje er nokon bakgrunn, eller at den er gjennomsiktig), prøv å lagre som PNG og legg den fila inn i PP. Lenke til kommentar
Substitute Skrevet 1. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2009 JPEG er eit dårleg val, då det ikkje har støtte for alfakanal. Etter å ha fjerna bakgrunnen e.l. i PS, slik at det berre er objektet som er synleg i PS, på grårutete bakgrunn (som tyder at det ikkje er nokon bakgrunn, eller at den er gjennomsiktig), prøv å lagre som PNG og legg den fila inn i PP. Det funka det. Der redda du mange arbeidstimer. Tusen takk Lenke til kommentar
Inc Skrevet 1. desember 2009 Del Skrevet 1. desember 2009 (endret) JPEG er eit dårleg val, då det ikkje har støtte for alfakanal. Etter å ha fjerna bakgrunnen e.l. i PS, slik at det berre er objektet som er synleg i PS, på grårutete bakgrunn (som tyder at det ikkje er nokon bakgrunn, eller at den er gjennomsiktig), prøv å lagre som PNG og legg den fila inn i PP. .Gif funker vel også? Men ikke i like god kvalitet. Mtp liten filstørrelse Endret 1. desember 2009 av Inc Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 1. desember 2009 Del Skrevet 1. desember 2009 GIF fungerer, men ikkje like bra. Der PNG har støtte for alfakanal, og dermed varierande grad av gjennomsiktigheit, kan GIF berre vere anten heilt ugjennomsiktig, eller heilt ugjennomsiktig. Og storleiken på filene har vel ikkje mykje å seie når dei skal brukast i ein Powerpoint-presentasjon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå