Gå til innhold

Tar nye fag - Hva skjer hvis jeg stryker? [VGS]

KoR

Anbefalte innlegg

Jeg tar for øyeblikket matte fra videregående, fordi jeg ikke tok det da jeg gikk på VGS...

Hvis jeg skulle stryke nå, hva skjer da? Vil jeg måtte ta opp denne eksamen igjen for å få gyldig vitnemål? Jeg har allerede gyldig vitnemål med generel studiekompetanse... Og hvis jeg skulle få en 2er, og så finne ut at jeg ikke vil søke på skole som trenger denne eksamen, kan jeg da velge å ikke ha den med på vitnemålet mitt? Som sagt, har nok fag og har gyldig vitnemål, tar bare nye fag, har ikke strøket fra VGS...

Takker for alle svar!

Mvh

Petter

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er den videregående skolen du fikk ditt første vitnemål hos, som skal skrive ut det nye. Det gamle vitnemålet er fremdeles gyldig, selv om du har fått et nytt. Når du skal søke opptak til studier, regner Samordna opptak ut poeng slik at det blir mest fordelaktig for deg. Jeg anbefaler deg å skaffe deg nytt vitnemål selv om du får så lav karakter at det trekker ned snittet ditt, fordi det er mulig å få realfagspoeng plusset på ditt beste karaktersnitt. Du taper altså ikke på å ta opp eller ta nye fag. :)

Lenke til kommentar
Det er den videregående skolen du fikk ditt første vitnemål hos, som skal skrive ut det nye. Det gamle vitnemålet er fremdeles gyldig, selv om du har fått et nytt. Når du skal søke opptak til studier, regner Samordna opptak ut poeng slik at det blir mest fordelaktig for deg. Jeg anbefaler deg å skaffe deg nytt vitnemål selv om du får så lav karakter at det trekker ned snittet ditt, fordi det er mulig å få realfagspoeng plusset på ditt beste karaktersnitt. Du taper altså ikke på å ta opp eller ta nye fag. :)

ok, så hvis jeg stryker, så har jeg fortsatt gyldig vitnemål? trodde før at det var sånn som på VGS.. hvis du stryker på eksamen på VGS må du ta opp faget før du har gyldig vitnemål...

Lenke til kommentar

ok, så hvis jeg stryker, så har jeg fortsatt gyldig vitnemål? trodde før at det var sånn som på VGS.. hvis du stryker på eksamen på VGS må du ta opp faget før du har gyldig vitnemål...

Du kan velge om den eksamenen du har tatt i det faget skal telle eller ei.

Lenke til kommentar

Du kan velge om den eksamenen du har tatt i det faget skal telle eller ei.

smud :D ble litt mindre press da gitt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...