Wattengård Skrevet 1. desember 2009 Del Skrevet 1. desember 2009 Jeg gjentar... Internettkabel? Internettsplitter? O_ô Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 1. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2009 Om du er så trangsynt at du ikkje forstår at det er snakk om en ethernet kabel er du sikkert ikke mye til hjelp. Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 1. desember 2009 Del Skrevet 1. desember 2009 Første steg i å få slutt på all forvirringa er å få rett navn på alt. Ethernetkabel, TP-kabel eller bare nettverkskabel er alle bedre enn Internettkabel... Og jeg må si jeg er litt spent på hva det er vedkommende egentlig har kjøpt... -C- Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 1. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2009 Det var dog bare du som ble "forvirret". Jeg kjøpte en usb wifi mottaker. Som jeg nevnte i en tidligere post. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 1. desember 2009 Del Skrevet 1. desember 2009 (endret) Det var dog bare du som ble "forvirret".Jeg kjøpte en usb wifi mottaker. Som jeg nevnte i en tidligere post. en USB wifi mottaker?!? sikker på at det var det du egentlig skulle ha? det er mulig å sette det opp til å funke, men en trådløs router er vel egentlig det du burde hatt, spesiellt med tanke på dine data-kunskaper. det du har kjøpt er i utgangspunktet en sak du putter inn i pc`n så den kan snakke med trådløs router, selv om det kan settes opp til å funke på andre måter. ChristianW: så vidt jeg ser var det bare du som ble forvirret av internettkabel... Endret 1. desember 2009 av aklla Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 Skal du ha nettverk i de to andre via HTPC med WLAN, så må den ha to nettverkskort som du setter opp i virtuell-bridge. Tror forslaget om å bruke en switch var den beste løsningen. Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 Ler meg skakk av denne tråden. Det helt åpenbare og enkleste metoden for å dele nettet slik som TS vil er med en Switch, noe annet er bare helt sinnssykt innviklet og vanvittig unødvendig. Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 leke litt altmulig mann så kan du dele en kabel i 2x 10mbit og en 100mbit. ikke optimalt men har oppnådd bruke en kabel Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 Jeg ble ikke forvirret, men noen begynte å snakke om å splitte en kabel i tre utganger og mye rart forskjellig. Svaret er ganske enkelt, som nevnt, å enten gjøre det trådet med en svitsj. Eller å gjøre det trådløst med en bro. Vet D-Link selger en 802.11n dedikert bro med 4 porter. -C- Lenke til kommentar
Lego Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 Ståle har ikke missforstått. OK, da trenger du bare Ståles dings i begge ender av nettverkskabelen din, pluss en nettverksswitch i begge ender, pluss ymse nettverkskabler Morsomste tråden jeg har lest på lenge, genialt svar! Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 2. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2009 Nei jeg har en ethernet kabel til xboxen, trådløs mottaker på htpcen og når jeg en gang i året har bruk for internett på blu-ray spilleren bruker jeg kabelen som er i xboxen. Det eneste jeg lurte på til å begynne med var om kavbelen som er der fra før kan "deles opp" i tre med en enkel splitter, noe som kunne gitt 2 mulige svar: Ja og nei. Jeg har ikke lyst å ha en switch stående i tv benken. Om dere har lyst å fortsette å balle med vitenskap innen nettverksdeling må dere gjerne gjøre det men for min del er saken løst. Lenke til kommentar
Snabel Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 Tråden er helt latterlig - burde vært stengt av en moderator for lengst! Snabelen Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 Hvis det holder med 100Mbit i xboxen og blåspilleren så kan du benytte en splitter i begge ender. Og fortsette å benytte trådløst på HTPC. Men det avsluttende svaret ditt der var det du burde åpnet tråden med. Da kunne du fått veldig greie svar med en gang. For 2-veis splitt er ikke noe problem. -C- Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 (endret) Man bruker vell ikke trådløst nett på en HTPC gjør man vell? Å herregud tror noen må lese noen meget grunnleggende bøker om hastigheter. Okei da. Skal forklare grunnen til mitt utsagn. Det kjenner seg at de fleste ikke har 802.11n nettverk, noe som betyr at de har 802.11g (høyst sannsynlig) noe som overfører max 54mbit/s. HD materiale og annet streames med ca 45 til 135mbit/s. Jeg tviler sterkt på at du får til å streame 45mbit/s med 802.11g standarden. Jeg klarer det ikke selv med 802.11N og 300mbit/s, routeren er 50cm fra ps3'en. Endret 2. desember 2009 av iNeo Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 2. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2009 Jeg skal ikke streame 45 mbit/s med 802.11g standarden hva nå det må bety. Kan hende jeg tar litt hardt i når jeg sier htpc, da den bare skal brukes til å spille av musikk og film på en vanlig tv, samt surfing, og ALT av filer skal ligge på den interne harddisken (i nødstilfeller ekstern hdd) Må bare beklage at jeg ikke er så nerd at jeg ikke har lest noen bøker om hastigheter. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 drit i hastigheter, trådløst holder antagelig lenge for deg har selv trådløst på min HTPC, uten at det er noe problem, streaming av HD-filmer funker ikke, men det har jeg ikke behov for heller. Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 45-135Mbit/s? Hva i huleste er det du raller om? BluRay er spesifisert til max 54Mbit/s total overføring. Hvorav kun 48Mbit/s er for Audio/Video. Noe som fint lar seg overføre via 802.11n. Når vi i tillegg legger til at de fleste kanskje ikke streamer Blu-ray i det hele tatt, men ofte en rekomprimert scene-release, så tror jeg ikke problemet er så veldig stort. 802.11g kan nok derimot være et problem, men her fins det også proprietære "boost"-teknologier hvis både sender og mottaker er av samme merke, noe som kan gi deg opptil 108Mbit/s teoretisk overføring; ca 30-40Mbit/s praktisk hastighet. Ikke nokk for toppspekkede Blu-ray rips, men nok til rekomprimert og dvd. Tror _noen_ må sette opp nettverket sitt på nytt... -C- Lenke til kommentar
aklla Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 45-135Mbit/s? Hva i huleste er det du raller om? BluRay er spesifisert til max 54Mbit/s total overføring. Hvorav kun 48Mbit/s er for Audio/Video. Noe som fint lar seg overføre via 802.11n. Når vi i tillegg legger til at de fleste kanskje ikke streamer Blu-ray i det hele tatt, men ofte en rekomprimert scene-release, så tror jeg ikke problemet er så veldig stort. 802.11g kan nok derimot være et problem, men her fins det også proprietære "boost"-teknologier hvis både sender og mottaker er av samme merke, noe som kan gi deg opptil 108Mbit/s teoretisk overføring; ca 30-40Mbit/s praktisk hastighet. Ikke nokk for toppspekkede Blu-ray rips, men nok til rekomprimert og dvd. Tror _noen_ må sette opp nettverket sitt på nytt... -C- meg som måtte sette opp nettverket? tviler på det ja, duger for mitt bruk, at jeg ikke har optimal overføring på nettverket mitt hjemme kunne jeg ikke brydd meg mindre om, det funker og er raskt nok. tror _noen_ er for opptatt av hastigheter på intern-nettet hjemme Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Jeg reagerte forsåvidt bare på at du så bastant bemerket at hd-materiale hadde opptil 135Mbit/s bitrate, samt at man bare kunne glemme å kjøre trådløst på en htpc. Samt at du bemerket at du ikke får til å streame HD fra din pc til din PS3, noe som faktisk skyldes at PS3 bare har 802.11g, og at ruteren din er "n" hjelper vel ikke mye på det... -C- Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Jeg reagerte forsåvidt bare på at du så bastant bemerket at hd-materiale hadde opptil 135Mbit/s bitrate, samt at man bare kunne glemme å kjøre trådløst på en htpc. Samt at du bemerket at du ikke får til å streame HD fra din pc til din PS3, noe som faktisk skyldes at PS3 bare har 802.11g, og at ruteren din er "n" hjelper vel ikke mye på det... -C- Stemmer det, tenkte ikke på det. Og 1920x1080 i 60fps = maks 135Mbit/s. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå