Peat Skrevet 27. mai 2003 Del Skrevet 27. mai 2003 Er'e noen som veit åss'n man kan brenne en CD slik at alt som heter DATA-TRACK ikke synes som et eget spor i CD-spiller'n (f.eks Mixed Mode i Nero)? Hvis jeg f.eks brenner en cd med 15 låter, viser cd-spiller'n 16...data track som nr. 1... Mange original CD'r man kjøper i butikker (f.eks Goliath Tour 2002, Live at Goliath 8 osv...) har video på CD'n, men som ikke vises i Cd-spiller'n ... jeg har prøvd å brenne "på samme måte" som dem (legge alt annet enn musikk i en skjult mappe) også brenne det...men neida... anyone that knows?!?! -Peat Lenke til kommentar
epsil Skrevet 27. mai 2003 Del Skrevet 27. mai 2003 Dette gjøres ved å lage en flerøkts-CD-ROM (multisession CD) med musikken i den første økten og dataene i den andre. En vanlig CD-spiller ser kun den første økten og vil bare spille av sporene i denne, mens en CD-ROM-stasjon vil skumme gjennom alle øktene og bruke TOC-en (innholdsfortegnelsen) i den siste økten, som ikke inneholder noen referanser til musikken på CD-en. Da jeg drev på med dette fantes det øyensynlig ikke støtte for flerøkts-musikk-CD-er i Nero, så jeg benyttet i stedet Easy CD Creator til å brenne en åpen flerøkts-CD med all musikken i én økt. Dataene kunne så brennes etterpå i en eller flere dataøkter på den samme CD-en (som for øvrig også kunne lukkes i denne prosessen), både med Easy CD Creator og Nero. Siden den gang har følgende instruksjoner blitt lagt til i det nettbaserte hjelpesystemet til Nero: If you do not need the additional information as shown under (***) but just want to burn a CD on which the last track is a data track and all previous ones in contrast are audio tracks, then you can create a sort of "CD-Extra for the porr". To do so, please proceed as follows: and burn on an emtpy CD with the following settings:In the register card burn in the field behind burning method remove the tick marking Disk-At-Once so that you can burn in TAO (Track-At-Once) mode. In the register card burn in the field CD fixation also remove the tick. [*]Then select CD-ROM (ISO) and burn on the smae CD with the following setting: In the register card File options set the format Mode 2/XA . Har ikke testet dette, men det burde fungere! Lenke til kommentar
Peat Skrevet 27. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2003 Nyyyydelig!! Hjertelig takk! (første gang jeg får så jævli bra svar som faktisk løser problemet... ) -Peat Lenke til kommentar
Peat Skrevet 27. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2003 Nyyyydelig!! Hjertelig takk! (første gang jeg får så jævli bra svar som faktisk løser problemet... ) -Peat Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå