athos Skrevet 26. januar 2002 Del Skrevet 26. januar 2002 Da jeg kjøpte det nye kabinettet for en stund tilbake så jeg hvor enkelt det var og montere ting på det... Men når jeg satt på hoved-kortet(asusA7A266) løsnet jeg de skruene som hovedkortet egentlig skulle ligge oppå og så skrus på... Det endte med at hovedkortet stod skeivt og PCIogAGP korta stod litt skrått og ikke helt neddi slusene... Jeg trodde jeg kunne leve med det... Men det viste seg at Lyd-Kortet ikke fungerte, og jeg tenkte ikke over at det var at det ikke var pressa godt nok neddi... Jeg tok initiativ etter et par måndeder med MONO-Lyd og åpna kabinettet og starta helt fra utgangs possisjon med alle skruer sånn som dem lå... Nå fant jeg endelig ut hva som var feilen med at hovedkortet stod skeivt... Jeg fiksa på det og nå står alt fast skrudd og jeg fikk STEREO lyd og alt funka bra... (Testa kortet på skrivebordet) Nå monterte jeg alt inn i Kabinettet... Og da skjedde det som nå er problemet mitt.... Når jeg kobla alt på plass ville ikke maskinen starte når jeg kobla til ledningene til VPANEL, PW SWITCH, RS SWITCH, og alle de små ledningene er på plass... Jeg har prøvd alle slags muligeter... Men maskinen ville ikke starte... Jeg så på Lys-Dioden at ATX-Kortet(asusA7A266) fikk strøm... Jeg tenkte meg litt om, og kortslutta alle slags mulig måter på VPANELET (Der alle de små ledningene sitter,[speaker, HDD-Led, PWR-Led, RS switch, Pwr switch] osv.) Pluselig kom jeg over noen PINS som gjorde at maskinen starta... Helt merkelig... Men nå går maskinen jævlig treigt... Mp3 Hakker når jeg spiller dem, maskinen er helt phucka... Selvom alt funker så er det noe som er gærnt... Hvorfor vil ikke maskinen lytte til POWER SWITCH og RESET SWITCH??!?!?!? Hva kan jeg ha ødelagt ved å kortslutte PINS? I bios hakker det når jeg flytter meg fra meny til meny... Hvorfor det? Har jeg hærpa noen komponenter? PS: Det gnistrer på PINS'ene hver gang jeg kort slutter... Jeg gjør det med en kobber tråd som er isolert... Takk for hjelpa, mvh Haakon :wink: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå