kaian Skrevet 5. desember 2009 Del Skrevet 5. desember 2009 Snikkar'n: Du burde bytte rekkefølge på "nødvendigvis" og "ikke" hvis du ikke synes det er greit at pedantiske språknerder som oss kniser litt Jeg er nokså sikker på at den ordrekkefølgen er som den er med hensikt. De fleste av oss burde bruke den mesteparten av tida... :o) Lenke til kommentar
Anew Skrevet 5. desember 2009 Del Skrevet 5. desember 2009 Snikkar'n: Du burde bytte rekkefølge på "nødvendigvis" og "ikke" hvis du ikke synes det er greit at pedantiske språknerder som oss kniser litt Jeg er nokså sikker på at den ordrekkefølgen er som den er med hensikt. De fleste av oss burde bruke den mesteparten av tida... :o) Nei. Med den ordstillingen som er nå, så sier Snekkern rett ut at han aldri kan ha rett - av nødvendighet. Og det syns han ikke er så farlig. Det han nok ønsker å si, er at ha ikke alltid har rett, og at han syns det er greit. De to utsagnene har altså motsatt betydning - det er knappest pedanteri (selv om man med litt velvilje selvsagt forstår hva han ønsker å si - den unskyldningen bruker 8-åringen min også). Lenke til kommentar
kaian Skrevet 5. desember 2009 Del Skrevet 5. desember 2009 Nei. Med den ordstillingen som er nå, så sier Snekkern rett ut at han aldri kan ha rett - av nødvendighet. Og det syns han ikke er så farlig. Det han nok ønsker å si, er at ha ikke alltid har rett, og at han syns det er greit. De to utsagnene har altså motsatt betydning *snipp* Jeg gikk ikke glipp av den, verken denne gangen eller da han la den inn, men jeg tror likevel det var hans intensjon, som en ironisk kommentar til hvordan forumposter tolkes og vris(?). Nå blir det spennende Snekkern: hva sier du? Lenke til kommentar
Tvetefoto Skrevet 5. desember 2009 Del Skrevet 5. desember 2009 Da Canon innrømte, og tilbakekalte 1D Mk III pga fokusfeil, var det en forumbruker her (navnet nevnes ikke, ei heller på pm) som ble så inn i hampen misfornøyd fordi Canon kompenserte med kun et "kjipt ubrukelig 2GB CF-kort" som "plaster på såret" fordi de brukte 3-4 uker på å reparere kameraet. Denne brukeren fant det sågar så dårlig at h*n byttet til Nikon D3 (tror jeg det var). Solgte alt sitt Canon-utstyr, og det var ikke akkurat plastikkoptikk som ble stampet vekk (Bl.a en EF 85 f/1,2L).Èn uke senere innrømte Nikon feil på samme kamera som nevnte bruker hadde kjøpt og måtte sende det inn til service. Noe som tok ca like lang tid. Forskjellen var at det ble ikke kompensert med så mye som et fnugg av minnekort. Denne brukeren ble altså fri for kamera i over to måneder fordi "the best of the best of the best" ikke var best likevel. Siden det er meg du referer til her må jeg nesten svare på denne.. Du siterer fælt feil her, Canon innrømte først ikke feilen i det heletatt, da de så reparerte det så ble det heller ikke bra.. Canon holdt fast på at det nå var så bra det skulle være og innrømte ikke at det fremdeles ikke var 100% bra. På denne tiden så var en stor del av min inntekt via min fotovirksomhet og jeg var avhengig av at utstyret virket. Så jeg kjøpte meg kamera nr to mens jeg ventet på at Canon skulle fixe på feilene sine (Nikon D300). Dette var på dette tidspunktet så sykt mye bedre at jeg bestemte meg for å gå til topps i nytt system. Satte så alt Canon tilsalgs og kjøpte D3, 14-24, 24-70, 70-200, 50 og 85mm + SB-800. Dette er det beste jeg noensinne har gjort i form av kjøp av utstyr. Så var det en firmware oppdatering Nikon slapp på D3 som det var noe feil med, jeg merket ikke noe til feilen.. Men Nikon gikk ut med en gang i media, beklaget og sa de kom med ny fw som skulle rette denne ila noen få dager. De holdt hva de lovet og jeg har fortsatt idag en kjærlighetsfølelse overfor Nikon.. For litt siden måtte jeg av personlige grunner selge alt utstyr... Så jeg har på nytt hatt mulighet til å bytte religion, men valgte på nytt det beste: NIKON I ettertid så har jeg fått innrømmelsen fra Canon: De sa: vi kunne jo ikke gå ut å innrømme dette offentlig, da hadde vi tapt altfor mye penger.. Så tenk dere om før dere bytter system når dere har det beste fra før ;o) Ståle Lenke til kommentar
Anew Skrevet 5. desember 2009 Del Skrevet 5. desember 2009 (endret) Jeg gikk ikke glipp av den, verken denne gangen eller da han la den inn, men jeg tror likevel det var hans intensjon, som en ironisk kommentar til hvordan forumposter tolkes og vris(?). Nå blir det spennende Snekkern: hva sier du? Det blir nok ikke så spennende. Han la det vel inn etter en lang og opphetet "diskusjon" med nå permbannede Gissan om fugle-foto? Å si "jeg har nok ikke alltid rett, men det er heller ikke så viktig for meg" kunne vært en "ironisk" kommentar på diskusjonsformen på nettfora - spesielt om det fra tid til annen ble vist i praksis. Å si "jeg har kan av nødvendighet aldri ha rett, men det er heller ikke så viktig for meg" er jo bare absurd...? Edit: jeg kan jo legge til at om utsagnet var "jeg har nødvendigvis ikke alltid rett...", så hadde det vært et krøkkete men i det minste meningsfylt forsøk på en ironisk kommentar á la den kaian fortolker. Endret 5. desember 2009 av Anew Lenke til kommentar
olar0701 Skrevet 5. desember 2009 Del Skrevet 5. desember 2009 Nå blir det vel litt mye "ordgyteri" her og kanskje litt tendenser til nedlatenhet? Har trådstarter kommet til noen konklusjon? Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 5. desember 2009 Del Skrevet 5. desember 2009 (endret) Snikkar'n: Du burde bytte rekkefølge på "nødvendigvis" og "ikke" hvis du ikke synes det er greit at pedantiske språknerder som oss kniser litt Jeg er nokså sikker på at den ordrekkefølgen er som den er med hensikt. De fleste av oss burde bruke den mesteparten av tida... :o) Nei. Med den ordstillingen som er nå, så sier Snekkern rett ut at han aldri kan ha rett - av nødvendighet. Og det syns han ikke er så farlig. Det han nok ønsker å si, er at ha ikke alltid har rett, og at han syns det er greit. De to utsagnene har altså motsatt betydning - det er knappest pedanteri (selv om man med litt velvilje selvsagt forstår hva han ønsker å si - den unskyldningen bruker 8-åringen min også). Eller så er det for at enkelte skal ha noe å kritisere, ble jo ille her på forumet om ikke noen skulle kunne"henges ut " , så kos dere . Det er dog intresangt å merke seg at personer som er optatt av andres feil ikke ser sine egne,men er mere optatt av å "henge ut " andre . Jeg siterer litt fra retningslinjene: Innlegg på forumet skal holdes i en høflig og saklig tone. Fokuser på sak og ikke person og diskuter anstendig. Merk spesielt følgende: Skrivefeil skal ikke påpekes i tråden. Send heller en vennlig pm til vedkommende. Flaming og andre former for personangrep er forbudt. (Flaming er fiendtlig og fornærmende dialog mellom to eller flere brukere på forumet. Å flame noen har som hensikt å angripe brukeren. Kjennetegn for flaming er at det er lite konstruktivt, har en uhøflig form og ofte går på person fremfor sak.) EDIT: Måtte rette en "skrivefeil" Endret 5. desember 2009 av Snekker`n Lenke til kommentar
TorVidle Skrevet 5. desember 2009 Del Skrevet 5. desember 2009 Nå blir det vel litt mye "ordgyteri" her og kanskje litt tendenser til nedlatenhet? Har trådstarter kommet til noen konklusjon? Tror trådstarter har rømt fra denne voksne barnehagen - noe som er forståelig. Tor Lenke til kommentar
fcuk_IT Skrevet 5. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2009 Sikkert, det blir smak og behag.Jeg likte det som det var Det kan jeg ikke fatte og begripe, bildet er jo helt åpenbart photoshoppet. Lenke til kommentar
fcuk_IT Skrevet 5. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2009 Nå blir det vel litt mye "ordgyteri" her og kanskje litt tendenser til nedlatenhet? Har trådstarter kommet til noen konklusjon? Tror trådstarter har rømt fra denne voksne barnehagen - noe som er forståelig. Tor Neida, men jeg konstaterer at dette er et såkalt "hot topic" Ikke har jeg kommet noe lengre med tanke på systembytte heller. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 5. desember 2009 Del Skrevet 5. desember 2009 Ikke har jeg kommet noe lengre med tanke på systembytte heller. Det kan jeg skjønne. Og denne tråden har vel ikke akkurat hjulpet ... Anbefaler deg å ta det med ro til etter PMA i februar. Da vet vi mere om hva Nikon kommer med i fremtiden. Tom Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 5. desember 2009 Del Skrevet 5. desember 2009 Ikke har jeg kommet noe lengre med tanke på systembytte heller.Konklusjonen de fleste har kommet med er vel i grunn at du har lite eller ingenting å hente på et systembytte, og at du vil være like godt tjent med å holde deg til Nikon. Men til syvende og sist bør du nok ta en tur i fotobutikken om du har mulighet til det og kjenne på kameraet, optikken og kjenne på magefølelsen hva den vil. Min magefølelse liker ikke Canon, men det betyr jo ikke at din ikke sier "jeg vil ha Canon!"... Rent kvalitetsmessig har du lite å hente, men du kan få en bedre følelse med det ene eller andre, og den følelsen er ikke til å se bort fra. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 5. desember 2009 Del Skrevet 5. desember 2009 Sikkert, det blir smak og behag.Jeg likte det som det var Det kan jeg ikke fatte og begripe, bildet er jo helt åpenbart photoshoppet. Nei det blir ditt problem, har det muligens noe med leseferdiheter å gjøre? Jeg spør siden du åpenbart ikke fikk med deg at jeg skrev men jeg kan sitere det til deg: SITAT:å se på en del bilder som legges ut, SITAT SLUTT Du vet det er forskjell på kunst og klatting Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 5. desember 2009 Del Skrevet 5. desember 2009 (endret) Ikke har jeg kommet noe lengre med tanke på systembytte heller.Konklusjonen de fleste har kommet med er vel i grunn at du har lite eller ingenting å hente på et systembytte, og at du vil være like godt tjent med å holde deg til Nikon. Men til syvende og sist bør du nok ta en tur i fotobutikken om du har mulighet til det og kjenne på kameraet, optikken og kjenne på magefølelsen hva den vil. Min magefølelse liker ikke Canon, men det betyr jo ikke at din ikke sier "jeg vil ha Canon!"... Rent kvalitetsmessig har du lite å hente, men du kan få en bedre følelse med det ene eller andre, og den følelsen er ikke til å se bort fra. Enig i det du skriver her, til syvende og sist blir det vel hva en føler seg mest fortrolig med, kvalitetsmessig blir forskjellen lik null . Om utviklingen fortsetter som den har gjordt til nå så blir trolig mitt neste kamera et FF og da er det slettes ikke gitt at det blir et Canon, det kan like gjærne stå Nikon på det. Det avgjøres ikke av hva jeg har nå, men av hvilket kamea som passer meg best den dagen jeg skal bytte . Endret 5. desember 2009 av Snekker`n Lenke til kommentar
fcuk_IT Skrevet 5. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2009 Ikke har jeg kommet noe lengre med tanke på systembytte heller.Konklusjonen de fleste har kommet med er vel i grunn at du har lite eller ingenting å hente på et systembytte, og at du vil være like godt tjent med å holde deg til Nikon. Men til syvende og sist bør du nok ta en tur i fotobutikken om du har mulighet til det og kjenne på kameraet, optikken og kjenne på magefølelsen hva den vil. Min magefølelse liker ikke Canon, men det betyr jo ikke at din ikke sier "jeg vil ha Canon!"... Rent kvalitetsmessig har du lite å hente, men du kan få en bedre følelse med det ene eller andre, og den følelsen er ikke til å se bort fra. Jeg har vært å sett på 7D, samt litt optikk. Følelsen med huset var i grunn bra, syns det var litt pussig at "set"-knappen roterer med hjulet. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 5. desember 2009 Del Skrevet 5. desember 2009 Ikke har jeg kommet noe lengre med tanke på systembytte heller.Konklusjonen de fleste har kommet med er vel i grunn at du har lite eller ingenting å hente på et systembytte, og at du vil være like godt tjent med å holde deg til Nikon. Men til syvende og sist bør du nok ta en tur i fotobutikken om du har mulighet til det og kjenne på kameraet, optikken og kjenne på magefølelsen hva den vil. Min magefølelse liker ikke Canon, men det betyr jo ikke at din ikke sier "jeg vil ha Canon!"... Rent kvalitetsmessig har du lite å hente, men du kan få en bedre følelse med det ene eller andre, og den følelsen er ikke til å se bort fra. Jeg har vært å sett på 7D, samt litt optikk. Følelsen med huset var i grunn bra, syns det var litt pussig at "set"-knappen roterer med hjulet. Tja spiller det noen rolle,den fungerer jo akkurat som den skal selv om den roterer sammen med hjulet , eneste ulempen jeg kan se er jo om du til stadighet ønsker å lese hva som står på knappen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå