Gå til innhold

Surfe og dykke på en liten tropisk øy bo i bungalow

Bobbylove

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har vært på mange paradisiske øyer, senest denne måneden. :cool:

Traff på kosedyr som disse:

Dine to ønsker om dykking og surfing lar seg imidlertid vanskelig kombinere. Enten så er det store bølger eller så er det roligere vann for å dykke. Du må velge hviken type destinasjon du ønsker.

Endret av robertaas
Lenke til kommentar

Skjønner ønsket om en "øde øy" for de som er vant med overfyllte sydenstrender, men for veldig mange er dette ikke paradis om de først kommer dit:

-Hvordan skal man skaffe seg mat?

-Hvor komfortabelt skal man ligge?

-Hven kan hjelpe med solbrentheten eller kuttet i foten fra en korall?

-Hvor lenge går det før man kjeder seg?

Jeg synes det beste er en veldrevet all-inclusive resort med begrenset størrelse og gjerne i eller like ved et naturreservat. Da vil man som oftest ha mulighet for å være alene om man ønsker det.

Litt mer av det siste paradiset jeg var i:

post-18989-1259611850_thumb.jpg

post-18989-1259611861_thumb.jpg

post-18989-1259611870_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711

Maldivene høres ut som noe for deg, er vel rundt 199 øyer å velge mellom hvis jeg husker rett. Jeg har vært der en gang, og det var de to beste ukene noensinne. Bo på stranda i en liten bungalow, et lite korallrev 20 meter ut i vannet osv osv. Det er veldig dyrt, men det er sørenmeg verdt det.

Lenke til kommentar

Like utenfor Cartagena, Colombia er det en øy som heter Baru, med en legendarisk (i det Sør-Amerikanske backpacker miljøet) strand som heter Playa Blanca. Kritthvit strand, krystallklart hav, meget gode dykke/snorkle forhold, hummer til 25 kr. pr. stk etc. Her kan man leie hengekøy for 15 kroner pr. natt, eller en enkel bungalow for 70 kroner pr. natt. Stranden ligger 20 minutter fra Cartagena, men det er maks 15 personer som bor her hver natt. I området er det forøvrig en rekke andre paradisøyer. Når man har vært der i en uke er det deilig å ta seg en fest i Cartagena som har et fantastisk natteliv.

Mer info her:

Cartagena

Islas del Rosario

Vennlig hilsen

Ingvar

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...