Gå til innhold

problemer med (re)installering av Canon Ixus V

Anbefalte innlegg

av en eller annen grunn har dette kameraet plutselig sluttet å fungere sammen med en PC i huset. det har fungert prikkfritt i lengre tid, men nå er det helt stopp.

det er ikke noe galt med kameraet eller kabelen, fordi jeg har prøvd å installere kameraet på en annen PC, og det fungerte 100% med en gang. Jeg har dessuten prøvd flere USB porter på PCen

jeg har prøvd å avinstallere det som er av canon-software, samt driver til kameraet flere ganger. alt ser ut til å fungere når jeg har installert driveren, kameraet dukker opp under enhetsbehandling uten noen anmerkninger. alt ser ut til å fungere

men det gjør det altså ikke. det medfølgende fotoalbum-programmet nekter plent på å kommunisere med kameraet.

hvis jeg går inn på "Scanners and cameras" i kontrollpanel og velger egenskaper på kameraet, så slutter displayet på kameraet og lyse, og i dialogboksen som kommer opp står det "status unavailable"...

noen ideér? (bortsett fra en formatering... som jeg helst vil unngå. maskinen fungerer 100% ellers)

kjører windows 2000 med alt av patcher

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jeg vet ikke men jeg syns ofte medfølgende program er noe jalla. Får du tilgang i min datamaskin da? "flyttbar disk" el.no

enig med deg der ja.

nei, dette kameraet kommer ikke opp i min datamaskin. jeg har et annet kamera som kommer opp som en disk, men ikke dette canon-kameraet

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...