Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Bærbar fryser under spilling

Anbefalte innlegg

Har en HP Pavilion dv6 Notebook PC: http://www.siba.no/Products/Product.aspx?id=2764947

Pcn fryser under spilling, når jeg spiller Cod mw2 og Css. Det skjer uansett om jeg har grafikken på det laveste osv. Pcn skruer seg av og vill ikke på igjen før noen minutter, pcn blir ikke spesielt varm og det lagger ikke heller.

Noen som kan hjelpe? :)

Endret av AndersTj
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis den slår seg av uten grunn kan dette nok skyldes at CPU blir for varm etter som den nekter å starte like etterpå.

Last ned HWMonitor og installer programmet. Start HWMonitor og miniser det. Ta så og spill litt, men ikke så lenge at PCen slår seg av. Sjekk så temperatur på CPU i HWmonitor, også temperatur på skjermkort (GPU).

Lenke til kommentar
Har samme problemet med samboerens HP laptop.

Men trenger ikke spille engang, det holder at den står på ujevnt underlag.

Samme har skjedd med Acer'en jeg har nå (kun hvis jg spiller leeeenge på denne dog).

At laptoper trenger godt med kjøling er vel ett godt råd.

En runde med støvsugeren gjør underverk.

Blir fort støv rundt grafikk kort og prosessor.

Lenke til kommentar
Uffda, fulgt råd fra folk som ikke har peiling... Send den til reparasjon, men ikke nevn at du har vært inni der med støvsugeren. Gjør du det kan det hende du mister reklamasjonsretten din.

Jeg skrev ikke noe om å demontere for å støvesuge.

Jeg støvesuger min bærbare fra utsiden, og da synker temp på prosessor og grafikk kort.

Lenke til kommentar

Hvor gammel er pcen din og har den blitt slik etterhvert?

Hadde samme problemet med min bærbare, bare at det frøs under medieavspilling. Måtte da oppdatere biosen, så var den saken grei. Står det noe om det på hjemmesiden, og har du kontaktet forhandleren om de er noe videre kjent med problemet?

Edit: Anbefaler ikke å oppdatere bios'en uten at du er sikker på at det er den som er problemet, sier bare at når jeg hadde samme problemet så var det biosproblemer. =)

Endret av Jolly Roger
Lenke til kommentar
Hvor gammel er pcen din og har den blitt slik etterhvert?

Hadde samme problemet med min bærbare, bare at det frøs under medieavspilling. Måtte da oppdatere biosen, så var den saken grei. Står det noe om det på hjemmesiden, og har du kontaktet forhandleren om de er noe videre kjent med problemet?

Edit: Anbefaler ikke å oppdatere bios'en uten at du er sikker på at det er den som er problemet, sier bare at når jeg hadde samme problemet så var det biosproblemer. =)

Kjøpte den for 2mnd siden, den begynte å fryse etter jeg fikk meg Cod mw2. Etter det gikk den av når jeg spillte css og wow også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...