Gå til innhold

LCD utendørs (Prosjekt)

lkaasbrenn

Anbefalte innlegg

Hei dere!

Jeg har lenge gått og tenkt på et prosjekt som kanskje flere har grublet på: Jeg skulle gjerne satt opp en LCD skjerm ute, for å bruke som infoskjerm.

Jeg er teknisk ansvarlig (frivillig) for en organisasjon, og har stadig tanker om å få til artige ting. Jeg har satt opp en PC og skjerm som kjører diverse info og skulle gjerne ha satt opp en tilsvarende skjerm ute! Nå er det slik at LCD skjermer for utendørs bruk koster sinnsykt mye (20-40k) = 10X mitt budsjett). Derfor har jeg tenkt på å lage et kabinett som beskytter skjermen for kulde, varme og fulle folk.

Dette er elementer jeg har tenkt ut så langt, men kun i teorien:

Herdet glassplate i front

Isolert boks med strøm og DVI/HDMI kabler inn

Varme/kjøleboks for bil, for å stabilisere temperatur. (Systemet sitter gjerne i lokket til boksen)

Lurer på om dette vil være mulig: Vil varme/kjøleenheten være bra nok? Hva med dugg og kondens? Lufting/vakum?

Noen som har lyst til å kaste seg på med noen tanker, eller kanskje til og med egen erfaring? Dette bør jo bli vinterens store DIY prosjekt for noen og enhver :-)

Lars Kristian

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Bygde en gang i tiden et kamera som hang under et dronefly slik at vi kunne ta bilder fra luften. Brukte Lexan plater. De var praktisk talt uknuselige.

Når det gjelder dug/kondens så burde jo et enkelt varmeelement ta den saken sammen med en temperatur sensor. Problemet er vell ikke så mye kulde som kondens ?

Hvor skal du hente bildet fra ? Lang HDMI kabel ? Hva med et sånn Bilde ramme system der du kan sette inn en USB pinne med innholdet du skal vise ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...