Gjest Guest_AJ_* Skrevet 30. november 2009 Del Skrevet 30. november 2009 Har en litt prekær situasjon jeg trenger andre synspunkter på.. Hadde et forhold til ei jente jeg altid har hadt ett øye for siden barneskolen 2 år tilbake. Jeg flytta hjem til tettsedet hvor jeg har vokst opp, etter noen års opphold i storby. Vi hadde tidligere ikke pratet så mye, men vi begge viste vi hadde hadt ett øye på hværandre. Det kjipe her er at min bror hadde ett kort forhold til denne jenta. Gjennom dette fikk vi en talende kontakt mot at det før bare var øyekontakt med lure smil.. Dette var ett skjult forhold som dere kan tenke dere til.. Det var dømt til å aldri funke om vi ikke tokk ett tung steg å vise "værden" hvor forelsket vi var i hværandre, vi snakket mye om det, men hun var redd.. Hele forholdet gikk en noe barnslig vei selvom vi begge er modne mennesker.. Jeg kan vell si jeg sørget endel etter dette. Har kommet fram til at denne jenta er "kvinnen i mitt liv" begynnelsen av september iår tokk vi kontakt med hværandre igjen, eller jeg tokk kontakt. Møtte henne ute på den lokale pubben, jeg savna jenta, savna henne forfærdelig. jeg ga henne en klem å beklaget for vårt utrivlige brudd. (hadde såklart beklaget dette før, likedan henne). Følte dette var en grei måte å komme innpå henne igjenn. Det gikk en uke før vi møttes igjenn, ute. Vi satt alene ved ett bord prata å hadde det meget hyggeli, akkurat som før. Vi funker veldig godt ilag. (La meg si nå før jeg går vidre : jenta er forlova og har samme arbeidsplass som sin forloved). Hun ville jeg skulle følge henne hjem denne kvelden. Noe som jeg såklart ville. Det var kaldt å vindfullt ute, så vi holdt oss ganske nært hværandre. Vi hadde ikke pratet ilag på 2år nå gikk vi ilag å hadde det som før. Vi stoppet for å få litt le fra stormkastene som gikk, vi satte oss ned, Hun oppå meg for å varme seg. Tror aldri kroppen min har lengtet slik etter noe før, og hodet mitt kranglet me tanken på hvorfor i fa.. jeg ikke turte å kysse denne jenta. Vi prata, flørta og lo.. Da vinden hadde roet seg, gikk vi vidre mot hjemmet hennes. Det var like før vi var til henne, da hun dro meg bak en vegg å spurte på hennes sjarmerende måte om hun kunne prøve noe. Der kom Kysset, begge paff å rar går vi mot huset, som er ett 4-mannsbolig, en kompiss av meg bor under henne og jegg hadde nøkkelen dit, jeg skulle hente noe der å hun ble med inn. Kan me handa på hjærte si jeg aldri har oppleved ett slikt kyss som vi klarte å skape i den gangen der. vi datt sammen på gulvet, hennes knær skalv å jeg sleit med å holde meg oppe.. Dette var starten på noe som nå har utvikklet seg til at vi begge igjenn elsker hværandre, noe vi egentlig alti har gjort.. Nå prater vi daglig, men situasjon er noe vanskelig.. Noen synspunkter her? Vi har pratet om å ta steg for å kunne møtes mer. Jeg vil såklart jøre ganske mye for at vi skal være sammens. Men det er vell ikke jeg som skal ta det steget? Nå vet at hun er redd for slike steg, er det da jeg som burde legge tilrette for at hun lettere kan ta di stegene nærmere meg? Den nåværende kjæresten hennes er noe vi ikke har pratet så mye om. Vil det være dumt av meg å "grave" litt her? Jeg er noe frustrert i disse dager Det kan ikke finne meg inn å stille ett ultimatum til henne, men noen dager føler jeg meg smågal på forhand takk for alle svar Lenke til kommentar
Szmekken Skrevet 30. november 2009 Del Skrevet 30. november 2009 Det første som slår meg: Vil du ha et forhold med en kvinne som skaper slike relasjoner til andre menn enn hennes kjæreste? At hun er forlovet, men likevel ser det for godt å omgås deg som hun gjør, burde tale for seg. Lenke til kommentar
Gjest Guest_Guest_AJ_*_* Skrevet 30. november 2009 Del Skrevet 30. november 2009 Kan enkelt si ja på det, men ser det fra din side. Hadde stilt spørsmålstegn ved en slik kvinne dersom jeg ikke kjente henne men så en slik situasjon. Nå er jo ikke jeg en "sommerflørt" eller en random mann hun har møtt og hadt sex med. Men da kommer spørsmålet om hunne ville gjort dette mot meg ovenfor ett tidligere forhold.. Utroskap skjer over alt. "Hva er min grunn i hennes utroskap?" spørr ikke dere om dette, men det er en tanke jeg har rundt dette. Lenke til kommentar
Goldshoten Skrevet 30. november 2009 Del Skrevet 30. november 2009 Enig med Jorchi. Gleder meg egentlig til TheMartine svarer i denne tråden. Men det er umoralsk å innlede noe forhold med denne jenta. Enten så må hun bryte totalt med mannen hun har nå, eller så må dere la være. Dessverre er dette en ganske trist situasjon. Trist, fordi du sier at dere igjen elsker hverandre. Dette er moralsk forkastelig av hun med tanke på hensynet til han hun faktisk er FORLOVET med! Du burde overhodet ikke tilrettelegge noe som helst videre, nei! Så absolutt ikke! Det får bli hennes valg. Det er ofte sånn at man finner tilbake til hverandre igjen, men da burde dere begge vise såpass respekt at den nåværende forloveden (stakkars fyr forresten, syns utrolig synd på han) får vite om dette, og at han får tid til å distansere seg fra denne jenta før dere gjør noe videre. Veldig lite smerter like mye som å bli forlatt til fordel for en annen, uavhengig av om han er en tidligere flamme eller ikke. Du må jo også revurdere synet ditt litt på denne jenta. Det hun har gjort kvalifiserer så absolutt til utroskap, og er det ei jente du vil være sammen med? Nå skjønner jeg riktignok at dere har vært sammen, men det er allikevel ingen unnskyldning. Det mest rimelige i denne situasjonen syns jeg egentlig er at hun bryter forlovelsen, da det tyder på at du og hun har funnet fram til hverandre igjen. Jeg tenker ikke annet enn at forloveden hennes fortjener mye bedre (uten å kjenne til hvordan han er, men jeg forutsetter at han er en OK fyr). Jeg liker å håpe at alt ordner seg til, også i dette tilfellet. Men nei, du burde ikke ta steget. Som sagt er det opptil hun å bestemme, men dere har allerede havnet i en gal situasjon. Om du "graver" i hvordan forloveden og forholdet deres er har jeg ingen spesiell formening om, da jeg mener at dette ikke har noe særlig å si for valget dere tar. Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 30. november 2009 Del Skrevet 30. november 2009 Dette er jo rimelig ferskt enda, har ikke fått den muligheten å ta denne samtalen med henne enda. Jeg er så eni i det du sier, jeg er ikke en respektløs kar. men det å fortelle forloved hennes er ikke mitt valg å ta. Dette er klart noe jeg blir å ta opp, men er rimelig sikker på at hun er meget redd og nervøs ovenfor en slik samtale med sin forloved, Nå kan jeg medele at det var en "forlovelses pandemi" på plassen her for ett årsiden. og at dem er forlovet er vell ett utfall av det. Sier ikke at det er uekte eller hva det nå er, men har ikke alverdens tiltro til en "Vegas forlovelse" Lenke til kommentar
Szmekken Skrevet 30. november 2009 Del Skrevet 30. november 2009 Enig med Jorchi. Gleder meg egentlig til TheMartine svarer i denne tråden. Men det er umoralsk å innlede noe forhold med denne jenta. Enten så må hun bryte totalt med mannen hun har nå, eller så må dere la være. Dessverre er dette en ganske trist situasjon. Trist, fordi du sier at dere igjen elsker hverandre. Dette er moralsk forkastelig av hun med tanke på hensynet til han hun faktisk er FORLOVET med! Du burde overhodet ikke tilrettelegge noe som helst videre, nei! Så absolutt ikke! Det får bli hennes valg. Det er ofte sånn at man finner tilbake til hverandre igjen, men da burde dere begge vise såpass respekt at den nåværende forloveden (stakkars fyr forresten, syns utrolig synd på han) får vite om dette, og at han får tid til å distansere seg fra denne jenta før dere gjør noe videre. Veldig lite smerter like mye som å bli forlatt til fordel for en annen, uavhengig av om han er en tidligere flamme eller ikke. Du må jo også revurdere synet ditt litt på denne jenta. Det hun har gjort kvalifiserer så absolutt til utroskap, og er det ei jente du vil være sammen med? Nå skjønner jeg riktignok at dere har vært sammen, men det er allikevel ingen unnskyldning. Det mest rimelige i denne situasjonen syns jeg egentlig er at hun bryter forlovelsen, da det tyder på at du og hun har funnet fram til hverandre igjen. Jeg tenker ikke annet enn at forloveden hennes fortjener mye bedre (uten å kjenne til hvordan han er, men jeg forutsetter at han er en OK fyr). Jeg liker å håpe at alt ordner seg til, også i dette tilfellet. Men nei, du burde ikke ta steget. Som sagt er det opptil hun å bestemme, men dere har allerede havnet i en gal situasjon. Om du "graver" i hvordan forloveden og forholdet deres er har jeg ingen spesiell formening om, da jeg mener at dette ikke har noe særlig å si for valget dere tar. Med det kan vel egentlig tråden stenges. Der har du svaret ditt. Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 30. november 2009 Del Skrevet 30. november 2009 Noen me en idè hva du ville gjort? Er vanskelig å bestemme seg for hva jeg skal gjøre. Tror jeg vill følge magefølelsen min på dette, men er alti kjekt med andres syn på ting Lenke til kommentar
Smurstafa Skrevet 1. desember 2009 Del Skrevet 1. desember 2009 Jeg har sett en tilnærmet helt lik situasjon som dette før, og det endte ikke pent for å si det sånn. Det jeg skal råde deg til, og dette er best for alle parter, inkl deg selv. Er å sette alt på hold. Ikke ta dette videre, ikke ta noen kyss, ikke få henne i sengen, ikke sitte-på-fanget-en-kald-høstdag. Sett henne på hold og gjør henne oppmerksom på at du ikke vil ta det videre før hun evt er singel. Gi henne det ultimatumet om at hvis dere to skal ha noe, så må hun gjøre det slutt med forloveden sin. HVIS hun elsker deg så høyt som du sier, så vil hun gjøre det slutt med forloveden sin for å være med deg. Hvis hun ikke gjør det slutt med forloveden, så elsker hun deg ikke så mye som du tror at hun gjør, og kun er ute etter litt spenning i hverdagen. Og NEI, "hun tør ikke gjøre det slutt, men hun elsker meg" er ikke en unskyldning for å ikke gi henne dette ultimatumet. La henne få vite at ikke noe mer kommer til å skje før hun er singel, så får du fort svaret ditt på hva hun egentlig vil, og ikke minst kan du pleie litt av samvittigheten din for i mine øyne har dere gått ALTFOR langt allerede. "Utroskap skjer overalt" er den dummeste unskyldningen på handlingene deres jeg noen gang har sett, og rettferdiggjør ikke noe av det dere setter han forloveden hennes igjennom. Den dagen han står der med knust hjerte og store tillitsproblemer vil det ikke hjelpe han det døyt å høre "Utroskap skjer overalt". Ville du godtatt at hun var utro mot deg en gang i fremtiden fordi "utroskap skjer overalt"? Prøv å sett deg selv i den stakkars forloveden hennes sine sko, og tenk deg godt om hva du helst ville skulle skjedd.. Da har du svaret ditt.. Lenke til kommentar
Tee-Zee Skrevet 1. desember 2009 Del Skrevet 1. desember 2009 (endret) At hun ikke er singel er ikke ditt problem... Dersom du er interessert i et forhold med henne, er det likevel ingen tvil om at hun må gjøre det slutt med forloveden sin. Jeg stemmer for at du tenker på henne som fritt vilt, og handler deretter. Vurder likevel hvor mye du vil legge i dette, og finn ut om hun virkelig mener det hun sier. Er sjansene for at hun går fra typen sin til fordel for deg små, så stemmer jeg for at du bare dropper det. Hvis du tror at hun kommer til å gjøre det, så vil jeg si at det bare er å kjøre på. Man kommer tross alt ingen vei her i verden dersom man skal sitte og vente på at noe detter ned i fanget på en. Jeg vil likevel råde deg til å være litt forsiktig. For som de andre her påpeker, så er hun tilbøyelig til å være utro med deg. Er dette fordi det er deg, eller kommer hun til å gjøre det samme mot deg dersom dere ender opp sammen? Endret 1. desember 2009 av Tee-Zee Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå