Gå til innhold

Spillåret 2010 og Onlive

Anbefalte innlegg

Hei der!

Jeg hadde lyst til å lage en liten tråd om spillåret 2010. Jeg gleder meg helt vannvittig og tror det kommer til å bli et helt utrolig bra år for oss :D

Nesten hvert år sier man: "neste år skal bli det beste spillåret noensinne!". Det har ikke jeg tenkt å gjøre nå. Det skal bli vanskelig å slå 1998 ;) Men jeg tror allikevel at 2010 kan bli revolusjonerende!

Onlive

onlive.jpg

Hvis du ikke vet hva Onlive er kan du sjekke ut hjemmesiden deres:

www.Onlive.com

Her er en video der utvikleren viser dere hva Onlive er og hva det kan gjøre:

Det høres kanskje litt optimistisk ut, men jeg har stor tro på den nye tjenesten Onlive (som vi forhåpentligvis kan få se i 2010 ettersom de slipper BETA versjonen i USA i vinter). Hvis dette slår gjennom vil det revolusjonere spillverden drastisk! Det er forøvrig et stort hvis inni bildet ;)Det er ikke mange år til man kan sitte å spille spill som Crysis på max settings på en liten macbook :p Det største minuset med Onlive mener jeg er at man blir avhengig av Internett for å kunne spille.

Det skal bli spennende å se! Hva tror dere, vil Onlive revolusjonere spillverdenen? ;)

Nye spill lanseringer

starcraft2.jpg

Som alltid blir det lansert vanvittig mange spill hvert år, mange av disse spillene har man store forventninger til, men bare et fåtall slår faktisk gjennom og lever opp til forventningene. Uansett tror jeg vi har mye å glede oss til i 2010! Jeg har satt opp en liste av noen av de mer kjente spillene som forventes å lanseres i 2010, mange av disse spillene vil sikkert bli utsatt til 2011, men det er umulig å forutse:

Starcraft 2

World of Warcraft: Cataclysm

Battlefield Bad Company 2

Battlefield 3

Crysis 2

Alan Wake

Splinter Cell Conviction

Mass Effect 2

Castlevania Lords of Shadow

Super Mario Galaxy 2

God of War 3

Final Fantasy XIV

The Last Guardian

Bioshock 2

Metroid Other M

Bayonetta IGN: 9,5/10, Gamespot: 9/10

MAG

Heavy Rain

Gran Turismo 5

Fallout: New Vegas

Max Payne 3

Red Dead Redemption

Mafia 2

Army of Two: 40th Day IGN: 8,5/10

Ghost Recon Advanced Warfighter 3

Legend of Zelda 2

Medal of Honor

I Am Alive

Aliens vs Predator

Dante's Inferno

Just Cause 2

Darksiders Playmagazine: 10/10, Gamespot: 8,0/10

Crackdown 2

... og mange mange flere :D

Det her er noen av de tingene jeg ser frem til innen spillverden i 2010, hva er det dere gleder dere til, og tror dere 2010 kan bli et av de beste spillårene noensinne?

Endret av Alkohoel
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan kommentere listen din med min mening:

OnLive - Er veldig skeptisk til dette. Det vil nok funke bra for enkelte typer spill (som strategispill og MMOs), men greier ikke helt å se for meg at det skal funke bra nok for raske spill som bilspill og FPS.

Starcraft 2 - RTS er uinteressant, alle er like.

Diablo III - Item- og level-grind spill er uinteressante.

World of Warcraft: Cataclysm - se over.

Battlefield Bad Company 2 - Ser overraskende bra ut. Med en realisme mod blir det perfekt, og endelig til PC.

Battlefield 3 - Vet ingenting om det. Kommer sikkert ikke ut for 2011-2012.

Crysis 2 - Egentlig mest spennende som game engine andre kan bruke til å lage bra spill med.

Alan Wake - Var lenge interessert, men ble mindre spent jo mer jeg så av det.

Splinter Cell Conviction - Skeptisk. Tidligere spill har vært av veldig varierende kvalitet.

Mass Effect 2 - Blir garantert helt konge.

Castlevania Lords of Shadow - Spiller nesten ikke japse-spill.

Super Mario Galaxy 2 - Se over.

Final Fantasy XIV - Se over, pluss at JRPGs er på bunnen av japse-spill.

The Last Guardian - The last what? Japse-spill antagelig.

God of War 3 - Av det jeg har sett blir dette ganske likt forgjengerene, som betyr at det blir sinnsykt bra!

Bioshock 2 - Sikkert på høyde med 1-ern.

Metroid Other M - Team Ninja lager stort sett bra spill, men spiller ikke Wii.

Bayonetta - Japse-spill

MAG - Nøytral holdning.

Heavy Rain - Veldig positivt innstilt. Få innovative spill for tiden, så all innovativitet må applauderes.

Gran Turismo 5 - Helt sikkert litt overvurdert, men hvis de får til skademodellen skikkelig, blir det bra. Kommer garantert til å kjøpe det.

Fallout: New Vegas - Enda en?

Max Payne 3 - Håper det blir bra, men litt skeptisk.

Red Dead Redemption - Ikke nok western spill.

Mafia 2 - Det første er en av de beste spilla jeg har spilt, så håpervirkelig dette blir minst like bra!

Army of Two: 40th Day - Ikke helt min stil.

Ghost Recon Advanced Warfighter 3 - Har ikke vært gitt ut at bra Ghost Recon siden orginale (OGR), som er et av de beste skytespillene noen sinne. Er skeptisk, men håpefull.

Legend of Zelda 2 - JRPG...

Medal of Honor: Operation Anaconda - Enda mer?

Lenke til kommentar

Nå har vel det blitt konkludert at Diablo 3 ikke kommer i 2010 ;) Ellers kan 2010 bli et fantastisk spillår når vi tenker på flere oppfølgere til ekstremt etterlengtede titler. For meg kan ikke det nye Zelda spillet komme tidlig nok, selvom jeg tviler på at det kommer i 2010 :dontgetit:

Lenke til kommentar
Kan kommentere listen din med min mening:

OnLive - Er veldig skeptisk til dette. Det vil nok funke bra for enkelte typer spill (som strategispill og MMOs), men greier ikke helt å se for meg at det skal funke bra nok for raske spill som bilspill og FPS.

Starcraft 2 - RTS er uinteressant, alle er like.

Diablo III - Item- og level-grind spill er uinteressante.

World of Warcraft: Cataclysm - se over.

Battlefield Bad Company 2 - Ser overraskende bra ut. Med en realisme mod blir det perfekt, og endelig til PC.

Battlefield 3 - Vet ingenting om det. Kommer sikkert ikke ut for 2011-2012.

Crysis 2 - Egentlig mest spennende som game engine andre kan bruke til å lage bra spill med.

Alan Wake - Var lenge interessert, men ble mindre spent jo mer jeg så av det.

Splinter Cell Conviction - Skeptisk. Tidligere spill har vært av veldig varierende kvalitet.

Mass Effect 2 - Blir garantert helt konge.

Castlevania Lords of Shadow - Spiller nesten ikke japse-spill.

Super Mario Galaxy 2 - Se over.

Final Fantasy XIV - Se over, pluss at JRPGs er på bunnen av japse-spill.

The Last Guardian - The last what? Japse-spill antagelig.

God of War 3 - Av det jeg har sett blir dette ganske likt forgjengerene, som betyr at det blir sinnsykt bra!

Bioshock 2 - Sikkert på høyde med 1-ern.

Metroid Other M - Team Ninja lager stort sett bra spill, men spiller ikke Wii.

Bayonetta - Japse-spill

MAG - Nøytral holdning.

Heavy Rain - Veldig positivt innstilt. Få innovative spill for tiden, så all innovativitet må applauderes.

Gran Turismo 5 - Helt sikkert litt overvurdert, men hvis de får til skademodellen skikkelig, blir det bra. Kommer garantert til å kjøpe det.

Fallout: New Vegas - Enda en?

Max Payne 3 - Håper det blir bra, men litt skeptisk.

Red Dead Redemption - Ikke nok western spill.

Mafia 2 - Det første er en av de beste spilla jeg har spilt, så håpervirkelig dette blir minst like bra!

Army of Two: 40th Day - Ikke helt min stil.

Ghost Recon Advanced Warfighter 3 - Har ikke vært gitt ut at bra Ghost Recon siden orginale (OGR), som er et av de beste skytespillene noen sinne. Er skeptisk, men håpefull.

Legend of Zelda 2 - JRPG...

Medal of Honor: Operation Anaconda - Enda mer?

hehe, svært så kritisk da! ;) Jeg er ikke helt enig i alt det du sier, men alle har jo forskjellig smak! :D

Lenke til kommentar
Hehe, jeg sa jo det var min mening ;) Men jeg var jo absolutt stort sett uforbeholdent positiv til:

Battlefield Bad Company 2, Mass Effect 2, God of War 3, Bioshock 2, Heavy Rain, Gran Turismo 5, Red Dead Redemption, og Mafia 2.

Skulle holde det :)

Absolutt ! :D Jeg gleder meg helt vanvittig til første halvår av 2010! Da kommer jo faktisk alle de aller beste spillene! Jeg ser spesielt frem til Battlefield Bad Company 2, Bioshock 2, Mass Effect 2, Red Dead Redemption, God of War 3, Mafia 2, Starcraft 2 og Splinter Cell Conviction! Alle disse kommer jo mest sannsynlig de første månedene i 2010, kanskje untatt Starcraft 2. Uansett, jeg kommer til å sitte å "geeke" innelåst på et lite rom med min PS3 og PC hele vinteren.... tragisk, men det er vært det, lol :D

Endret av Alkohoel
Lenke til kommentar
Nye spill lanseringer

Som alltid blir det lansert vanvittig mange spill hvert år, mange av disse spillene har man store forventninger til, men bare et fåtall slår faktisk gjennom og lever opp til forventningene. Uansett tror jeg vi har mye å glede oss til i 2010! Jeg har satt opp en liste av noen av de mer kjente spillene som forventes å lanseres i 2010, mange av disse spillene vil sikkert bli utsatt til 2011, men det er umulig å forutse:

Starcraft 2

Diablo III - - - - Gleder meg, men kommer visst ikke i 2010

World of Warcraft: Cataclysm - - - - Wiiiiii xD

Battlefield Bad Company 2 - - - - Ingen interesse

Battlefield 3 - - - - Samme som BF:BC2

Crysis 2 - - - - Hadde jeg hatt bra nok PC så, hadde jeg sett fram til det spillet

Alan Wake - - - - Lies lies, spillet kommer aldri ut, er bare under-developemnt

Splinter Cell Conviction - - - - Tja

Mass Effect 2 - - - - Spillet fikk så mye ros, at når jeg prøvde det så såg jeg ikke hva som var så bra.

Castlevania Lords of Shadow - - - - Ingen interesse

Super Mario Galaxy 2 - - - - Ingen interesse

God of War 3 - - - - Ingen interesse

Final Fantasy XIV - - - - Ingen interesse

The Last Guardian - - - - Ingen interesse

Bioshock 2 - - - - Kan bli gøyt det

Metroid Other M - - - - Ingen interesse

Bayonetta - - - - Ingen interesse

MAG - - - - Ingen interesse

Heavy Rain - - - - Ser nydelig ut, skeptisk

Gran Turismo 5 - - - - Har gitt opp, spillet kommer aldri ut i min levealder

Fallout: New Vegas - - - - Fallout, bra serie =)

Max Payne 3 - - - - Kan bli gøyt

Red Dead Redemption - - - - Har ikke hørt om spillet

Mafia 2 - - - - Mafia 1 rulte, 2'eren kan bare bli bedre

Army of Two: 40th Day - - - - zzzz

Ghost Recon Advanced Warfighter 3 - - - - Jaaa!!!

Legend of Zelda 2 - - - - Tja. Zelda, FF, w/e

Medal of Honor: Operation Anaconda - - - - Hmmmm

Det her er noen av de tingene jeg ser frem til innen spillverden i 2010, hva er det dere gleder dere til, og tror dere 2010 kan bli et av de beste spillårene noensinne?

Endret av Léon_
Lenke til kommentar

Det jeg tenker på er at det må jo bli sinnsykt dyrt for dem å ha oppdatert hardware i serverne. Ny DirectX versjon kommer jo ca hvert år. Så er redd for at vi kommer til å enten få mye reklame i tjenesten, og eller dyrere spill, abonnementstjenester etc.

En annen ting er vel at det kommer nok til å ta sin tid før dette sprer seg til europa osv mener jeg.

Er spent på hva selskaper som Ati(Amd) og Nvidia, muligens Amd og Intel i tillegg kommer til å svare med mot denne tjenesten. Helle grafikkort markedet og high end konsumer prossesorer markedet vil jo så og si falle i sammen, dersom denne tjenesten blir populær nok.

Jeg er meget spent på hvordan dette kommer til å gå, men har mine tvil om hvordan det kommer til å gå. Tror det vil føre til store endringer i gaming som vi kjenner den i dag ihvertfall!

Lenke til kommentar
Det jeg tenker på er at det må jo bli sinnsykt dyrt for dem å ha oppdatert hardware i serverne. Ny DirectX versjon kommer jo ca hvert år. Så er redd for at vi kommer til å enten få mye reklame i tjenesten, og eller dyrere spill, abonnementstjenester etc.

En annen ting er vel at det kommer nok til å ta sin tid før dette sprer seg til europa osv mener jeg.

Er spent på hva selskaper som Ati(Amd) og Nvidia, muligens Amd og Intel i tillegg kommer til å svare med mot denne tjenesten. Helle grafikkort markedet og high end konsumer prossesorer markedet vil jo så og si falle i sammen, dersom denne tjenesten blir populær nok.

Jeg er meget spent på hvordan dette kommer til å gå, men har mine tvil om hvordan det kommer til å gå. Tror det vil føre til store endringer i gaming som vi kjenner den i dag ihvertfall!

Jeg tror ikke de kommer til å ha så store problemer med å ha oppdatert hardware faktisk! Det skal bli spennende å se, ja. Man kan jo tenke seg hvilke konsekvenser det kan få for hele spillmarkedet, ingen kommer til å bruke penger på PC lenger! Det er jo faktisk en av grunnene til at jeg ikke tror de vil ha problemer med å oppdatere hardware på serverne sine ettersom de kommer til å tjene SYKT mye penger om dette slår gjennom!

Lenke til kommentar
Aliens vs Predator, Dante's Inferno, Just Cause 2, Darksiders og Crackdown 2 fortjener også å nevnes. 2010 ser ut som et helt vannvittig spillår, og allerede i januar braker det løs med flere gobiter som f.eks Darksiders og Mass Effect 2.

Jeg la til spillene du nevnte i listen ;)

De 2-3 første månedene i 2010 skal bli morsomme ja, helt SYKT mange nye fete spill som har planlagt release date da :D Mass Effect 2 hadde vært nok for meg det første halvåret, men jeg tar gjerne imot flere xD

Endret av Alkohoel
Lenke til kommentar
Starcraft 2 - gleder meg

World of Warcraft: Cataclysm - spiller bare LotRO og WAR

Battlefield Bad Company 2 - uinteressert

Battlefield 3 - uinteressert

Crysis 2 - gadd ikke fullføre det første

Alan Wake - skeptisk. alt for mye hype.

Splinter Cell Conviction - ikke spilt de forrige noe særlig, så gidder neppe dette.

Mass Effect 2 - gleder meg!

Castlevania Lords of Shadow - castlevania!!!!! :D :D :D

Super Mario Galaxy 2 - gleder meg

God of War 3 - snork...

Final Fantasy XIV - nok onlinespill som det er

The Last Guardian - kjedelige saker

Bioshock 2 - var ikke det første kjedelig nok? gi oss heller system shock 3!

Metroid Other M - endelig et bra metroid spill igjen. det er på tide.

Bayonetta - om det ikke blir for cheesy... (klær laget av håret hennes?)

MAG - uinteressert

Heavy Rain - uinteressert

Gran Turismo 5 - uinteressert

Fallout: New Vegas - nok nå

Max Payne 3 - vi får se...

Red Dead Redemption - Gran Theft Horse? Ja, takk! :D

Mafia 2 - statisktisk sett burde det være mulig å lage et bra mafia-spill snart

Army of Two: 40th Day - gadd ikke engang prøve det første

Ghost Recon Advanced Warfighter 3 - har blandede følelser for GR

Legend of Zelda 2 - samme med Zelda.

Medal of Honor: Operation Anaconda - nei, takk. i hovedsak pga idiotiske on-rail biter.

I Am Alive - I am boring, sannsynligvis.

Aliens vs Predator - i teorien meget bra, men de forrige hadde bra Marine-kampanje og kjedelig Alien og Predator-kampanje. Vi heller ha et Aliens-spill.

Dante's Inferno - sannsynligvis makkverk

Just Cause 2 - Om øyen ikke er like livløs denne gangen kan det bli bra.

Darksiders - aldri hørt om det

Crackdown 2 - hva er poenget med en by full av zombier? skeptisk...

I tillegg har vi jo

Dragon Quest IX - glede seg. "Japsespill" på sitt beste. ;)

Dragon Quest X - som IX

Dragon Quest VI - som IX og X

Star Wars: The Old Republic - det eneste MMOet jeg gleder meg til.

Final Fantasy XIII - burde bli bra etter all hypen

Giana Sisters DS 2 - vi kan jo håpe... ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...