riple Skrevet 30. november 2009 Del Skrevet 30. november 2009 Hei. Jeg har reservert en leiebil hos Hertz (i USA). Dette er en Intermediate bil; "Mazda 6 or similiar". Nå lurer jeg ikke på hva en Mazda 6 er, men hva man ville kalt "det samme" som Mazda 6. Spørsmål nummer to (som er viktigere) er; Hvor gammel kan en utleiebil være? Kan det være at jeg får en Mazda 6 fra 2005 - eller er det høyst sannsynlig at jeg får en 09 -utgave. Erfaringer/Forslag/Ideer/Kunnskap mottas med takk. Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 30. november 2009 Del Skrevet 30. november 2009 (endret) Mazda 6 eller tilsvarande betyr vel mellomklasse sedan eller stasjonsvogn. Rekner med at Ford Focus /C-max, Toyota Avensis (Camry) vil kunne vere tilsvarande Årklasse, om dei følger norsk normal så er det nok ganske nye maks 3 år gamle. Endret 30. november 2009 av Jankee Lenke til kommentar
TomasK Skrevet 1. desember 2009 Del Skrevet 1. desember 2009 Intermediate er mellomklasse og det er typisk en 4 dørs bil eller stor 2 dørs. Stort sett biler med V6'er. Har vært endel i USA, og alle gangene jeg har leid bil så har det vært nye av året med ikke mer enn rundt 4-5000 miles på telleren. Stort sett biler som ikke har rukket særlig mye mer enn første service med andre ord. Så og si alle bilene er kjipeste utgave man kan få, dvs ytterst lite ekstra bortsett fra AC og alt det der da. Nå sist leide jeg forøvrig en 2010 Mustang cab. Hadde vel rulla rundt 1500 miles.. Som oftest har du også muligheten til å vandre litt rundt og sjekke ut de forskjellige bilene, slik at du kan plukke ut den bilen du synes er kulest/best i den klassen leiebil du valgte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå