Jo Are Skrevet 30. november 2009 Del Skrevet 30. november 2009 Hei Jeg lurer på hvor mye et vanlig VISA kort kan settes i minus? Kan jeg f.eks betale noe til 1000 kr hvis jeg bare har 5 kr på kontoen, slik at den settes i pluss neste gang jeg får penger på kontoen? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 30. november 2009 Del Skrevet 30. november 2009 Hvis du tenker på et vanlig debetkort (Visa med Bankaxept) så vil du ikke kunne kjøpe noe over 5kr ettersom det sjekkes at du faktisk har penger. Dersom terminalen er offline (feil med telefonlinje eller lignende) vil den benytte Visa-delen av kortet, og da kan du trekke så mye du vil, men du må kvittere (som du må med kredittkort om du ikke bruker PIN). Vanlige debetkort er knyttet til kontoen din, og trekker du den i minus er det ofte høye renter på det, og på kredittkort har du avgift for overtrekk (trekk som er høyere enn kredittgrensen). Siden du bare er 18 antar jeg at det bare er snakk om vanlig debetkort, så da er svaret nei, med mindre du får de i kassa til å trekke ut telefonledningen fra terminalen Lenke til kommentar
f(x) Skrevet 30. november 2009 Del Skrevet 30. november 2009 (endret) Hvis man har gebyrer på kontoen vil den trekke penger uansett om du ikke har penger (0kr på konto). Blir ikke mye i minus men ... Endret 30. november 2009 av Martin_PS3 Lenke til kommentar
Jo Are Skrevet 30. november 2009 Forfatter Del Skrevet 30. november 2009 Ok var noe slikt jeg kunne tenke meg, skulle bare høre da jeg har tenkt litt på dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå